کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سود شغل بازسازی خانه | چگونه کار بازسازی بگیریم؟

24 اسفند 1401 ساعت 14:02

اخیرا بازسازی خانه به یکی از مشاغل ترند و بابِ روز در کشور تبدیل شده و طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. دلیل آن هم علاقه زیاد ایرانیان به مرمت و زیباسازی خانه‌شان می‌باشد. به طورکلی دکوراسیون و معماری فضای منزل از دیرباز تا کنون، همواره نزد مردم این سرزمین از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و به راحتی می‌توان صحت این مسئله را با مشاهده نمای باشکوهِ ساختمان‌های تاریخی اثبات نمود.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------


اخیرا بازسازی خانه به یکی از مشاغل ترند و بابِ روز در کشور تبدیل شده و طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. دلیل آن هم علاقه زیاد ایرانیان به مرمت و زیباسازی خانه‌شان می‌باشد. به طورکلی دکوراسیون و معماری فضای منزل از دیرباز تا کنون، همواره نزد مردم این سرزمین از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و به راحتی می‌توان صحت این مسئله را با مشاهده نمای باشکوهِ ساختمان‌های تاریخی اثبات نمود.

 بدین ترتیب بازارکار بازسازی در تهران و ایران از رونق خوبی برخوردار است. فلذا شاید شما هم که در حال خواندن این مطلب هستید، از علاقمندان شغل بازسازی خانه باشید و این سوال برایتان پیش بیاید که سود شغل بازسازی خانه چقدر است؟ در پاسخ باید بگوییم که عوامل مختلفی در تعیین میزان سود پروژه‌های بازسازی موثرند و در ادامه به برخی از مهم‎ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

عوامل موثر بر سود شغل بازسازی
سود شغل بازسازی خانه بسته به قیمتی که بر سر آن هنگام عقد قرارداد به توافق می‌رسید، متفاوت خواهد بود. حال باید بررسی کنیم که چه عواملی می‌توانند در تعیینِ ارزش کار ما به عنوان یک معمار بازسازی، نقش داشته باشند. به طور مثال یک تیم باتجربه و خوش سابقه، نسبت به تیمی که به تازگی کار خود را شروع کرده، می‌تواند قیمت بالاتری پیشنهاد دهد، زیرا سابقه کار بیشتری داشته و شناخته شده‌تر است. این مورد تنها یک نمونه از فاکتورهای موثر در تعیین قیمت بازسازی منزل بود؛ همراه ما باشید تا سایر عوامل را هم بررسی نماییم.

سابقه و اعتبار
خوش نامی در هر کسب‌وکاری رمز موفقیت و توسعه تجارت است. بسیاری از برندهای معروف دنیا به واسطه سابقه و اعتباری که دارند، خدمات و محصولاتشان را با قیمت بالاتری عرضه می‌کنند، و غالبا به علت همین شهرت و پشتوانه‌؛ این قیمت‌ها از جانب مردم پذیرفته می‌شوند. پس یک سابقه و اعتبار خوب نه تنها موجب افزایش سود شغل بازسازی خانه می‎شود؛ بلکه به صرفه‌جویی در هزینه‎های شما از بابت تبلیغات و جذب مشتری نیز کمک خواهد کرد. اگر تازه اول راه هستید، باید این نکته را به خاطر بسپارید که کسب سابقه و اعتبار قابل قبول، در گرو رضایت مشتریان بوده و این دو مانند زنجیر به هم متصل می‌باشند. به عبارتی اگر یک مشتری از کار شما راضی باشد، بدون شک هر جا که سخن از بازسازی منزل به میان آورده شود، تعریف‌تان را خواهد کرد، و باعث افزایش اعتبار شما نزد مردم خواهد شد.

گستره ارائه خدمات
اغلب مشاغل خدماتی نظیر ساختمان سازی، تعمیرات، بازسازی منزل، طراحی داخلی و... نیاز به حضور در محل دارند، به همین خاطر برخی مجموعه‌ها امکان فعالیت در شهر و مناطق دیگر را ندارند. اما آنچه در این میان حائز اهمیت است، گستره ارائه خدمات می‎باشد. این بدان معناست که هراندازه یک شرکت توان فعالیت در محدوده جغرافیایی وسیع‎تری را داشته باشد؛ مسلما شانس بیشتری در گرفتن پروژه و کسب سود خواهد داشت. به طور مثال یک شرکت بازسازی که در استان گیلان منزل فعالیت داشته و صرفا خدمات خود را محدود به همین شهر می‌کند، در مقایسه با مجموعه‌ای که علاوه بر شهر خود، مناطق حومه و حتی استان‌های اطراف را پوشش می‌دهد، شانس کمتری برای گرفتن پروژه و کسب سود خواهد داشت. بنابراین گسترش وسعت خدمات رسانی در این حرفه، از جمله عوامل اصلیِ کسب سود بیشتر به شمار می‎رود.

ارائه خدمات متنوع و کامل
از جمله چالش‌های شغل بازسازی خانه این است که هر پروژه نسبت به پروژه قبلی، می‌تواند زمین تا آسمان متفاوت باشد. علت این تفاوت هم به نوع ساختمان، سن، متراژ و عوامل متعددِ دیگر باز می‌گردد. بنابراین این احتمال وجود دارد که یکی از پروژه‌های شما نیاز به خدماتی داشته باشد که در گستره فعالیتی شما موجود نباشد؛ و این اتفاق در برخی مواقع می‎تواند پروژه را به کل کنسل کرده و کارفرما از انجام کار منصرف شود. فلذا تا جایی که ممکن است شما باید تنوع خدمات خود را افزایش داده و نیاز کارفرما را برطرف نمایید؛ تا علاوه بر حفظ مشتری، سود بیشتری به دست آورید.

ارائه آپشن های اضافی
گاهی ممکن است حین بازسازی منزل، مشتری به آپشن‌های مجزایی نظیر نصب کابینت، پارتیشن، کمد و... نیاز داشته باشد؛ اگر شما بتوانید این خدمات را هم به او ارائه دهید علاوه بر اینکه سود بیشتری به دست خواهید آورد، برای کارفرما نیز مقرون به‌صرفه‌تر خواهد بود؛ تا اینکه بخواهد برای نصب کابینت و... با یک مجموعه دیگر قرارداد ببندد؛ و این همان معامله دو سر برد است که به نوعی هر دو طرف، سود مختص خود را کسب می‌نمایند. برای مثال لازم نیست تا مشتری برای دریافت قیمت کمد ام دی اف یا لیست قیمت انواع کابینت مدرن سراغ مجموعه دیگری برود و شما به عنوان یک تولیدکننده کابینت و کمد می توانید نیازهای وی را برطرف سازید و سود بیشتری را دریافت نمایید.

 


چگونه کار بازسازی بگیریم؟
این روزها به دلیل تورم و گرانی حاکم در جامعه، بسیاری از مردم توان خرید خانه جدید را ندارند و ترجیح می‌دهند منازل قدیمی خود را نوسازی و بهینه نمایند؛ یا اگر مستاجر باشند، با موافقت صاحبخانه قسمت‎هایی از منزل را تعمیر می‌کنند؛ و در کل فرقی ندارد که با کدام یک از موارد نام برده مواجه شوید، آنچه اهمیت دارد این است که فرصت‎های شغلی زیادی برای معماران بازسازی خانه در ایران وجود دارد، و شما به عنوان فردی که در این حوزه فعالیت دارید، می‎توانید با پروژه‌ باب میل‌تان موافقت کرده و به اصطلاح کار موردنظر خود را بگیرید. اما چگونه؟! چند قانون طلایی در این باره وجود دارد، که با رعایت آن‌ها بدون شک موفق به اخذ پروژه‌های متنوع خواهید شد.


کد مطلب: 72273

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/72273/سود-شغل-بازسازی-خانه-چگونه-کار-بگیریم

ايتنا
  https://www.itna.ir