۰
plusresetminus
شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۰۲

شرکتی به نام توییتر دیگر وجود ندارد، از حالا به بعد ایکس کورپ

ایتنا - ماسک قبلاً گفته بود که توییتر به «اپلیکیشن همه چیز» به نام X تبدیل می‌شود و می‌تواند با پلتفرم‌های دیگری مانند WeChat چین رقابت کند.
شرکتی به نام توییتر دیگر وجود ندارد، از حالا به بعد ایکس کورپ
شرکت X Corp متعلق به ایلان ماسک، شرکت توییتر را به عنوان اولین گام برای تبدیل شدن به یک «اپلیکیشن همه چیز» مشابه وی‌چت چین جذب کرده است. به نظر می‌رسد سیر تحول آهسته توییتر از یک میکروبلاگ به پلتفرمی چندمنظوره آغاز شده است. مجموعه‌ای از اقدامات مالکیت شرکتی باعث شده است که Twitter Inc، حداقل از حیث نام، دیگر وجود نداشته باشد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اپل‌اینسایدر، X Corp در 4 آوریل با Twitter Inc ادغام شد. بر اساس اطلاعاتی که به وبسایت Slate رسیده است، این اطلاعات در اسناد دادگاه از یک پرونده قضایی در حال انجام بین توییتر و لورا لومر فاش شد.
 
این پرونده قضائی اهمیت خاصی ندارد، و پرونده‌ای است که لومر به دلیل نقض قوانین فدرال اخاذی تهدیدآمیز، در زمانی که در سال 2019 از استفاده از حسابش منع شده بود، از توییتر شکایت کرد. آنچه در این مورد جالب توجه است فایل‌های قضائی است که برای عموم قابل مشاهده و دسترسی شده‌اند. در این پرونده آمده است: « Twitter, Inc در X Corp ادغام شده است و دیگر وجود ندارد».
 
این ادغام اعلام نشده است و احتمالاً هیچ تأثیری فوری بر اپ یا سرویس آن نخواهد داشت، اما این نخستین گام از سوی ایلان ماسک است. او قبلاً گفته بود که توییتر به «اپلیکیشن همه چیز» به نام X تبدیل می‌شود و می‌تواند با پلتفرم‌های دیگری مانند WeChat چین رقابت کند.
 

شواهدی وجود ندارد که X Corp واقعاً به اپ X منتهی خواهد شد. این گزارش همچنین اینگونه حدس زده است که این می‌تواند حرکتی برای ایجاد یک شرکت مادر بزرگ‌تر به نام X به‌عنوان مالک کنترل‌کننده تمام دارایی‌های ماسک مانند تسلا و اسپیس‌ایکس باشد.
 
جالب اینجاست که بدین ترتیب نهادی که توییتر تحت مدیریت X Corp مبتنی بر آن فعالیت می‌کند اکنون به جای دلاویر در نوادا مستقر است. به هر حال، تمام دیون و شکایت‌هایی که ماسک و توییتر با آنها روبرو بوده‌اند به X Corp جدید منتقل می‌شود.
 
و ماسک اولین مالک دامنه اینترنتی X.com بود. او یک بار از آن برای یک سرویس پرداخت استفاده می‌کرد که در اوایل قرن حاضر بکارگیری شد. او این دامنه را در سال 2017 به مبلغ نامشخصی دوباره خرید.
 
توییتر هنوز به عنوان یک پلتفرم رسانه اجتماعی فعال است. همچنان بحث و جدل در مورد اینکه به چه کسی اجازه فعالیت می‌دهد، چه کسی را ممنوع می‌کند و چه محتوایی را مجاز می‌داند برقرار است.
بسیاری از کاربران، به‌ویژه در جامعه فناوری، از ترس این وضعیت مبهم به پلتفرم‌های مختلف پناه برده و یا به طور کامل این شبکه اجتماعی را ترک کرده‌اند.
کد مطلب: 72537
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام