۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۶

چرا اثر انگشت گوشیم کار نمیکنه؟

اگر به دنبال پاسخ این پرسش هستید که چرا اثر انگشت گوشیم کار نمیکنه، از شما دعوت می‌کنیم مطالعه این مطلب کاربردی را از دست ندهید.
چرا اثر انگشت گوشیم کار نمیکنه؟
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



حسگرهای اثر انگشت امکانات فوق‌العاده‌ای را در اختیار کاربران تلفن همراه قرار می‌دهند. با وجود این حسگرها به‌راحتی می‌توانید در عرض کمتر از یک ثانیه وارد گوشی شوید و مطمئن باشید شخص دیگری جز خودتان به تلفن همراه دسترسی ندارد. اما گاهی اوقات، این حسگرها مانند هر قسمت دیگری در گوشی شما به دلایل مختلفی از کار می‌افتند. در این مقاله به بررسی این دلایل و راهکارهای رفع مشکل کار نکردن اثر انگشت گوشی می‌پردازیم. اگر به دنبال پاسخ این پرسش هستید که چرا اثر انگشت گوشیم کار نمیکنه، از شما دعوت می‌کنیم مطالعه این مطلب کاربردی را از دست ندهید.

 

آپدیت نبودن نرم افزار؛ از دلایل رایج کار نکردن اثر انگشت


کم نیستند کسانی که بابت قیمت گوشی سامسونگ سری a و سایر ابزارهای دیجیتال مشابه هزینه می‌کنند، اما کار ساده‌ای مانند آپدیت کردن نرم افزار گوشی را مدام به تعویق می‌اندازند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، احتمالا مشکل کار نکردن اثر انگشتتان همین باشد. در واقع باگ‌های نرم افزاری که در همه سیستم عامل‌ها رایج هستند، نه صرفا بر برنامه‌های تلفن همراه بلکه بر اجزای سخت افزاری گوشی نیز تاثیر می‌گذارند. بنابراین قبل از هر کار دیگری، مطمئن شوید که آخرین ورژن سیستم عامل روی گوشی نصب باشد.
با این حال، آپدیت کردن نرم افزار گوشی هم مانند شمشیر دو لبه است. اشکالات نرم افزاری سیستم عامل‌های جدید هم نسبتا رایج‌اند و به همان اندازه مشکل‌ساز خواهند بود. در این شرایط متاسفانه کار خاصی نمی‌توانید انجام دهید و باید منتظر به‌روزرسانی جدیدتر نرم افزار باشید تا باگ به وجود آمده برطرف شود.
 

کثیف بودن حسگر؛ علت کار نکردن اثر انگشت گوشی


چربی پوست، مرطوب کننده‌ها، گرد و غبار و آلودگی‌های دیگر بر عملکرد حسگر اثر انگشت تاثیر می‌گذارند و مانع از کارکرد صحیح آن می‌شوند. برای پاک کردن حسگرها، سواب‌های پنبه‌ای یا گوش پاک کن گزینه‌های عالی و مقرون‌به‌صرفه‌ای هستند. اگر نگران هستید که پاک‌کننده‌ها یا مایعات دیگر به سنسور آسیب برسانند، از سواب پنبه‌ای خشک استفاده کنید؛ البته توصیه می‌کنیم همراه با خرید تبلت اپل و گوشی، حتما یک محلول پاک‌کننده مناسب ابزارهای دیجیتال را هم تهیه کنید.
در صورتی که چنین محلول‌هایی را در اختیار ندارید، سواب را به کمی الکل ایزوپروپیل یا آب آغشته کنید. به هیچ عنوان سواب نباید خیس شود و صرفا باید مرطوب باشد. همچنین اگر سواب پنبه‌ای یا گوش‌پاک‌کن در دسترستان نیست، از پارچه‌های میکروفایبر یا برخی حوله‌های آشپزخانه که ردی از الیاف به جا نمی‌گذارند، استفاده کنید. البته در برخی موارد هم کثیف یا خیس بودن نوک انگشت‌ها باعث می‌شود که حسگر کار نکند. بنابراین هنگامی که می‌خواهید با اثر انگشت گوشیتان را باز کنید، مطمئن شوید که نوک انگشتتان خشک و تمیز است.
 

نیاز به تنظیم مجدد؛ علت حذف شدن اثر انگشت از تنظیمات چیست؟


در برخی موارد با گذشت زمان حسگر اثر انگشت به دلیل تغییرات بیومتریک انگشت شما، نمی‌تواند اثر انگشت را شناسایی کند یا به دلیل باگ‌های نرم افزاری اثر انگشت از تنظیمات حذف می‌شود. در این شرایط فقط کافی است به سادگی این قابلیت امنیتی را دوباره تنظیم کنید. به این منظور به بخش تنظیمات گوشی بروید و روی گزینه بیومتریک یا امنیت کلیک کنید. قبل از تنظیم مجدد، اثر انگشت‌های قبلی را پاک کرده و اثر انگشت جدیدی اضافه کنید. بعد از افزودن اثر انگشت جدید، اسکنر باید شروع به کار کند.
 

نیاز به پاک کردن کش گوشی برای کار کردن مجدد سنسور اثر انگشت


اگر با وجود رعایت و رفع موارد بالا، همچنان اثر انگشت گوشی اندروید شما کار نمی‌کند، ممکن است نیاز باشد حافظه پنهان یا کش گوشی را پاک کنید. این کار هیچ آسیبی به گوشی نمی‌رساند و فقط داده‌های ذخیره‌ شده‌ای را که توسط برنامه‌ها و سیستم قابل دسترسی هستند، پاک می‌کند. بهتر است بعد از هر بار به روز رسانی نرم افزار یا سیستم عامل این کار را انجام دهید. برای پاک کردن کش گوشی‌های اندروید مراحل زیر را دنبال کنید:
   - ابتدا گوشی را خاموش کنید.
   - با فشار دادن همزمان دکمه صدا + پاور، گوشی وارد حالت ریکاوری می‌شود (این مورد بسته به تلفنی که استفاده می‌کنید، متفاوت است. در صورتی که این روش برای شما کار نکرد، نحوه بوت شدن گوشی در حالت ریکاوری را جستجو کنید).
   - گزینه Wipe Cache Partition را با استفاده از دکمه‌های صدا انتخاب و با دکمه پاور تایید کنید.
   - پس از اینکه کش با موفقیت پاک شد، گوشی را ری‌استارت کنید.
بعد از انجام مراحل فوق، بررسی کنید که اثر انگشت کار می‌کند یا نه.
 

چرا اثر انگشت گوشیم کار نمی‌کنه؟ خراب شدن سنسور اثر انگشت و نیاز به تعویض


گاهی اوقات نیز کار نکردن اثر انگشت گوشی به دلیل خراب شدن سخت افزاری حسگر است. در این مواقع باید سنسور را تعویض کنید. اگر با اصول فنی تعویض حسگر آشنایی ندارید، توصیه می‌کنیم حتما به مراکز معتبر تعمیر گوشی موبایل و وسایل دیجیتال مراجعه کنید؛ چراکه باتوجه‌به قیمت ایپد پرو و دیگر محصولاتی از این دست، حتی خرابی کوچکی در اثر تعمیر یا تعویض قطعه اشتباه خسارات سنگینی به دنبال دارد.
اما اگر فکر می‌کنید که از پس این کار بر می‌آیید، می‌توانید حسگر اثر انگشتی را خریداری و این قطعه را خودتان تعویض کنید. مراحل تعویض حسگر اثر انگشت در هر گوشی متفاوت است و برای مثال تغییر سنسور در آیفون با جایگزینی حسگر oneplus تفاوت بسیاری دارد. بنابراین قبل از هر کاری بهتر است چند ویدیو از منابع معتبر درباره نحوه تعمیر حسگر در مدل خاص تلفن همراهتان مشاهده کرده یا مقالاتی را که در این زمینه در فضای وب منتشر شده‌اند، مطالعه کنید.
 

با خرید گوشی از فروشگاه آمیتیس دیگر نگران کار نکردن اثر انگشت نباشید


در این مقاله توضیح دادیم که چرا اثر انگشت گوشیم کار نمیکنه و 5 دلیل رایج این مشکل و روش‌های رفع آن را بررسی کردیم. در برخی موارد، کار نکردن حسگر گوشی به دلیل دست دوم بودن یا حتی تقلبی بودن آن است. به همین دلیل، مهم‌ترین نکته هنگام خرید چنین محصولات دیجیتالی، مراجعه به فروشگاه‌های معتبری است که باکیفیت‌ترین محصولات و خدمات را با قیمت مناسب عرضه می‌کنند.

در این راستا، فروشگاه آمیتیس با عرضه محصولات متنوع از برندهای معتبر جهانی و قیمت‌های رقابتی یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما برای خرید محصولات دیجیتال مانند گوشی و لپ تاپ است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مزایا و نحوه یک خرید بی‌نقص از فروشگاه آمیتیس به وبسایت این مجموعه به نشانی amitis-group.com مراجعه کنید.
 
کد مطلب: 72608
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام