۰
plusresetminus
شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۵۳

چرا توییتر و تیک تاک را نمی‌شود به‌آسانی جایگزین کرد؟

ایتنا - اکثر کاربران توییتر معتقدند این پلتفرم نسبت به گذشته پیچیده‌تر، پرزرق‌وبرق‌تر و کمتر مرتبط شده است.
چرا توییتر و تیک تاک را نمی‌شود به‌آسانی جایگزین کرد؟

درو آستین، نویسنده و برنامه‌ریز شهری در نیویورک آمریکا، به استفاده از توییتر معتاد است؛ اما از زمانی که ایلان ماسک در ماه اکتبر توییتر را خرید، آستین متوجه شد که فید توییتر او (آخرین اخبار و نوشته‌های کاربران) در حال تغییر به یک موتور تبلیغاتی برای هوی‌وهوس‌های این میلیاردر است.

او می‌گوید: «راستش را بخواهید، بزرگ‌ترین تغییری که بلافاصله متوجه شدم، این بود که همه (کاربران) دائم در مورد ایلان صحبت می‌کردند و من دیدم تمام محتوایی که کاربران تولید می‌کنند ایلان‌محور شده. این واقعا آزاردهنده است.»

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، برخی دیگر از پژوهشگران هم از زمانی‌ که ایلان ماسک کنترل توییتر را به‌ دست گرفت، تغییراتی را در این پلتفرم مشاهده کردند اما مردم همچنان به استفاده از توییتر ادامه می‌دهند.

آستین ۱۵ سال است که توییتر دارد و می‌گوید: «برای جایگزین کردن سریع دنبال‌کننده‌ها و دنبال‌شوندگان که در این مدت در توییتر جمع کردم، هیچ راهی وجود ندارد.»

اکثر کاربران توییتر اشاره می‌کنند که این پلتفرم نسبت به گذشته پیچیده‌تر، پرزرق‌وبرق‌تر و کمتر مرتبط شده است. با این حال نزدیک به شش ماه پس از روی کار آمدن ماسک، هیچ رقیب جدی برای توییتر ظهور نکرده است و این باعث می‌شود برخی به این فکر کنند که برای رفتن به یک رسانه اجتماعی دیگر به چه چیزی نیاز دارند.

شانون مک‌گرگور، پژوهشگر رسانه‌های اجتماعی در دانشگاه کارولینای شمالی در چاپل هیل، گفت: «توییتر بیش از هر پلتفرم دیگری این حس را به ما می‌دهد که به جهانی فراتر از خود دسترسی داریم. به شما این حس را می‌دهد که در جریان شوخی‌های روز قرار دارید و مردم نمی‌خواهند آن را از دست بدهند.»
 


تیک‌تاک پلتفرم دیگری است که به نظر می‌رسد همه در آن حضور دارند و مانند توییتر از مزیت بزرگ آثار شبکه بهره می‌برد؛ اما آینده تیک‌تاک نامشخص است. دولت جو بایدن تهدید کرده است اگر تیک‌تاک از شرکت مادر خود، بایت دنس (ByteDance)، مستقر در چین جدا نشود، آن را در آمریکا ممنوع خواهد کرد.

اینکه چرا یک شرکت فناوری در ایالات متحده برای ساخت پلتفرمی مانند تیک‌تاک اقدام نکرده، تعجب بسیاری را برانگیخته است؛ اما دشوار بودن جایگزین کردن تیک‌‎تاک احتمالا به همان دلیلی است که کاربران نمی‌توانند توییتر را ترک کنند. آثار شبکه در هر دو پلتفرم وجود دارد. به این معنی که هرچه افراد بیشتری به یک پلتفرم بپیوندند، فضای آن برای همه بهتر می‌شود و تجربه و مشارکت هر کاربر به ارزش کل شبکه می‌افزاید.

رقبای توییتر در مقابل مشکلات این پلتفرم کوتاه می‌آیند. توییتر بین ۲۳۷ میلیون کاربر فعال و تیک‌تاک بین بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهیانه پیوند ایجاد کرده‌اند.

افزون بر این، بسیاری از افراد در هر دو پلتفرم گروه‌های ویژه‌ای در مورد غذا، موسیقی، سیاست، الگوهای رفتاری یا هر موضوع اینترنتی در حال گفت‌وگو پیدا کرده‌اند و ترک کردن برای استفاده از جایگزینی کوچک‌تر اغلب باعث می‌شود احساس کنید بخشی از شور و نشاط گروه را از دست داده‌اید.
کد مطلب: 72558
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام