۰
plusresetminus
شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۴۸

آن‌چه باید درباره اتاقک بدانید!

سایت اجاره ویلا اتاقک به شما کمک می‌کند تا در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید. البته این پایان رسالت اتاقک نیست. چرا که اتاقک علاوه بر کاهش هزینه‌های سفر در موارد دیگری نظیر کمک به اشتغالزایی و آشنایی مردم با فرهنگ اصیل ایرانی و بازدید از جاهای دیدنی ایران نقش بسیار مهمی دارد.
آن‌چه باید درباره اتاقک بدانید!
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



افراد بسیار زیادی هستند که عاشق مسافرت به اقصی نقاط ایران هستند. این افراد دائما در حال سفرند و  برای کسب تجربیات جدید در زمان سفر، لحظه‌شماری می‌کنند. اما این روزها دغدغه چنین افرادی برگزاری سفری ارزان و مقرون به صرفه است و از آن‌جایی بخش زیادی از بودجه سفر مربوط به محل اقامت‌ است، بنابراین باید به دنبال راهکاری برای کاهش هزینه‌ها در این مقوله بگردیم.
اما خبر خوش این‌جاست که سایت اجاره ویلا اتاقک این مشکل را برطرف کرده و به شما در این زمینه کمک می‌کند تا در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید. البته این پایان رسالت اتاقک نیست. چرا که اتاقک علاوه بر کاهش هزینه‌های سفر در موارد دیگری نظیر کمک به اشتغالزایی و آشنایی مردم با فرهنگ اصیل ایرانی و بازدید از جاهای دیدنی ایران نقش بسیار مهمی دارد.
البته اتاقک برای رفاه حال شما، خدمات خود را گسترش داده و با اجاره اقامتگاه در کشور ترکیه برون مرزی شده است. به‌طوری که افراد برای رزرو اقامتگاه در شهر استانبول ترکیه به جای پرداخت هزینه‌های سنگین و سرسام آور مربوط به هتل‌های این کشور که با دلار محاسبه می‌شود، می‌توانند با پول رایج کشورمان، اقامتگاهی تمیز، زیبا و مقرون به صرفه را برای اقامت چند روزه خود اجاره کنند.
اگر شما هم برای شناخت بهتر اتاقک و آشنایی با خدمات و حتی قوانین آن برای رزرو اقامتگاه کنجکاو شده‌اید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
 

نگاهی به کسب و کار اتاقک

 

چندی پیش، تنها راه اقامت در شهرها و حتی کشورهای مختلف تماس با بخش پذیرش هتل و رزرو یکی از اتاق‌های آن بود. اما این گزینه هزینه بسیار زیادی با خود همراه داشت و بسیاری از افراد ترجیح می‌دادند تا از ویلاها و خانه‌های اجاره‌ای شهری که به آن سفر کرده بودند، برای اقامت استفاده کنند. حالا بماند که مدت زمان زیادی را با وجود خستگی راه باید صرف پیدا کردن اقامتگاه می‌کردند و در آخر هم اتاق، ویلا و یا سوئیتی که اجاره می‌کردند، ممکن بود استانداردهای لازم برای یک اقامتگاه را نداشته باشد و حتی گاهی انتخاب اشتباه اقامتگاه و عدم شناخت میزبان، امنیت و سلامت مسافران را تهدید می‌کرد.
تا این‌که اتاقک در راستای رفع نیازهای مشتریان خود تصمیم به راه‌اندازی پلتفرمی آنلاین گرفت. علی طالشی، بنیانگذار و مدیرعامل مجموعه اتاقک می‌گوید: «پلتفرم اتاقک با قبول مسؤولیت به‌عنوان رابط بین مهمان و میزبان، امنیت، راحتی و صحت اطلاعات اقامتگاه و میزبان را بررسی می‌کند تا به فرآیند انتخاب، اعتماد و رزرو آنلاین واحد اقامتی مناسب به مسافران کمک کند. این روند علاوه بر این‌که به کسب درآمد برای میزبان‌ها می‌انجامد، به رونق گرفتن کسب‌وکارهای محلی و رونق بوم‌گردی نیز کمک می‌کند. از طرفی برای مسافران نیز مزیت بالا‌رفتن سرعت، یافتن محل اقامت در سفر، اطمینان از امنیت واحد اقامتی، امنیت در پرداخت و پیگیری آنلاین را دارد.»
به این نکته توجه داشته باشید که اتاقک دقت زیادی برای انتخاب میزبان‌هایش به خرج می‌دهد. روند کار هم به این صورت است که میزبان باید ابتدا در قسمت مربوط به میزبان شوید، اطلاعات خود و مدارک مورد نیاز را در اختیار اتاقک قرار ‌دهد. در ادامه اتاقک اقدامات لازم برای شناسایی و تایید میزبان را انجام می‌دهد. حال اگر میزبان به‌درستی شناسایی نشود و صلاحیت و استانداردهای‌ لازم را نداشته باشد احتمالا این فرآیند با مشکلاتی روبه‌رو خواهد شد.  
 
البته یک راه دیگر هم برای جذب میزبان در مجموعه گردشگری اتاقک وجود دارد. به این صورت که مجموعه ابتدا نیاز هر منطقه را شناسایی کرده و با ارسال تیم متخصص، اقدام به شناسایی و ثبت واحدهای اقامتی می‌کند. بنابراین گردشگران و کسانی که قصد سفر به نقاط مختلف ایران را دارند، می‌توانند با خیالی آسوده به سایت اتاقک مراجعه کنند و پس از انتخاب شهر مورد نظرشان، از میان اقامتگاه‌های متنوعی که در آن شهر در نظر گرفته شده، موردی را که با بودجه و شرایط شما سازگاری دارد انتخاب کنند.
از دیگر اهداف اتاقک ایجاد شغل و اشتغال‌زایی در سرتاسر کشور بود. به گونه‌ای ‌که اتاقک برای افرادی که یک محل مسکونی خالی و بدون استفاده داشتند، این امکان را فراهم کرد تا در اختیار گردشگران از دیگر نقاط ایران قرار دهند. از سویی دیگر تیم اتاقک در زمینه تولید محتوا و بررسی اقامتگاه‌ها هم مشغول به کار هستند و همین امر باعث شده تا اتاقک به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشاغل مختلفی را در سطح جامعه ایجاد کند و در درآمدزایی افراد نقش بسزایی داشته باشد.
 

آشنایی با قوانین خاص اتاقک

 

یکی از مزایای اتاقک نسبت به دیگر سایت‌های مشابه داخلی و خارجی قوانین دقیق و واقع‌ بینانه‌ای است که برای میزبان‌ها و مهمان‌هایش در نظر گرفته است و گفتنی است در این قوانین، جانب انصاف را برای هر دو طرف در نظر گرفته است.  در واقع همین قوانین منجر شده تا اتاقک در این مدت کوتاه به‌ یکی از برندهای شناخته شده و محبوب در میان گردشگران و علاقه‌مندان به سفر شناخته شود و هر روز بر تعداد میزبان‌ها و مهمان‌هایش افزوده شود.
بررسی مواردی مانند مشخصات فردی و اطلاعات تماس مالکان واحدهای اقامتی، گواهی نداشتن سوءپیشینه، ضمانت بازگشت هزینه در صورت کنسلی از طرف میزبان، پشتیبانی ۲۴ساعته و بررسی کلیه امکانات رفاهی واحدهای اقامتی و استانداردهای میزبانی، از جمله موارد مهمی هستند که اتاقک به آن‌ها توجه ویژه‌ای دارد.
داشتن مجوزهای بند ب میراث فرهنگی، نماد اعتماد الکترونیکی، نشان ملی ثبت رسانه دیجیتال، تاییدیه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و عضو اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی از دیگر برتری‌های این کسب و کار نوپا در حوزه گردشگری است.
در مورد لغو هم قوانین خاصی دارند که به میزبانان و مهمانان این ضمانت را می‌دهد که کم‌ترین ضرر را داشته باشند. در صورتی که رزرو مسافر به هر دلیلی از سمت میزبان کنسل شود، ضمانت بازگشت هزینه برعهده اتاقک است. کنسل‌ کردن رزرو اقامتگاه توسط مهمانان هم اگر قبل از ۷۲ ساعت تا زمان تحویل باشد شامل جریمه ۱۰درصد می‌شود.
 

سخن آخر


اگر شما هم دوست دارید به عنوان میزبان در اتاقک ثبت نام کنید و یا مهمان یکی از اقامتگاه‌های اتاقک شوید، زمان را از دست ندهید. همین حالا می‌توانید وارد سایت اتاقک شده یا اپلیکیشن آن را بر روی گوشی خود نصب کرده و از خدمات بیشمار آن بهره‌مند شوید. اتاقک برای شما لحظات خوشی را آرزومند است.
 
کد مطلب: 72299
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام