۳
۰
plusresetminus
يکشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۰

10 مورد از بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر به صورت رتبه بندی شده + لینک دانلود

ژانر استراتژیک یکی از محبوب ترین و چالش برانگیزترین انواع بازی های رایانه ای است که نیاز به تفکر انتقادی و تجزیه و تحلیل زیادی دارد و آن را به ابزاری عالی برای توسعه مهارت های تصمیم گیری و حل مسئله در بازیکنان تبدیل می کند.
10 مورد از بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر به صورت رتبه بندی شده + لینک دانلود
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



بازی‌های رایانه‌ای از روزهای اولیه بازی‌ها به‌طور قابل توجهی تکامل یافته‌اند و به چیزی فراتر از یک سرگرمی تبدیل شده‌اند. ژانر استراتژیک، به ویژه، دستخوش پیشرفت قابل توجهی شده است، به طوری که طراحان بازی به طور مداوم مرزها را برای جذاب‌تر کردن و واقعی‌تر کردن بازی‌ها تحت فشار قرار داده‌اند. ژانر استراتژیک یکی از محبوب ترین و چالش برانگیزترین انواع بازی های رایانه ای است که نیاز به تفکر انتقادی و تجزیه و تحلیل زیادی دارد و آن را به ابزاری عالی برای توسعه مهارت های تصمیم گیری و حل مسئله در بازیکنان تبدیل می کند. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های ژانر استراتژیک این است که بازیکنان را در کنترل نهادهای مختلفی مانند ارتش، تمدن، تجارت یا شهرها قرار می‌دهد. بازیکنان باید این نهاد ها را به صورت استراتژیک مدیریت کنند تا در بازی موفق شوند. بازیکنان برای موفق شدن در ژانر استراتژیک باید بتوانند سناریوهای پیچیده را تجزیه و تحلیل کنند و رویدادهای آینده را پیش بینی کنند و بر اساس تحلیل خود تصمیمات آگاهانه بگیرند.

1- بازی Company of Heroes
 


Company of Heroes یک بازی استراتژیک بلادرنگ است که در جنگ جهانی دوم جریان دارد. این بازی توسط Relic Entertainment ساخته و در سال 2006 منتشر شد. در Company of Heroes، بازیکنان کنترل نیروهای متحد یا محور را به دست می گیرند و برای تکمیل اهداف در حالی که منابع و پرسنل را مدیریت می کنند، رقابت می کنند. بازیکنان منابعی مانند نیروی انسانی، سوخت و مهمات را جمع آوری می کنند تا پایگاه خود را بسازند و ارتقا دهند و در عین حال واحدهایی مانند پیاده نظام، تانک ها و توپخانه را برای درگیری با دشمن خود می سازند. این بازی شامل حالت های مختلف بازی مانند مبارزات انتخاباتی، چند نفره و درگیری است. این کمپین داستان گروهی از سربازان را روایت می کند که در سراسر اروپا می جنگند، در حالی که بازی چند نفره به بازیکنان اجازه می دهد تا به صورت آنلاین با یکدیگر رقابت کنند. حالت Skirmish به بازیکنان اجازه می دهد تا با هوش مصنوعی رقابت کنند.

2- بازی Rise of Nations
 

Rise of Nations یک بازی استراتژیک بلادرنگ است که توسط Big Huge Games توسعه یافته و توسط Microsoft Studios در سال 2003 منتشر شده است. این بازی ویژگی های بازی های استراتژی نوبتی را با بازی های استراتژی زمان واقعی ترکیب می کند. در Rise of Nations، بازیکنان با یک شهر شروع می‌کنند و باید قلمرو خود را با تسخیر سرزمین‌های همسایه، تحقیق در مورد فناوری‌های جدید و ساختن ساختارهای جدید گسترش دهند. این بازی دارای ملیت های مختلفی است که هر کدام توانایی ها و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. علاوه بر این، بازیکنان می‌توانند از بین حالت‌های مختلف بازی، از جمله کمپین تک‌نفره، درگیری و چند نفره، یکی را انتخاب کنند. درخت فناوری بازی گسترده است و بیش از 8000 سال از تاریخ بشر را در بر می گیرد. این به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا در طول بازی، فناوری‌ها و استراتژی‌های پیشرفته‌ای را توسعه دهند. این بازی همچنین شامل انواع واحدهای نظامی است که هر کدام نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند که از پیاده نظام و کمانداران گرفته تا تانک و هواپیما را شامل می شود.

3- بازی Warcraft III: Reign of Chaos
 

Warcraft III: Reign of Chaos یک بازی استراتژیک بلادرنگ است که توسط Blizzard Entertainment توسعه یافته و در سال 2002 منتشر شده است. این سومین بازی از سری Warcraft است و بسیاری از ویژگی های جدید مانند قهرمانان، داستانی غنی تر و کمپین هدایت شده را به این فرنچایز معرفی می کند. در بازی Warcraft III، بازیکنان نقش یکی از چهار جناح انسان‌ها، ارک‌ها، مردگان و الف‌های شب را برعهده دارند. هر گروه دارای قهرمانان، واحدها و ساختمان های خاص خود است که برای هر کدام یک سبک بازی منحصر به فرد ارائه می دهد. بازیکنان منابعی مانند طلا، چوب و غذا را برای ساختن و ارتقای پایگاه خود جمع‌آوری می‌کنند و در عین حال واحدهایی را برای درگیری با دشمن خود می‌سازند. علاوه بر گیم‌پلی سنتی، Warcraft III قهرمانانی را معرفی می‌کند، واحدهای قدرتمندی که در طول زمان به سطح بالاتری می‌رسند، توانایی‌های جدید را باز می‌کنند و آیتم‌هایی را برای ارتقای اثربخشی رزمی خود حمل می‌کنند. آنها در هر دو حالت کمپین و چند نفره بازی نقش حیاتی ایفا می کنند. بازیکنان باید قهرمانان خود را مدیریت کرده و توسعه دهند تا اهداف را با موفقیت به پایان برسانند.

4- بازی Command & Conquer: Red Alert
Command & Conquer: Red Alert یک بازی استراتژیک بلادرنگ است که توسط استودیو Westwood در سال 1996 ساخته و منتشر شده است. این بازی در یک جهان جایگزین می گذرد که در آن آلبرت انیشتین یک ماشین زمان ایجاد می کند و به گذشته برمی گردد تا آدولف هیتلر را بکشد و ناخواسته یک بازی جدید ایجاد کند. جدول زمانی که در آن شوروی به آنتاگونیست اصلی بازی تبدیل می شود. در Red Alert، بازیکنان نقش اتحاد جماهیر شوروی یا نیروهای متفقین را بر عهده می‌گیرند و برای تکمیل اهداف و در عین حال مدیریت منابع و پرسنل با یکدیگر رقابت می‌کنند. بازیکنان منابعی مانند سنگ معدن، سنگ‌های قیمتی و پول را جمع‌آوری می‌کنند تا پایگاه‌های خود را بسازند و ارتقا دهند و در عین حال واحدهایی مانند پیاده نظام، تانک‌ها و هواپیماها را برای درگیری با دشمن خود می‌سازند. این بازی شامل حالت های مختلف بازی مانند مبارزات انتخاباتی، درگیری و چند نفره است. حالت کمپین دارای داستان های کامل برای هر جناح است و در مکان های مختلف در سراسر اروپا اتفاق می افتد. حالت Skirmish به بازیکنان اجازه می دهد تا با هوش مصنوعی رقابت کنند و حالت چند نفره به بازیکنان اجازه می دهد تا به صورت آنلاین با یکدیگر رقابت کنند.

5- Medieval II: Total War
Medieval II: Total War یک بازی ویدئویی مبتنی بر استراتژی و تاکتیک‌های زمان واقعی است که توسط Creative Assembly توسعه یافته و توسط سگا منتشر شده است. این بازی در سال 2006 منتشر شد و چهارمین بازی از سری Total War است. این بازی در اروپا، خاورمیانه و آفریقا در دوران قرون وسطی، از 1080 تا 1530 بعد از میلاد اتفاق می افتد. بازیکنان می توانند به عنوان یکی از 17 گروه مختلف که هر کدام دارای نقاط قوت و ضعف منحصر به فرد خود هستند، بازی کنند. این جناح ها از قدرت های اروپایی مانند انگلستان، فرانسه و اسپانیا گرفته تا امپراتوری بیزانس، مورها و امپراتوری مغول را شامل می شود. در بخش نوبتی بازی، بازیکنان امپراتوری خود را مدیریت می‌کنند، ارتش‌ها را جابه‌جا می‌کنند، شهرهای خود را می‌سازند و مدیریت می‌کنند، و دیپلماسی را با جناح‌های دیگر انجام می‌دهند. آنها می توانند در مورد فناوری های جدید تحقیق کنند، واحدها را استخدام کنند و اقتصاد خود را مدیریت کنند. هر نوبت نشان‌دهنده یک سال است و بازیکنان باید منابع و اولویت‌های خود را متعادل کنند تا طول عمر و موفقیت گروه خود را تضمین کنند.

6- بازی Rome: Total War
Rome: Total War یک بازی ویدئویی مبتنی بر استراتژی و تاکتیک‌های زمان واقعی است که توسط Creative Assembly توسعه یافته و توسط سگا منتشر شده است. این بازی در سال 2004 منتشر شد و سومین بازی از سری Total War است. این بازی در روم باستان در اواخر دوره جمهوری، از 270 قبل از میلاد تا 14 پس از میلاد اتفاق می افتد. بازیکنان می توانند به عنوان یکی از سه خانواده مختلف رومی، از جمله Julii، Brutii، و Scipii و همچنین گروه های دیگری مانند مصر، کارتاژ و گال بازی کنند. در بخش نوبتی بازی، بازیکنان امپراتوری خود را مدیریت می‌کنند، ارتش‌ها را جابه‌جا می‌کنند، شهرهای خود را می‌سازند و مدیریت می‌کنند، و دیپلماسی را با جناح‌های دیگر انجام می‌دهند. آنها می توانند در مورد فناوری های جدید تحقیق کنند، واحدها را استخدام کنند و اقتصاد خود را مدیریت کنند. هر نوبت نشان‌دهنده یک سال است و بازیکنان باید منابع و اولویت‌های خود را متعادل کنند تا از موفقیت خانواده خود اطمینان حاصل کنند.

7- بازی StarCraft
StarCraft یک بازی استراتژیک بلادرنگ است که توسط Blizzard Entertainment در سال 1998 برای PC و Mac ساخته و منتشر شده است. داستان در یک دنیای علمی تخیلی اتفاق می‌افتد که در آن سه جناح Terran، Zerg و Protoss برای تسلط با یکدیگر مبارزه می‌کنند. بازیکنان می‌توانند به‌عنوان یکی از سه دسته، که هر کدام واحدها، توانایی‌ها و داستان‌های منحصربه‌فرد خود را دارند، بازی کنند. در کمپین تک نفره، بازیکنان داستان‌های جیم رینور، رهبر شورشیان Terran را دنبال می‌کنند. در حالت چند نفره، بازیکنان می توانند از طریق LAN یا آنلاین با یکدیگر رقابت کنند. آنها می توانند از بین چهار حالت بازی، از جمله Free-for-All، Team Melee، One-on-One و Capture the Flag و نقشه های مختلف را انتخاب کنند.

8- Civilization V
Civilization V یک بازی استراتژیک مبتنی بر نوبت است که توسط Firaxis Games توسعه یافته و توسط 2K Games در سال 2010 برای PC و Mac منتشر شده است. این پنجمین قسمت از مجموعه تمدن است. این بازی به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا تمدنی را از دوران باستان تا دوران مدرن انتخاب کرده و رهبری کنند، شهرها را بسازند، فناوری‌ها را توسعه دهند و منابع را برای پیشرفت تمدن خود در طول زمان مدیریت کنند. بازیکنان می توانند به عنوان یکی از 18 تمدن بازی کنند که هر کدام دارای ویژگی ها، نقاط قوت و واحدهای منحصر به فرد خود هستند. بازیکنان بازی را با یک واحد ساکن شروع می‌کنند و باید تمدن خود را با استعمار سرزمین‌های جدید و ساختن شهرهای جدید کشف و گسترش دهند. آنها می توانند از طریق تجارت، دیپلماسی و جنگ با تمدن های دیگر تعامل داشته باشند. برای برنده شدن در بازی، بازیکنان باید به یکی از پنج شرایط مختلف پیروزی، از جمله سلطه، فرهنگی، دیپلماتیک، علمی یا زمان دست یابند.

9- بازی Command & Conquer: Red Alert 2
Command & Conquer: Red Alert 2 یک بازی استراتژیک بلادرنگ است که توسط استودیو Westwood توسعه یافته و توسط Electronic Arts در سال 2000 منتشر شده است. این بازی در یک تاریخ متناوب است که در آن آلبرت انیشتین یک ماشین زمان ایجاد می کند تا به عقب برگردد و آدولف هیتلر را قبل از او از بین ببرد. در Red Alert 2، بازیکن انتخاب می کند که به عنوان اتحاد جماهیر شوروی یا متفقین در یک سری ماموریت برای فتح سرزمین ها و از بین بردن پایگاه های دشمن بازی کند. هر دو طرف واحدها، نقاط قوت و ضعف متفاوتی دارند. شوروی تانک های قدرتمند و بادوام دارد، در حالی که متفقین از فناوری های پیشرفته و همه کاره برخوردار است.

10- بازی Age of Empires II: The Age of Kings
Age of Empires II: The Age of Kings یک بازی استراتژیک بلادرنگ است که توسط Ensemble Studios ساخته شده و توسط مایکروسافت در سال 1999 منتشر شده است. این بازی در قرون وسطی جریان دارد و به بازیکنان این امکان را می دهد که یکی از 13 تمدن را انتخاب کرده و از طریق حالت های مخلتفی به پیروزی برسند. بازیکنان با منابع محدود شروع می کنند و باید غذا، چوب، طلا و سنگ را برای ساختن سازه ها، آموزش واحدهای نظامی و توسعه فناوری جمع آوری کنند. آنها می توانند انتخاب کنند که به دوره های مختلف بروند تا واحدها و ساختارهای قوی تر را باز کنند.

سخن پایانی:
امیدواریم از مقاله لذت برده باشید. همچنین تمام بازی های معرفی شده را می توانید در وب سایت پارسی گیمر، بخش دانلود بازی استراتژیک به طور کامل مشاهده و دانلود نمایید. همچنین ما در ParsiGamer.ir بازی ها را به همراه نسخه اصلی و دوبله فارسی قرار داده ایم، تا کاربران نهایت استفاده را ببرند. در صورت تمایل با مراجعه به بخش دانلود بازی دوبله فارسی می توانید لیست بازی های دوبله شده را مشاهده نمایید.

 
کد مطلب: 72369
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما


Kazem
feedback
Iran, Islamic Republic of
خیلی خوب بود
امیررضا
feedback
Iran, Islamic Republic of
جای چندتا بازی دیگه هم خالیه!!!
محمدعلی
feedback
Iran, Islamic Republic of
جالب بود
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام