۱
plusresetminus
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۰

آیا بیت کوین هک می شود؟ / بررسی کامل امنیت بیت کوین

مطمئن شوید که در هنگام خرید، فروش یا ذخیره بیت کوین فقط از صرافی ها و خدمات قابل اعتماد استفاده می کنید. موارد زیادی از کلاهبرداری و هک مربوط به مبادلات بیت کوین وجود داشته است. پس حتما قبل از استفاده از هر سرویسی تحقیق کنید. با رعایت این نکات، می توانید از بیت کوین خود در برابر هک شدن محافظت کنید.
آیا بیت کوین هک می شود؟ / بررسی کامل امنیت بیت کوین
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



با افزایش محبوبیت بیت کوین و افزایش ارزش آن، یک سوال که همیشه مطرح می شود این است که آیا می توان آن را هک کرد؟ از آنجایی که افراد بیشتری در بیت کوین سرمایه گذاری می کنند یا از آن برای تراکنش استفاده می کنند، اطمینان از امنیت آن به یکی از دغدغه های اصلی تبدیل شده است. در این بررسی کامل از امنیت بیت کوین، ما تمام راه های احتمالی را که هکرها می توانند ارز دیجیتال پیشرو در جهان را به خطر بیاندازند و اینکه چگونه می توانید از خود در برابر تهدیدات احتمالی محافظت کنید را بررسی خواهیم کرد. پس دست و پنجه نرم کنید و بیایید به دنیای جذاب امنیت بیت کوین شیرجه بزنیم!
 

بیت کوین چیست؟


بیت کوین یک دارایی دیجیتال و یک سیستم پرداخت است که توسط ساتوشی ناکاموتو اختراع شده است. تراکنش ها توسط گره های شبکه از طریق رمزنگاری تأیید شده و در یک دفتر کل پراکنده عمومی به نام زنجیره بلوک ثبت می شوند. بیت کوین از این نظر منحصر به فرد است که تعداد محدودی از آنها وجود دارد: 21 میلیون.

بیت کوین ها به عنوان پاداشی برای فرآیندی به نام استخراج ایجاد می شوند. آنها را می توان با ارزها، محصولات و خدمات دیگر مبادله کرد. تا فوریه 2015، بیش از 100000 تاجر و فروشنده بیت کوین را به عنوان پرداخت پذیرفتند.
به تعریفی دیگر از صرافی ارز دیجیتال اوکی اکسچنج، بیت کوین:
"BTC در واقع یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که در یک نامه سفید (وایت پیپر) در سال 2008 میلادی توسط شخصی یا گروهی از افراد با استفاده از نام مستعار ساتوشی ناکاموتو معرفی و پس از آن اندکی بعد در ژانویه 2009 راه اندازی شد. جالب است بدانید بیت کوین هم حتی استاندارد ISO دارد که از آن با نام XBT یاد می‌شود." - منبع: خرید بیت کوین از اوکی اکسچنج
 

بیت کوین چگونه کار می کند


مانند هر دارایی دیگری، همیشه خطر هک شدن بیت کوین وجود دارد. با این حال، تعدادی از اقدامات امنیتی وجود دارد که هدف قرار دادن بیت کوین را برای هکرها دشوار می کند. برای اولین بار، تمام تراکنش های بیت کوین در یک دفتر کل عمومی به نام بلاک چین ثبت می شود. این بدان معناست که اگر کسی بخواهد تراکنش بیت کوین را هک کند، باید این کار را با تغییر تاریخچه تراکنش در بلاک چین انجام دهد، که انجام آن فوق العاده دشوار است. علاوه بر این، تمام کیف پول های بیت کوین رمزگذاری شده اند، به این معنی که حتی اگر یک هکر بتواند به یک کیف پول دسترسی پیدا کند، نمی تواند آن را رمزگشایی کند و به وجوه درون آن دسترسی پیدا کند.
 

تاریخچه بیت کوین

 
تاریخچه بیت کوین

بیت کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز، بدون بانک مرکزی یا مدیر واحد است که می تواند بدون نیاز به واسطه از کاربر به کاربر در شبکه بیت کوین همتا به همتا ارسال شود. تراکنش ها توسط گره های شبکه از طریق رمزنگاری تأیید شده و در یک دفتر کل توزیع شده عمومی به نام بلاک چین ثبت می شوند. بیت کوین ها به عنوان پاداشی برای فرآیندی به نام استخراج ایجاد می شوند. آنها را می توان با ارزها، محصولات و خدمات دیگر مبادله کرد. تا فوریه 2015، بیش از 100000 تاجر و فروشنده بیت کوین را به عنوان پرداخت پذیرفتند.
آیا بیت کوین قابل هک است؟
وقتی صحبت از بیت کوین به میان می آید، پاسخ به این که آیا می توان آن را هک کرد یا نه، شاید قاطعانه باشد. در حالی که خود شبکه بیت کوین هرگز هک نشده است، موارد زیادی از هک شدن صرافی ها و کیف پول ها وجود داشته است. این به این دلیل است که، در حالی که شبکه بیت کوین فوق العاده ایمن است، صرافی ها و کیف پول ها همیشه به خوبی محافظت نمی شوند.

گفته می‌شود، می‌توانید با نگه داشتن بیت‌کوین‌های خود در کیف پولی که کنترل می‌کنید (یعنی نه یک صرافی ارز دیجیتال) و با نگهداری سکه‌های خود در سردخانه (آفلاین) از خود در برابر هک محافظت کنید. علاوه بر این، باید عادات امنیتی خوبی مانند استفاده از رمزهای عبور قوی و احراز هویت دو مرحله ای را تمرین کنید.
 

چگونه از بیت کوین خود محافظت کنیم

 
خرید بیت کوین | اوکی اکسچنج | ok-ex.io buy and sell BTC


بر کسی پوشیده نیست که بیت کوین در طول سال ها مورد هک های مختلفی قرار گرفته است. در واقع، با یک جستجوی سریع در گوگل، فهرست بلند بالایی از صرافی ها و کیف پول های بیت کوین که هک شده اند را نشان می دهد. در حالی که این ممکن است شما را در مورد ایمنی بیت کوین زیر سوال ببرد، مهم است که به یاد داشته باشید که هیچ سیستمی 100٪ امن نیست. استفاده از هر ارز دیجیتال همیشه با خطراتی همراه است. با این حال، چندین مرحله نیز وجود دارد که می توانید برای کمک به محافظت از بیت کوین خود در برابر هک شدن انجام دهید.

اول، شما باید همیشه بیت کوین خود را در یک کیف پول امن ذخیره کنید. انواع مختلفی از کیف‌پول‌ها وجود دارد، بنابراین یکی از بهترین کیف‌ها را انتخاب کنید. اگر مقدار زیادی بیت کوین در اختیار دارید، ممکن است بخواهید از یک کیف پول سخت افزاری برای امنیت بیشتر استفاده کنید.

در مرحله بعد، مطمئن شوید که کلیدهای خصوصی خود را ایمن و ایمن نگه دارید. هرگز آنها را به صورت آنلاین یا در صرافی ذخیره نکنید. همچنین ایده خوبی است که از چندین کیف پول استفاده کنید و بیت کوین خود را در بین آنها پخش کنید. به این ترتیب، اگر یک کیف پول به خطر بیفتد، کیف پول های دیگر شما همچنان ایمن خواهند بود.

در نهایت، مطمئن شوید که در هنگام خرید، فروش یا ذخیره بیت کوین فقط از صرافی ها و خدمات قابل اعتماد استفاده می کنید. موارد زیادی از کلاهبرداری و هک مربوط به مبادلات بیت کوین وجود داشته است. پس حتما قبل از استفاده از هر سرویسی تحقیق کنید. با رعایت این نکات، می توانید از بیت کوین خود در برابر هک شدن محافظت کنید.
 
کد مطلب: 72442
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام