کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کاغذ پوستی

28 اسفند 1401 ساعت 11:58

گروه طرفه با بیش از هشتاد سال سابقه فعالیت در زمینه فروش انواع کاغذ شامل کاغذ کرافت، کاغذ پوستی، کاغذ مومی، کاغذ روغنی، کاغذ مخصوص دستگاه پوز و ... همواره رضایت مشتریان را اولویت کار خود قرار داده است.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



کاغذ پوستی (Parchment Paper) یک نوع کاغذ سلولزی نرم، نازک، صیقلی، نچسب و همه کاره است که به رنگ‌های صورتی، سفید یا زرد به صورت ساده یا طرح‌دار تولید می‌شود و کاربردهای فراوانی دارد. این نوع کاغذ را از محیطی حاوی کلرید روی یا اسید سولفوریک عبور می‌دهند تا به یک کاغذ نچسب تبدیل شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع کاغذ می‌توان به مواردی مانند انعطاف‌پذیری بالا، مقاومت در برابر حرارت و دمای بالا، ضد آب بودن، مقاومت در برابر چربی، داشتن تائیدیه وزارت بهداشت برای استفاده در آشپزی، قابل بازیافت بودن، سازگاری با محیط زیست و مناسب بودن قیمت آن اشاره کرد. متداول‌ترین سایز استاندارد این نوع کاغذ 50 سانتی‌متر در 70 سانتی‌متر است. البته سایزهای 25 در 35، 25 در 70، 35 در 50، 33 در 70 این نوع کاغذ هم در بازار موجود است. در این مقاله قصد داریم راجع به کاربردهای کاغذ پوستی صحبت کنیم و در انتها معتبرترین فروشگاه اینترنتی عرضه‌کننده باکیفیت‌ترین کاغذهای پوستی را معرفی کنیم. برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت کاغذ و مقوای طرفه مراجعه نمایید.
https://www.papiere.ir
 

کاغذ پوستی چه کاربردهایی دارد؟


کاغذهای پوستی به سه گروه شامل کاغذ پوستی پشت چسب‌دار، کاغذ تحریر و کاغذ کرافت تقسیم می‌شوند. مهم‌ترین کاربردهای انواع کاغذ‌های پوستی عبارت‌اند از:
   - استفاده به عنوان کاغذ خوشنویسی
   - استفاده به عنوان کاغذ طراحی گرافیک
   - استفاده به عنوان کاغذ نقشه‌کشی
   - استفاده به عنوان کاغذ رسم الگوی خیاطی
   - استفاده از نوع مات این کاغذ برای تمرین طراحی سیاه‌قلم
   - استفاده به عنوان کاغذ تمرین طراحی چهره
   - استفاده برای پخت انواع شیرینی و کیک
   - استفاده برای قرار دادن در داخل قالب و سینی فر
   - استفاده در بسته‌بندی انواع لباس
   - استفاده در بسته‌بندی کفش و کیف به عنوان پوشش درون جعبه
   - استفاده در بسته‌بندی شیرینی، شکلات، خشکبار و آجیل
   - استفاده در بسته‌بندی گل
   - استفاده در بسته‌بندی شیشه و چینی
   - استفاده در بسته‌بندی طلا، جواهرات و ساعت
   - استفاده در بسته‌بندی عطر و ادکلن
   - استفاده در بسته‌‌بندی لوازم آرایشی و بهداشتی
   - استفاده در بسته‌بندی لوازم تزئینی و کادویی
   - استفاده در ساخت کارت هدیه و جعبه‌های کادو
   - استفاده در تولید جوایز و گواهی‌های قدردانی
   - استفاده در تولید سربرگ و قرارداد
   - استفاده در تولید آلبوم‌های عکس
   - استفاده در تولید انواع بروشور و منوی رستوران و کافه

 
 

کاغذ پوستی خوب و باکیفیت چه ویژگی‌هایی دارد؟


اگر با ویژگی‌های کاغذ پوستی خوب و باکیفیت آشنا باشید، کار شما در زمان خرید این نوع کاغذ راحت‌تر خواهد بود. مهم‌ترین ویژگی‌های باکیفیت‌ترین کاغذهای پوستی شامل موارد زیر است.
 

برخورداری از رنگی سفید و شفاف


یکی از ویژگی‌های کاغذهای پوستی خوب و باکیفیت سفید بودن رنگ این نوع کاغذ است. هر چه رنگ کاغذ زردتر باشد، کیفیت‌ پایین‌تری دارد. مقاومت کاغذهای سفید در مقابل پارگی بیشتر است.
 

عدم وجود شکستگی در سطح کاغذ


سطح کاغذ پوستی باکیفیت همواره صاف و یکدست است و هیچ نوع شکستگی در سطح آن وجود ندارد. طراحی کردن روی کاغذهای شکسته کار راحتی نیست و کیفیت طراحی را به میزان زیادی پایین می‌آورد.
 

نازک بودن ضخامت کاغذ


کاغذهای پوستی خوب ضخامت نازکی دارند. هر طرحی که روی این کاغذها کشیده شود به راحتی از آن سمت کاغذ نیز قابل مشاهده است. به دلیل همین ویژگی این نوع کاغذ را با نام کاغذ شیشه‌ای هم می‌شناسند. البته میزان ضخامت کاغذ نباید بیش از حد نازک باشد؛ زیرا مقاومت کاغذهای خیلی نازک در مقابل سوراخ شدن و پارگی بسیار کم خواهد بود. کاغذهای نامرغوب به دلیل عدم یکنواختی و ضخامت مناسب اصلا برای طراحی سیاه‌قلم یا نقشه‌کشی مناسب نیستند.
 

زبر بودن سطح کاغذ به اندازه کافی


سطح کاغذهای پوستی باید به اندازه کافی زبر باشد تا طراح به راحتی بتواند طرح مورد نظر خود را با استفاده از مداد روی کاغذ پیاده کند. زبری سطح کاغذ در زمان استفاده از پاک‌کن برای پاک کردن اشتباهات طراحی هم ویژگی مطلوبی است و به پاک شدن کامل اشتباهات کمک می‌کند. انواع مات این نوع کاغذ برای طراحی سیاه قلم گزینه بسیار مناسب‌تری است.
 

استفاده از کاغذ روغنی در آشپزی چه مزایایی به همراه دارد؟


   - کمک به تنظیم دما و پخت یکنواخت مواد غذایی
   - کاهش انتشار نامطلوب دما در سطح کیک و شیرینی
   - از بین بردن چسبندگی کیک و شیرینی به قالب
   - کمک برش تمیز کیک
   - کمک به پاکسازی راحت تابه‌ها و قالب‌های پخت کیک و شیرینی
   - ایجاد یک عایق مناسب گرما در زمان پخت گوشت، مرغ و ماهی
   - باز گذاشتن مسیر هوا در هنگام بسته‌بندی مواد غذایی و جلوگیری از خیس شدن آن‌ها
 

استفاده از کاغذ روغنی برای بسته‌بندی پوشاک چه مزایایی دارد؟


   - کمک به شیکی و لوکس شدن بسته‌بندی پوشاک
   - محافظت از پوشاک
   - کمک به تبلیغات و اعتبار بخشیدن به برند تولیدکننده‌ پوشاک با چاپ لوگو روی کاغذ
   - جلوگیری از کثیف شدن و افتادن لک روی لباس‌ها
   - مناسب برای ارسال پستی لباس‌ها
   - یک ابزار تبلیغاتی مفید و پربازده
   - افزایش فروش برندهای مختلف پوشاک
   - امکان سفارش کاغذ پوستی چاپ شده در تعداد کم
   - مقرون‌به‌صرفه بودن بسته‌بندی پوشاک با این نوع کاغذ

 

قیمت انواع کاغذ پوستی به چه عواملی بستگی دارد؟


کاغذهای پوستی که برای کاربردهای مختلف در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند، در فروشگاه‌های اینترنتی به صورت رولی و برش‌خورده عرضه می‌شوند. قیمت این نوع کاغذ به عواملی مانند میزان کیفیت کاغذ، جنس کاغذ و شرایط موجود در بازار بستگی زیادی دارد. قیمت کاغذهای طرح‌دار چاپ شده نسبت به انواع ساده و بدون چاپ آن گران‌‌تر است. سایت‌های معتبر قیمت این نوع کاغذ را به‌روزرسانی می‌کنند تا مشتریان با آگاهی کافی از قیمت‌ها برای خرید کاغذهای پوستی اقدام کنند.
 

خرید کاغذ پوستی باکیفیت از گروه کاغذ و مقوای طرفه


اگر تمایل دارید باکیفیت‌ترین کاغذ پوستی را با مقرون‌به‌صرفه‌ترین قیمت خریداری کنید، به سایت گروه کاغذ و مقوای طرفه سر بزنید. گروه طرفه با بیش از هشتاد سال سابقه فعالیت در زمینه فروش انواع کاغذ شامل کاغذ کرافت، کاغذ پوستی، کاغذ مومی، کاغذ روغنی، کاغذ مخصوص دستگاه پوز و ... همواره رضایت مشتریان را اولویت کار خود قرار داده است. مشتریان برای ثبت سفارش می‌توانند فرم موجود در سایت طرفه را پر کنند. قبل از ثبت سفارش نیز امکان برقراری ارتباط با کارشناسان فروش سایت و دریافت راهنمایی‌های لازم وجود دارد. محصولات خریداری شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آدرس مشتری ارسال می‌شود‌. در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با ویژگی‌ها، کاربردها، مزایا و عوامل تاثیرگذار روی قیمت کاغذهای پوستی آشنا کنیم. امیدواریم از نکات ارائه شده در مقاله به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کرده باشید.
 


کد مطلب: 72323

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/72323/کاغذ-پوستی

ايتنا
  https://www.itna.ir