۰
plusresetminus
شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۳

اطلاعیه سامانه همتا: شرایط واردات آیفون ۱۴ تغییر نکرده است

ایتنا - سامانه همتا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که شرایط درباره ممنوعیت واردات آیفون 14 تغییری نکرده و تصمیم جدیدی در این زمینه گرفته نشده است.
اطلاعیه سامانه همتا: شرایط واردات آیفون ۱۴ تغییر نکرده است

سامانه همتا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که شرایط درباره ممنوعیت واردات آیفون 14 تغییری نکرده و تصمیم جدیدی در این زمینه گرفته نشده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، در بخشی از اطلاعیه همتا آمده: پیرو انتشار اخبار جعلی مبنی بر رجیستری آیفون ۱۴ به اطلاع می‌رساند آخرین تصمیم در این زمینه، ممنوعیت واردات مسافری و پستی آن از تاریخ یک اسفند 1401 است و هیچ تصمیم دیگری اتخاذ نشده است.

همچنین با توجه به آنکه تاکنون هیچ گوشی آیفون ۱۴ از طریق واردات تجاری وارد کشور نشده، به کلیه واحدهای صنفی اکیداً توصیه می‌شود از خرید و فروش آن اجتناب کنند چراکه مصداق کالای قاچاق است.

لازم به ذکر است واردات مسافری نیز که برخی به آن استناد می‌کنند، مخصوص استفاده شخصی مسافر بوده و سوءاستفاده تجاری از آن بر اساس بند چ ماده ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصداق قاچاق است.

به مخاطبینی که قصد خرید گوشی تلفن همراه دارند توصیه می‌شود حتماً پیش از خرید، استعلام اصالت کرده و از نوع واردات گوشی، شرکت گارانتی و تاریخ آغاز گارانتی آن مطلع شوند. همچنین حتماً برند و مدل اعلامی در پاسخ استعلام اصالت همتا را با فیزیک کالا تطابق داده و در صورت مغایرت از خرید صرف‌نظر کنند.

استعلام اصالت از طریق ارسال شناسه ۱۵ رقمی IMEI به درگاه‌های سامانه همتا شامل کد دستوری #۷۷۷۷*، سایت hamta.ntsw.ir و اپلیکیشن همتا امکان‌پذیر است. شناسه IMEI نیز با شماره‌گیری کد دستوری #۰۶#* روی دستگاه یا از روی جعبه قابل‌ملاحظه است.
کد مطلب: 72311
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام