۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۲

چگونه گوشی گم شده را ردیابی کنیم؟

نکته مهمی که هنگام استفاده از این روش‌ها وجود دارد این است که از قبل برای مواقع اضطراری برخی از برنامه‌ها را بر روی گوشی اندرویدی یا ios خود نصب کرده باشید. پس از آن در صورت وجود چنین مشکلاتی می‌توانید ردیابی تلفن گمشده خود را آغاز کنید.
چگونه گوشی گم شده را ردیابی کنیم؟
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



پیدا کردن تلفن همراه برای آن دسته از کسانی که گوشی خود را گم کرده‌اند یا گوشی آن‌ها به سرقت رفته است چیزی به شبیه معجزه خواهد بود. در بهترین حالت هنگامی که این مشکل برای شما ایجاد می‌شود ممکن است که گوشی خود را در منزل، محل کار و یا مکان دیگری جا گذاشته باشید. در غیر این صورت برای پیدا کردن تلفن همراهتان باید از روش‌های ردیابی گوشی استفاده کنید. البته نکته مهمی که هنگام استفاده از این روش‌ها وجود دارد این است که از قبل برای مواقع اضطراری برخی از برنامه‌ها را بر روی گوشی اندرویدی یا ios خود نصب کرده باشید. پس از آن در صورت وجود چنین مشکلاتی می‌توانید ردیابی تلفن گمشده خود را آغاز کنید. اما اگر نمی‌دانید که چگونه باید این کار را انجام دهید تا پایان این مقاله با ایتنا همراه باشید تا به طور کامل درباره نحوه ردیابی گوشی گم شده صحبت کنیم.
 

چگونه گوشی گمشده را ردیابی کنیم؟


وجود اطلاعات مختلفی مانند شماره مخاطبان، افرادی که با آن‌ها در ارتباط بوده‌اید، اطلاعات شخصی مانند فیلم‌ها و عکس‌ها و فایل‌های دیگر همگی باعث می‌شوند تا هنگام گرم شدن تلفن همراه یا به سرقت رفتن آن دچار استرس و نگرانی شوید و سعی کنید با استفاده از روش‌های مختلف اقدام به پیدا کردن گوشی گم شده خود کنید. خوشبختانه خبر خوب این است که شما می‌توانید تلفن همراه خود را با استفاده از یک سری برنامه‌های خاص ردیابی کنید. استفاده از گوگل، ردیابی گوشی سامسونگ، ردیابی گوشی شیائومی، ردیابی گوشی آیفون، کد ایرانسل و همراه اول برای ردیابی گوشی و همچنین استفاده از سامانه همیاب و ریجستری از جمله روش‌هایی هستند که می‌توانند به شما برای پیدا کردن تلفن همراه گمشده‌تان کمک کند. در ادامه بیشتر این روش‌ها را توضیح خواهیم داد.
 

استفاده از گوگل برای پیدا کردن گوشی گمشده


استفاده از قابلیت گوگل به نام Find My Device یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌توانید برای پیدا کردن تلفن همراه خود روی آن حساب باز کنید. برای استفاده از این قابلیت گوگل ابتدا باید شما یک حساب کاربری در جیمیل یا گوگل داشته باشید و اکانت خود را با استفاده از تلفن همراهتان سینک یا یکپارچه‌سازی کرده باشید. اینترنت تلفن همراه خود را روشن کرده و جی پی اس یا مکان یاب را فعال کنید. دقت داشته باشید که ردیابی تلفن همراه با گوگل فقط برای گوشی‌های موبایلی که روشن هستند امکان پذیر است. در نتیجه اگر تلفن همراه خود را پیدا نمی‌کنید و در صورت پیام دادن یا تماس گرفتن با خاموش بودن مواجه می‌شوید متأسفانه نمی‌توانید از این قابلیت گوگل استفاده کنید.
اگر هم اکنون این قابلیت گوگل را در تلفن همراه خود فعال نکرده‌اید می‌توانید به راحتی به بخش تنظیمات گوشی خود رفته، وارد قسمت حساب‌ها و کاربران شوید و سپس بر روی گزینه اضافه کردن حساب کلیک کنید. پس از آن اطلاعات جیمیل خود را وارد کنید و منتظر بمانید تا همگام‌سازی آن به پایان برسد. برای فعال کردن این قابلیت در قسمت تنظیمات تلفن همراه خود و در بخش حریم خصوصی و امنیت گزینه دستگاهم را پیدا کن یا همان Find My Device را فعال کنید. در این صورت شما می‌توانید در شرایط اضطراری برای پیدا کردن گوشی گم شده خود به این قابلیت گوگل متوسل شوید.
 

پیدا کردن گوشی آیفون گم شده

 
پیدا کردن گوشی آیفون گم شده

اما بر خلاف تلفن‌های همراه سامسونگ، گوشی‌های آیفون برای پیدا کردن تلفن همراه از سرویسی به نام Find My iPhone برای پیدا کردن تلفن‌های همراه آیفون استفاده می‌کنند. با استفاده از این قابلیت گوشی‌های آیفون شما می‌توانید اقدام به پیدا کردن گوشی گم شده خود کنید. فقط نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این است که باید از اینترنت استفاده کرده و این قابلیت را از قبل فعال کرده باشید. برای فعال کردن این قابلیت در گوشی‌های اپل ابتدا به قسمت تنظیمات تلفن همراه خود بروید. سپس گزینه iCloud را انتخاب کنید و پس از وارد کردن اطلاعات حساب کاربری اپل یا همان Apple ID سرویس Find My iPhone را روشن کنید. پس از آن آیتم لوکیشن سرویس را برای اطلاع پیدا کردن از مکان دقیق تلفن همراه خود فعال کنید. برای انجام این کار به تنظیمات تلفن همراه خود مراجعه کرده، به بخش حریم خصوصی وارد شوید و سرویس‌های مکان را فعال کنید. با فعال کردن این سرویس اگر به هر دلیلی گوشی تلفن آیفون شما گم شد برای پیدا کردن آن می‌توانید به سایت icloud.com وارد شده، اطلاعات حساب کاربری اپل یا اپل آیدی خود را وارد کنید و سپس وارد اکانت خود شوید. پس از آن بر روی Find My iPhone کلیک کنید و گزینه All Devices را انتخاب کنید. از این طریق می‌توانید همه دستگاه‌هایی که به اپل آیدی شما متصل هستند را مشاهده کنید. پس از انتخاب موبایل گم شده یا سرقت شده به صفحه اطلاعات دستگاه و مکان دقیق آن دسترسی پیدا می‌کنید. اگر از ردیابی تلفن همراه خود ناامید شدید، بر روی گزینه Erase iPhone کلیک کنید تا اطلاعاتی که در دستگاه تلفن همراه شما وجود دارند حذف شود. اگر تلفن همراه شما به اینترنت دسترسی ندارد تمام اقدامات انجام شده پس از اتصال به اینترنت انجام خواهد شد. اگر قابلیت Find My iPhone برای تلفن همراه شما فعال نبود می‌توانید رمز عبور آیکلود و تمام شبکه‌های اجتماعی خود را عوض کرده و اطلاعات دستگاهتان را به کلی پاک کنید.
 

ردیابی و پیدا کردن گوشی سامسونگ گمشده


کاربران تلفن‌های همراه سامسونگ برای پیدا کردن تلفن خود به جز استفاده از ویژگی ردیابی تلفن همراه گوگل که در قسمت بالاتر هم آن را توضیح دادیم می‌توانند از آیتم دیگری به نام پیدا کردن تلفن من یا Find My Mobile هم استفاده کنند. برای استفاده از این قابلیت باید حساب کاربری تلفن سامسونگ خود را فعال کنید و اجازه دسترسی گوگل به لوکیشن و مکان را بدهید. برای فعال کردن این قابلیت باید وارد تنظیمات تلفن همراه خود شوید و سپس بر روی گزینه Biometrics and Security کلیک کنید. در بخش امنیت هم می‌توانید گزینه تلفن من را پیدا کن را بزنید و یافتن تلفن را فعال کنید. با توجه به مدل تلفن همراه سامسونگ خود و سیستم عامل آن می‌توانید مکان حدودی و مسیر دسترسی به دستگاهتان را پیدا کنید. از طرفی دیگر با روشن کردن گزینه ارسال آخرین مکان در قسمت تنظیمات می‌توانید آخرین مکانی که تلفن همراه شما در آنجا قرار داشته است را مشاهده کنید. از طرفی دیگر می‌توانید دکمه روشن خاموش، صفحه و نرم افزار پرداخت سامسونگ را قفل کنید تا هیچ کس نتواند به اطلاعات شما دسترسی پیدا کند. اگر اطلاعات بسیار مهمی در تلفن همراه خود دارید و می‌خواهید هر طور که شده به آن‌ها دسترسی داشته باشید می‌توانید از تمام اطلاعاتتان نسخه پشتیبان یا بکاپ بگیرید.
 

پیدا کردن گوشی شیائومی گمشده

 
پیدا کردن گوشی شیائومی گم شده

کاربران تلفن همراه شیائومی در صورتی که موبایل آن‌ها گم شده و یا به سرقت رفت برای پیدا کردن تلفن همراه خود باید حتماً قبل از گم شدن گوشی گزینه پیدا کردن دستگاه یا Find Device را از قبل فعال کرده باشند. برای انجام این کار به قسمت تنظیمات تلفن همراه خود مراجعه کرده وارد بخش حساب‌ها شوید. سپس گزینه Mi Account را انتخاب کنید. از بخش سرویس‌ها وارد قسمت Mi Cloud شوید و سپس گزینه دستگاه را پیدا کن را فعال کنید. بعد از انجام این مرحله می‌توانید در صورت به وجود آمدن هرگونه مشکلی کنترل تلفن همراه شیائومی خود را به وسیله سایت i.mi.com به دست بگیرید.
 

کد همراه اول برای پیدا کردن گوشی گمشده


اگر از مشترکان همراه اول هستید و اینترنت و سیم‌کارت شما مربوط به این شرکت است می‌توانید شماره سریال تلفن همراه خود را که بر روی جعبه آن درج شده است به وسیله خط همراه اول ارسال کنید تا پیدا کردن تلفن همراه شما روند خود را آغاز کند. برای انجام این کار عدد ۲۱۴۱ را به شماره ۱۱۱ ارسال کنید. پس از آن همراه اول به مدت ۱۰ روز به جستجوی تلفن همراه شما ادامه خواهد داد و اگر نتیجه با موفقیت به اتمام رسید آن را به شما اطلاع می‌دهد.
 

پیدا کردن گوشی گم شده با کد ایرانسل


اما اگر از مشترکان ایرانسل هستید باید ابتدا سیم کارت خود را مسدود کرده و ۵ روز منتظر بمانید. برای مسدود کردن سیم کارت ایرانسل خود می‌توانید از اپلیکیشن ایرانسل من استفاده کنید و یا با شماره‌های ۷۰۰ و ۷۰۳۳ از خط ایرانسل خود تماس بگیرید. پس از آن با یک خط ایرانسل دیگر کد # ۶۱۰۱* را شماره‌ گیری کنید. در این مرحله شماره سریال ۱۵ رقمی تلفن همراه خود که بر روی جعبه آن درج شده است را وارد کنید. اگر کد دستگاه شما با موفقیت ثبت شود پیام‌های تأییدیه آن را دریافت کرده و پس از گذشت ۴۸ ساعت پیامک دیگری به همراه نتیجه ردیابی تلفن همراه برای شما ارسال خواهد شد که می‌توانید به وسیله مراجع قضایی اقدامات لازم را برای پیدا کردن تلفن همراه خود انجام دهید.
 

ردیابی گوشی گمشده با رجیستری و سامانه همیاب


برای پیدا کردن تلفن همراه خود می‌توانید از سامانه همیاب استفاده کنید. همچنین می‌توانید کارهای متفاوتی مانند ردیابی سیم کارت اپراتورهای مختلف را انجام دهید. از طرفی دیگر این سامانه ردیابی، تلفن همراه شما را به دیگر اصناف کشور اطلاع رسانی کرده تا گوشی شما ارزش خود را برای خرید و فروش از دست بدهد. برای استفاده از این روش باید گوشی خود را در سامانه همیاب ثبت کنید. پس از آن هزینه ردیابی تلفن همراه و اطلاع رسانی کشوری را بپردازید.
 

سخن پایانی


در این مقاله درباره نحوه ردیابی گوشی گم شده صحبت کردیم تا در صورتی که خدایی ناکرده تلفن همراه شما گم و یا به سرقت رفت بدانید که باید چه مراحلی را انجام دهید. اما اگر قصد دارید از قیمت گوشی شیائومی و قیمت گوشی سامسونگ اطلاع پیدا کنید می‌توانید به سایت فرنا مراجعه کنید. این سایت در زمینه فروش تلفن‌های همراه و لوازم جانبی مربوط به آن‌ها فعالیت می‌کند. به عنوان مثال شما می‌توانید قیمت گوشی a13 ۱۲۸ گیگ رم ۴ را که گوشی مقرون به صرفه و با کیفیتی است را از طریق این سایت مشاهده کرده و خریداری کنید.
 
کد مطلب: 72596
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام