۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۱

جانشین چت جی‌پی‌تی کل بازی‌های ویدیویی را ظرف چند دقیقه می‌سازد

ایتنا - کاربران جی‌پی‌تی-۴، مدل جدید اوپن ای‌آی، بی‌آنکه تجربه کدنویسی داشته باشند، بازی‌های کلاسیک مانند پونگ و اسنیک ساختند.
جانشین چت جی‌پی‌تی کل بازی‌های ویدیویی را ظرف چند دقیقه می‌سازد

جانشین چت جی‌پی‌تی اوپن ای‌آی که مشتاقانه منتظرش بودیم، اکنون نشان داده است که در انجام طیف وسیعی از کارها، از جمله ساخت بازی‌های ویدیویی فقط از روی توصیف، قابلیت بالایی دارد.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، اوپن ای‌آی چندروز پیش، از جی‌پی‌تی-۴ رونمایی کرد و از توانایی این چت‌ ربات هوش مصنوعی که قادر است «دستورهای پیچیده و با جزئیات بیشتر» را نسبت به چت جی‌پی‌تی پرطرفدار انجام بدهد، تعریف کرد.

کاربران به‌سرعت این ادعا را به بوته آزمایش گذاشتند، و آمار رشی، طراح دیجیتال، با استفاده از این ابزار هوش مصنوعی «در کمتر از ۲۰ دقیقه» نسخه‌ای از اسنیک (Snake)، بازی کلاسیک گوشی همراه، را بازسازی کرد.

ریشی بعد از آنکه این بازی را به‌صورت آنلاین منتشر کرد، نوشت: «امکان بسیار جذابی است. هرکسی می‌تواند بازی خودش را فقط با توصیف آن بسازد!»

کاربری دیگر از این ربات چت‌ خواست که «بازی شبیه به پونگ (Pong) بسازد»، جی‌پی‌تی-۴ با استفاده از دستورهایی درباره زبان برنامه‌نویسی به همراه توضیحی برای ساخت بازی آن را تولید کرد.  

پاسخ جی‌پی‌تی-۴ به درخواستی مشابهی برای ساخت نسخه دیجیتال کانکت۴ (Connect4) با استفاده از همین فرآیند نیز موفقیت‌آمیز بود.

جی‌پی‌تی-۴ قادر است به تصاویر پاسخ بدهد و حداکثر ۲۵ هزار کلمه – یعنی تقریبا هشت برابر چت جی‌پی‌تی-۳.۵ را پردازش کند.

شرکت حامی این فناوری طی نمایشی یک طرح ساده وب‌سایت را روی یک برگه کاغذ رسم کرد و سپس از سیستم خواست برای تبدیل آن به واقعیت برایش کدنویسی کند.

OpenAI همچنین گفت که مشترکان خواهند توانست جی‌پی‌تی-۴ با شخصیتی منحصربه‌فرد بسازند.

OpenAI این قابلیت را به این صورت نشان داد که از جی‌پی‌تی-۴ خواست مانند یک معلم خصوصی رفتار کند و به شرکت‌کننده در چت انسانی آموزش دهد که چطور معادله‌ای را حل کند، نه اینکه بلافاصله پاسخش را بگوید.

 


اما این نرم‌افزار محدودیت‌هایی نیز دارد که یکی از جدی‌ترین آن‌ها همان چیزی است که توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی به آن «توهم» می‌گویند. این سیستم هنوز با اطمینان حقایق را جعل می‌کند و خطاهای استدلالی مرتکب می‌شود.

OpenAI می‌گوید: «هنگام استفاده از خروجی‌های مدل زبان، به‌ویژه در زمینه‌هایی که در آن‌ها شرایط مهم و دقیقی مطرح است (مانند بررسی انسانی، ارائه اطلاعات مفهومی، یا به‌طور کل اجتناب از استفاده‌ در شرایط حساس) باید احتیاط بسیار به خرج دهیم و پروتکلی دقیق مطابق با نیازهای مورد استفاده خاص را رعایت کنیم.»

این نرم‌افزار درباره بعد از سپتامبر ۲۰۲۱ اطلاعاتی ندارد، چون به‌طور عمده برای اطلاعات پیش از این تاریخ برنامه‌ریزی شده است. همچنین از تجربه درس نمی‌گیرد.

OpenAI اضافه کرد: «ممکن است بسته به الگوهای ترافیکی موجود، سطح اشتراک جدیدی برای استفاده از جی‌پی‌تی-۴ با حجم بالاتر را ارائه بدهیم؛ همچنین امیدواریم بتوانیم در بازه‌ای به کسانی که اشتراک ندارند، جی‌پی‌تی-۴ رایگان بدهیم تا آن‌ها هم بتوانند آن را امتحان کنند.»

این شرکت همچنین با دولینگو (Duolingo)، اپلیکیشن یادگیری زبان، و چشم‌های من باش (Be My Eyes)، اپلیکیشن مخصوص افراد کم‌بینا، همکاری می‌کند.

این شرکت طی یک پست وبلاگی این همکاری را اعلام کرد: «چشم‌های من باش (Be My Eyes) با این قابلیت ورودی بصری جدید جی‌پی‌تی-۴ شروع به ساخت یک داوطلب مجازی مجهز به جی‌پی‌تی-۴ کرد که همان سطح اطلاعات و درک داوطلب انسانی را ارائه می‌دهد.»

«فناوری جی‌پی‌تی-۴ می‌تواند با دیدن تصویری که کسی مثلا از محتویات یخچالش می‌فرستد، هم محتویات تصویر را شناسایی و نام‌گذاری و هم نتیجه‌گیری و تحلیل ‌کند که با آن مواد اولیه چه چیزهایی می‌توان درست کرد. حتی می‌توان از آن یک دستور پخت حرفه‌ای گرفت.»
کد مطلب: 72320
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام