۰
plusresetminus
شنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۱

معرفی انواع هتل ها و بررسی تفاوت آنها با هم

هنگام مسافرت، یکی از دغدغه­ هایی که افراد با آن مواجه می­شوند پیداکردن اقامتگاه مناسب و خرید بلیط هواپیما خواهد بود. در همین راستا هتل متل امکانات بی­نظیری را برای رفع نیاز مسافران فراهم کرده است.
معرفی انواع هتل ها و بررسی تفاوت آنها با هم
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که اصطلاحات رایجی که معمولا برای معرفی انواع هتل­ها به­کار می­برند، چه معنایی دارند؟
احتمالا تعداد ستاره­هایی که اغلب همراه با نام اقامتگاه ذکر می­شوند، اولین اصطلاحی است که نظر شما را جلب می­کند.
از مهمان­خانه­‌های معمولی و بین ­راهی گرفته تا اقامتگاه­های باشکوه و اشرافی که خدمات رفاهی فوق­‌العاده‌­ای در اختیار مشتریان خود قرار می­دهند، همه را می­توان در دسته‌­های مختلفی جای­گذاری کرد.
در ضمن یکی از دغدغه­ های مسافران، یافتن بهترین مکان برای اقامت است. به­ همین دلیل هتل متل بهترین انتخاب­ها را با توجه به نیاز شما در اختیارتان قرار خواهد داد.
 

انواع اقامتگاه


به ­طور کلی اقامتگاه­هایی که شما در هنگام سفر انتخاب می­کنید، تفاوت­هایی با هم دارند که می­توانند روی هزینه پرداختی شما و امکاناتی که در اختیارتان قرار می­گیرد، تاثیرگذار باشند.
در ادامه تعدادی از متدوال ­ترین مکان­های اقامتی را معرفی می­کنیم تا شما با توجه به بودجه و امکاناتی که در نظر دارید، دیگر برای پیداکردن اقامتگاه مناسب دچار سردرگمی نشوید.
 

متل


مکان­هایی که با این نام شناخته می­شوند، معمولا اقامتگاه­هایی بین ­راهی هستند که برای گذراندن شب، در سفرهای طولانی، مناسب خواهند بود.
در مقایسه با هتل­ها، معمولا این مکان دارای وسعت کم­تری است و به­طور کلی امکانات رفاهی کمی برای عرضه به مشتریان خود دارد.
باید اضافه کرد که متل­ها در کنار جاده­ها و اطراف شهرها ساخته می­شوند و وجه تمایز آنها نیز قرارگرفتن پارکینگ در نزدیکی اتاق­ها است.
 

هتل


این مکان­ها معمولا شناخته­ شده ­ترین مواردی هستند که برای اقامت در نظر گرفته می­شوند و با توجه به خدماتی که ارائه می­دهند، می­توان آنها را در گروه­های مختلفی طبقه­بندی کرد.
بر همین اساس، هتل­ها را در دسته­ های یک تا 5 ستاره قرار می­دهند که هر کدام از آنها به شرح زیر هستند:
 

5 ستاره


در اقامتگاه­هایی که موفق به کسب 5 ستاره می­شوند، امکانات لوکس و باکیفیتی ارائه می­شود که نظر بسیاری از مسافران را برای رزرو هتل به خود جلب می­کند.
در صورتی که اقامت در چنین محل­های باشکوه و مجللی را برای سفر تفریحی خود در نظر دارید، هتل متل به شما کمک خواهد کرد تا پیش از سفر برای رزرو آنها اقدام کنید.
معمولا این اقامتگاه­های لوکس در مرکز شهرها قرار داشته و دسترسی خوبی نیز به جاذبه­ های گردشگری دارند.
امکانات این محل­ها شامل رستوران، سالن ورزشی، سونا، لوازم بهداشتی باکیفیت، جکوزی و بسیاری موارد دیگر است که برای مسافران قابل دسترسی خواهند بود.
 

4 ستاره


این مکان­ها نیز معمولا از نظر امکانات و خدمات رفاهی تفاوت چندانی با هتل­های 5 ستاره ندارند و شما با انتخاب یک اقامتگاه 4 ستاره از طریق وب­سایت هتل متل، می­توانید از خدمات ارزنده آنها استفاده کنید.
استخر، پارکینگ، رستوران، امکانات ورزشی و برخی دیگر از موارد را نیز می­توان از جمله امکانات ارائه­ شده در این محل­ها دانست.
 

3 ستاره

 

چنین اقامتگاه­هایی را می­توان در سطح متوسط در نظر گرفت. پس در صورتی که به ­دنبال یک مکان خوب با هزینه مناسب­ تر نسبت­ به مکان­های اقامتی 5 یا 4 ستاره هستید، هتل­های 3 ستاره برای شما مناسب خواهند بود.
در نظر داشته باشید که به ­ندرت می­توان در این اقامتگاه­ها امکاناتی همچون سالن­های ورزشی، سونا یا استخر پیدا کرد.
 

2 ستاره


می­توان گفت که هتل­های 2 ستاره به­عنوان اقامتگاه­ های اقتصادی و ارزان­قیمت شناخته می­شوند. بنابراین با انتخاب آنها میتوانید در هزینه ­های سفر خود صرفه ­جویی کنید.
برای رزرو هتل 2 ستاره در شهرهای توریستی داخل و خارج از کشور، می­توانید از هتل متل کمک بگیرید، در ضمن این وب­ سایت امکان خرید بلیط هواپیما را نیز برای کاربران خود فراهم کرده است.
 

1 ستاره


انتظار خدمات خاصی را نمی­توان از هتل­ های 1 ستاره داشت و معمولا قیمت خیلی کمی برای هر شب اقامت برای این دسته از هتل­ها در نظر گرفته می­شود.
به ­طور کلی امکانات اولیه­ای که مسافران برای اقامت در این محل­ها نیاز دارند در اختیارشان قرار می­گیرد و در اغلب موارد، تعداد سوئیت­های محدودی در آنها موجود است.
در هتل متل می­توانید بر اساس قیمت، انواع مکان­های اقامتی را مشاهده کرده و از میان آنها یکی را جهت اقامت خود انتخاب کنید. همچنین می توانید از طریق این وب سایت بهترین بلیط هواپیما با مناسب ترین قیمت را نیز تهیه کنید.
 
 

مهمانسرا


این مکان­ها اغلب وسعت کم­تری در مقایسه با دیگر اقامتگاه­ ها دارند و به­ صورت شخصی یا خانوادگی اداره می­شوند.
نکته مهمی که باید در مورد مهمانسرا دانست، این است که گرچه فضا و امکانات کم­تری برای عرضه به مسافران دارند، اما طراحی و چیدمان خاص و منحصر به­ فرد آنها می­تواند در جلب نظر افراد تاثیر داشته باشد.
 

هتل آپارتمان


در صورتی که ترجیح می­دهید هنگام حضور در یک اقامتگاه، فضای بیشتری در اختیار داشته باشید و همچنین مدت طولانی تری را در آنجا سپری کنید، معمولا هتل آپارتمان حس راحتی بیشتری برای شما ایجاد می­کند.
اغلب سوییت ­های این اقامتگاه­ ها دارای آشپزخانه و لوازم مورد نیاز جهت آشپزی هستند و می­توانند برای مسافرت­های خانوادگی و کاهش هزینه­ های شما گزینه مناسبی باشند.
 

بوتیک هتل


در چنین اقامتگاه­هایی معمولا تعداد اتاق­ها کم­تر است که این موضوع باعث می­شود تا ظرفیت پذیرش مسافر نیز برای آنها کاهش یابد.
نکته حائز اهمیت درباره این محل، طراحی و معماری هنری آن است که باعث می­شود این فضا، تبدیل به محیطی متمایز از دیگر محل­های اقامتی شود.
 

مجتمع گردشگری


مکان­هایی که تحت عنوان مجتمع­ های گردشگری شناخته می­شوند، معمولا اتاق­ها و سوئیت­هایی دارند که به ­صورت ویلایی و در محوطه­‌ای بزرگ قرار می­گیرند.
برای دستیابی به حس آرامش و دوری از هیاهوی شهرها، مجتمع­‌های گردشگری مکان بسیار مناسبی خواهند بود.
هزینه­‌ای که شما در قبال هر شب اقامت خود در این مکان­ها پرداخت می­کنید، کاملا بستگی به امکاناتی دارد که در اختیار شما قرار می­گیرد.
 

اقامتگاه­های بوم­گردی


در مناطق گردشگری بکر و زیبا معمولا اقامتگاه­هایی به­ سبک سنتی و زیبا وجود دارد که مسافران تمایل زیادی برای حضور در آنها خواهند داشت.
اقامتگاه­های بوم­گردی در دل طبیعت بنا شده‌­اند و هدف از تاسیس آنها جذب مسافران برای مشاهده مناطقی است که کمتر شناخته­ شده هستند.
 

جمع ­بندی


هنگام مسافرت، یکی از دغدغه­ هایی که افراد با آن مواجه می­شوند پیداکردن اقامتگاه مناسب و خرید بلیط هواپیما خواهد بود. در همین راستا هتل متل امکانات بی­نظیری را برای رفع نیاز مسافران فراهم کرده است.
در ضمن معمولا اغلب افراد در انتخاب اقامتگاه مناسب دچار سردرگمی می­شوند که دلیل آن شاید عدم شناخت انواع مکان­های اقامتی برای اسکان مسافران است.
با توجه به این مسئله می­توان انواع اقامتگاه­ها را در دسته­‌های مختلفی همچون هتل­های 1 تا 5 ستاره، مهمانسرا، متل، بوتیک هتل و برخی موارد دیگر جای داد.
هر کدام از این محل­ها از نظر وسعت و خدمات رفاهی که در اختیار مسافران قرار می­دهند، تفاوت­هایی با هم دارند.
 
کد مطلب: 72471
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام