۰
plusresetminus
شنبه ۵ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۱

ایرپادهای نسل بعدی بر سلامتی شما نظارت می‌کنند

ایتنا - با توجه به سابقه اپل در زمینه قابلیت نظارت بر سلامت در دستگاه‌های پوشیدنی، طبیعی بود که آنها تلاش کنند این قابلیت‌ها را به ایرپادها گسترش دهند. سال‌ها است که شایعاتی در مورد تلاش اپل برای افزودن قابلیت‌های نظارت فعالانه بر سلامت به ایرپادها وجود دارد.
ایرپادهای نسل بعدی بر سلامتی شما نظارت می‌کنند

اپل، به عنوان پیشرو در عرصه ساعت‌های هوشمند (56 درصد از کاربران ساعت‌های هوشمند تنها در ایالات‌متحده)، محصولات متعددی عرضه کرده که به نجات جان انسان‌ها کمک کرده‌اند. اپل‌واچ‌ها می‌توانند ضربان قلب نامنظم را تشخیص دهند و به افراد در مورد شرایط بالقوه کشنده هشدار دهند. از زمان عرضه اپل واچ سری 4، این دستگاه‌ها این توانایی را هم به دست آوردند که تشخیص دهند آیا پوشنده‌شان سقوط سختی داشته است یا نه. در طی دوره همه‌گیری کووید ۱۹، مواردی وجود داشت که اپل واچ به کاربران در مورد سطوح پایین اکسیژن خون هشدار می‌داد که به نوبه خود به نجات جان افراد کمک کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، با توجه به سابقه اپل در زمینه قابلیت نظارت بر سلامت در دستگاه‌های پوشیدنی، طبیعی بود که آنها تلاش کنند این قابلیت‌ها را به ایرپادها گسترش دهند. سال‌ها است که شایعاتی در مورد تلاش اپل برای افزودن قابلیت‌های نظارت فعالانه بر سلامت به ایرپادها وجود دارد. در جدیدترین نسخه خبرنامه هفتگی مارک گورمن، تحلیلگر امور اپل در خبرگزاری بلومبرگ، او ادعا می کند که اپل به هدف خود برای فعال کردن قابلیت‌های نظارت فعالانه بر سلامت در نسل بعدی ایرپادها نزدیک تر شده است.
 

چه انتظاری از قابلیت نظارت بر سلامت ایرپاد می‌رود


به گفته گورمن، اپل منابع زیادی را برای فعال کردن مجموعه ای از قابلیت‌های نظارت بر سلامت در ایرپادهای آینده اختصاص می‌دهد. به نظر می‌رسد هدف اولیه این شرکت این است که ایرپادها را به «توانایی دریافت اطلاعات شنیداری» مجهز کند. توجه داشته باشید که این ویژگی با قابلیت دسترسی LiveListen موجود اپل که از سال 2018 وجود داشته متفاوت خواهد بود.
 

ویژگی Live Listen می‌تواند دستگاه‌های پشتیبانی شده اپل و دستگاه‌های شنوایی را به میکروفون‌های از راه دور تبدیل کند. با روشن بودن این ویژگی، آیفون یا آیپدی که در اتاق نگهداری می‌شود، می‌تواند صدا را از منبع دریافت کند و صدا را به‌صورت بی‌سیم به ایرپادها منتقل کند و شنونده (که ممکن است دورتر از منبع باشد) به طور واضح به مکالمه گوش دهد.
 
این قابلیت با اینکه دستگاه سمعک مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نیست، اما مورد پسند افرادی قرار گرفته است که دارای اختلالات شنوایی جزئی هستند. گورمن همچنین خاطرنشان کرد که اپل به منظور دریافت تاییدیه FDA برای برخی از قابلیت‌های سلامت‌محور ایرپادهای آینده فشار می‌آورد.
 
 
کد مطلب: 72279
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام