کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

متا تبلیغات سیاسی در اینستاگرام و فیس‌بوک را ممنوع می‌کند

11 فروردين 1402 ساعت 22:38

ایتنا - فایننشیال تایمز  به نقل از منابع آگاه نوشت: مدیران متا از این نگران هستند که تعریف تبلیغات سیاسی، تحت برنامه‌های اتحادیه اروپا، به حدی گسترده خواهد بود که نپذیرفتن همه تبلیغات سیاسی پولی در سایتهای این شرکت، گزینه راحت‌تری خواهد بود.



مدیران شرکت "متا پلتفرمز" از ترس این که این شرکت قادر به رعایت کامل مقررات جدید اتحادیه اروپا درباره کارزارهای آنلاین نباشد، سرگرم بحث درباره ممنوعیت تبلیغات سیاسی در این منطقه هستند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، روزنامه فایننشیال تایمز در گزارشی نوشت: قانونگذاران اتحادیه اروپا در فوریه توافق کردند مقررات در خصوص تبلیغات سیاسی هدفمند را برای مقابله با انتشار اطلاعات گمراه کننده در زمان انتخابات، سخت‌گیرانه کنند. مقررات پیشنهادی، غولهای فناوری آمریکایی را ملزم می‌کند اطلاعات بیشتری درباره تبلیغات سیاسی هدفمند در پلتفرم‌های خود، فراهم کنند و در صورت نقض این مقررات، معادل چهار درصد از گردش مالی جهانی خود، جریمه خواهند شد.

فایننشیال تایمز  به نقل از منابع آگاه نوشت: مدیران متا از این نگران هستند که تعریف تبلیغات سیاسی، تحت برنامه‌های اتحادیه اروپا، به حدی گسترده خواهد بود که نپذیرفتن همه تبلیغات سیاسی پولی در سایتهای این شرکت، گزینه راحت‌تری خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، کمیسیون اروپا دسامبر گذشته به متا هشدار داد که با مختل کردن رقابت در بازارهای تبلیغات طبقه‌بندی شده آنلاین و سوءاستفاده از موقعیت برترش، قوانین ضد انحصارطلبی اتحادیه اروپا را نقض کرده است.


کد مطلب: 72384

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/72384/متا-تبلیغات-سیاسی-اینستاگرام-فیس-بوک-ممنوع-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir