۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۱۱

سامسونگ برند Exynos Connect را با اولین چیپ‌ست فوق‌باندپهن معرفی کرد

ایتنا - سامسونگ اخیراً فاش کرده است که با کوالکام و گوگل برای توسعه یک دستگاه AR جدید همکاری می‌کند. این دستگاه ممکن است در نهایت با هدست AR آتی اپل وارد رقابت شود، و Exynos Connect U100 می‌تواند یکی از تجهیزاتی باشد که به آن برتری می‌دهد.
سامسونگ برند Exynos Connect را با اولین چیپ‌ست فوق‌باندپهن معرفی کرد

تعیین مکان دقیق یک کاربر دستگاه‌های سامسونگ به زودی بسیار آسان‌تر می‌شود، زیرا این شرکت اولین چیپ‌ست فوق‌باندپهن خود را، که در آینده نزدیک راه خود را به دستگاه‌های موبایل و وسایل نقلیه باز خواهد کرد، رونمایی کرد. چیپست جدید که Exynos Connect U100 نامیده شده است، می‌تواند دقت حیرت‌انگیزی داشته باشد و می‌تواند مکان یک دستگاه را با دقت چند اینچ تعیین کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، جونسوک کیم، معاون اجرایی تیم توسعه اتصال در سامسونگ الکترونیکس، در بیانیه‌ای در مورد امکانات Exynos Connect U100 اینگونه توضیح داد: «اگزینوس کانکت یو100 ما قابلیت‌های پیچیده تعیین برد و موقعیت‌یابی را با امنیت قوی ترکیب می‌کند تا اتصال فوق‌العاده را بین افراد و اشیاء روزمره امکانپذیر کند، و به این ترتیب امکان طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کاربردی جدید را در موقعیت‌یابی و ردیابی مکانی فراهم می‌آورد».
 
نحوه پیکربندی این چیپ‌ست به گونه‌ای است که در ردیابی اشیایی که در داخل خانه، زیر پوشش یا مکان‌های دیگری قرار دارند که GPS معمول عمدتاٌ با آنها مشکل دارد توانمندی ویژه‌ای از خود نشان می‌دهد. این توانایی همچنین فرصت‌های جدیدی را به خصوص در دنیای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی باز می‌کند. سامسونگ قبلاً در هر دو زمینه فعالیت کرده و اخیراً فاش کرده است که با کوالکام و گوگل برای توسعه یک دستگاه AR جدید همکاری می‌کند. این دستگاه ممکن است در نهایت با هدست AR آتی اپل وارد رقابت شود، و Exynos Connect U100 می‌تواند یکی از تجهیزاتی باشد که به آن برتری می‌دهد.
 
 

این چیپست جدید کاری بیش از ردیابی دقیق دستگاه‌ها انجام می‌دهد

 
قابلیت‌های چیپست Exynos Connect U100 سامسونگ فراتر از ردیابی مکانی است. این چیپست با استاندارد «نسخه 3.0 کلید دیجیتال کنسرسیوم اتصالات خودرو» نیز سازگار است. این بدان معناست که اگر گوشی شما به این تراشه مجهز شده باشد - و ماشین شما نیز منطبق با این استاندارد است – گوشی‌تان می‌تواند یک کلید امنیتی را با وسیله نقلیه مرتبط کند تا قفل باز شود.
 
از آنجایی که این چیپ‌ست از فناوری فوق‌پهن‌باند استفاده می‌کند، می‌تواند داده‌ها را در فاصله کوتاهی بدون استفاده از انرژی زیاد منتقل کند. و برای مواردی مانند پرداخت‌های بدون تماس ایده‌آل است. افزون بر این، U100 دارای «حالت صرفه‌جویی در انرژی» است که برای کاهش مصرف باتری دستگاه‌هایی که در آنها استفاده می‌شود طراحی شده است.
 
از نظر ویژگی‌های امنیتی، U100 دارای یک «عملکرد توالی مهر زمانی درآمیخته» است که با موتور رمزگذاری سخت‌افزاری خود برای جلوگیری از تلاش‌های هکری جفت می‌شود. سامسونگ می‌گوید سخت‌افزار فوق‌باند آن، و همچنین سایر فناوری‌های بی‌سیم کوتاه‌برد مانند بلوتوث، در آینده تحت برند جدید Exynos Connect قرار خواهند گرفت. البته، شاید نتوان این واقعیت را نیز نادیده گرفت که نام U100 سامسونگ برای چیپست آن بسیار شبیه به تراشه فوق‌پهن‌باند خود شرکت اپل، یعنی U1، است.
کد مطلب: 72354
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام