۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۱۰

کدام یک از کارتخوان ها برای کسب و کار شما مناسب‌ و سودآورتر است؟

محبوبیت و همگیری داشتن دستگاه های کارت خوان برای کسب و کارها باعث شده تا بیشتر فروشندگان به خرید و داشتن یک کارتخوان روی بیاورند، اما زمانی که برای انتخاب دستگاه کارتخوان می رویم، کدام دستگاه مناسب ما است؟
کدام یک از کارتخوان ها برای کسب و کار شما مناسب‌ و سودآورتر است؟
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



در سال های اخیر بیشتر امر خرید و فروش با پول نقدی و خرد انجام میشد ولی امروزه با توجه به پیشرفت در حوزه بازارهای اقتصادی و تکنولوژی، استفاده از کارتخوان سیار بیش تر از قبل مورد استقبال عموم مردم است.
این روند در بین مردم محبوبیتی پیدا کرده که دیگر کمتر کسی پول نقد همراه خود دارد و با توجه به شرایط همه­گیری و افزایش بیماری های گوناگون مانند کرونا در سال های گذشته، خرید با کارت های  اعتباری بسیار بهتر و به صرفه تر است. همچنین فروشندگان کمتر از قبل به گرفتن پول نقدی مایل هستند و بیشتر تراکنش ها و معاملات از طریق سیستم های اینترنتی و یا دستگاه های کارت خوان است.
محبوبیت و همگیری داشتن دستگاه های کارت خوان برای کسب و کارها باعث شده تا بیشتر فروشندگان به خرید و داشتن یک کارتخوان روی بیاورند، اما زمانی که برای انتخاب دستگاه کارتخوان می رویم، کدام دستگاه مناسب ما است؟
 

انواع دستگاه های پوز و کارتخوان را بشناسیم


ممکن است الان که به دنبال خرید دستگاه کارتخوان باشید، در جست و جوهای اولیه دستگاه کارتخوان به این نوع از کلمات رو به رو شده باشید مانند کارتخوان دستگاه کارتخوان جیبی، کارتخوان شخصی، کارتخوان های ثابت و سیار و ... اما هر کدام از این نوع کارتخوان ها چه عملکردی دارند و کدام کارتخوان مناسب کسب و کار ما است؟
 بهتر است از همین ابتدا برای شناخت بهتر معنی دستگاه پوز را بدانیم؛ پوز POS))  مخفف کلمه  Point of Sale  است که به معنای "نقطه فروش" در فارسی ترجمه می شود و مربوط به صندوق‌ های فروشگاهی است که در فروشگاه ها، رستوران‌ها، هتل ها و مانند آن برای دریافت وجه از مشتریان، مورد استفاده قرار می گیرد.
 

انواع دستگاه پوز:



دستگاه های کارتخوان تلفنی (Dialup) 

یکی از ساده ترین انواع دستگاه های پوز را می توانیم این دستگاه بدانیم که از طریق خطوط تلفن به سیستم بانکی متصل می شود. از آنجا که دستگاه های کارتخوان تلفنی به صورت ثابت هستند و  قابل حمل یا سیار نیستند و بیشتر در کسب و کارها و یا اغلب در فروشگاه هایی که جابه جایی ندارند و در یک مکان ثابت هستند مورد استفاده قرار می گیرند، از این رو به این نوع از دستگاه ها، کارتخوان های ثابت نیز گفته می شود.
 
قیمت دستگاه کارت خوان

کارتخوان شبکه‌ای (LAN)   

همانطور که از اسم این نوع کارتخوان مشخص است، کارکرد اصلی آن از طریق ارتباطات با شبکه بانکی اینترنت و وای فای است.
کارتخوان های شبکه ای را می توانیم نسل جدیدی از پایانه‌ های فروش بدانیم که می توانند ارسال و دریافت اطلاعات را از طریق بستر های شبکه های محلی که LNA نام دارند، با سرعت تراکنش بالا دریافت کنند.
 

این نوع کارتخوان ها در کجا مورد استفاده قرار میگیرند؟


در اماکنی که تعداد مشتریان زیاد است مانند فروشگاه‌ های زنجیره‌ ای، مراکز خرید و یا نظیر این مکان ها که باید سرعت تراکنش بسیار بالا باشد و انجام مراحل خرید سریع انجام شود.
از مزیت های خوبی که این کارتخوان دارد استفاده از آن در مکان‌هایی است که دسترسی به خط تلفن امکان پذیر نیست و به راحتی می توان بدون اتصال از آن در مراکزی مانند مکان های توریستی و گردشگری استفاده کرد.
به صورت کلی این نوع دستگاه دارای سرعت بالا در انجام تراکنش، انجام تراکنش بدون نیاز به اتصالات خط تلفن و انجام تراکنش با استفاده از اینترنت است. 
 

دستگاه های کارتخوان تلفنی (ثابت)


همانطور که بالاتر اشاره کردیم، این نوع از کارتخوان ها جزو اولین دستگاه ‌های کارتخوان بودند که مورد توجه کسب و کارهای فروشگاهی قرار گرفت. برای استفاده از این نوع کارتخوان ها الزاما نیاز دارید که خط تلفنی متصل به شبکه اینترنتی داشته باشید.
برای نمونه، یکی از دستگاه های کارتخوان ثابت   PAX S80است که در پارسه پوز عرضه می شود.
گفتنی است که یکی از مشکلات استفاده از کارتخوان های ثابت هنگام استفاده از تلفن های فروشگاه و خط رو خط شدن شبکه ها است که باعث قطع شدن لحظه ای کارتخوان های تلفنی می شود و ارتباط با سیستم مرکزی قطع می شود.
با پیشرفت تکنولوژی و عرضه دستگاه های کارتخوان سیار، دیگر مشکلاتی مانند قطع شدن اتصالات و ارتباط با خطوط تلفنی ثابت تقریبا از بین رفته است، از آنجا که دستگاه های سیار با اتصال به اینترنت خطوط همراه به راحتی تراکنش می کنند.
 
آنفو af70

دستگاه کارتخوان وای فای دار (سیار)


این سری از کارتخوان ها به راحتی با اتصال به اینترنت همراه که به صورت شبکه وای فای نشان داده می­شود، مورد استفاده هستند. به دلیل آسانی در استفاده و راحتی در وصل شدن به شبکه اینترنت، یکی از پرطرفدارترین انتخاب فروشگاه‌ های زنجیره ای و یا کسب و کارهای است که سرعت بالای تراکنش ها و رفع قطع شدن اتصالات برای آن ها اهمیت زیادی دارد.
 

دستگاه کارتخوان بلوتوثی (سیار)


این نوع کارتخوان مانند دیگر کارتخوان ها برای راه اندازی به اینترنت نیاز دارد اما تفاوت آن با سایر دستگاه های کارتخوان وای فای دار در این است که می تواند با بلوتوث به شبکه اینترنتی متصل شود.
از آنجا که این نوع دستگاه وابسته به بلوتوث است برای برقراری ارتباط در محدوده جابجایی مشکل پیدا می کند و نمی توان از محدوده دسترسی آن خارج شد برای اینکه ارتباط پایدار باقی بماند.
 

دستگاه کارتخوان کامپیوتری


از دستگاه های کارتخوان کامپیوتری به دلیل ارتباط مستقیم با سیستم رایانه، بیشتر در مراکزی مانند فروشگاه های زنجیره ای مورد استفاده قرار میگیرند و بیشترین مشتریان را دارند و نیاز به سیستم سازمان دهی در آن مراکز مهم است.
این نوع دستگاه های پوز به سیستم کامپیوتری متصل می شوند و باعث کمتر شدن خطای انسانی می شوند.
ناگفته نماند دستگاه هایی وجود دارند که همزمان میتوانند از  همه‌ی راه های مذکور یعنی خط تلفن،سیم کارت، اینترنت بی سیم و بلوتوث به شبکه متصل شوند.
 
مورفان h9
 

دستگاه های کارتخوان سیار


تا اینجا انواع مختلفی از دستگاه های کارتخوان که جزو دسته کارتخوان های سیار به شمار می روند را معرفی کردیم، اما خود دستگاه های کارتخوان سیار را می توان در گروهی جدا برسی کرد.
این نوع از دستگاه های پوز یکی از جدیدترین و پرطرفدارترین دستگاه های کارتخوان محسوب می شوند.
کارتخوان های سیار به دلیل حمل آسان و ابعاد کوچک، مناسب کسب و کارهایی است که مدام جابجا می شوند و در یک مکان ثابت نیستند، برخلاف فروشگاه های بزرگ زنجیره ای و ...
از دستگاه هایی که امروز بیشتر فروشگاه های اینترنتی نیز مورد استفاده خود دارند، کارتخوان های سیار است که به راحتی می توان خدمات پرداخت هزینه در درب منزل را به مشتریان ارائه داد.
از نظر اتصالات هم به راحتی از طریق سیم کارت به شبکه های وای فای و اینترنت همراه متصل می شوند.
باتری های قابل شارژ این دستگاه های کارتخوان باعث سهولت هرچه بیشتر در استفاده از آن ها شده است.
برای نمونه از این دسته کارتخوان ها به مدل های زیر می توان اشاره کرد:

کارتخوان سیار MoreFun-H9

کارتخوان سیار MoreFun-H9 آکبند وای فای دار

کارتخوان سیار آکبندAnfu AF70 وای فای دار

کارتخوان سیار D230 آکبند وای فای دار

 
فروشگاه پارسه پوز انواع دستگاه های کارتخوان سیار و ثابت را از برندهای معتبر و جهانی با ویژگی های خاص و منحصر به فرد در درب منزل به مشتریان خود ارائه می دهد.
 
کد مطلب: 72481
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام