۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۳

وزیر ارتباطات: خط من بدون فیلتر نیست

ایتنا - عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران  درباره اختلال اینترنت صبح امروز، اظهار کرد: اختلالی کوچک داشتیم که به‌زودی برطرف می‌شود و به علت حمله سایبری نبود.
وزیر ارتباطات: خط من بدون فیلتر نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وضعیت پلتفرم‌های داخلی باید بسیار بهتر شود اما همین الان هم دست‌کمی از پلتفرم‌های خارجی ندارند و با قطعیت می‌گویم برخی از آن‌ها حتی قابلیت‌های بیشتری از پیام‌رسان‌های خارجی دارند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران  درباره اختلال اینترنت صبح امروز، اظهار کرد: اختلالی کوچک داشتیم که به‌زودی برطرف می‌شود و به علت حمله سایبری نبود. 

وزیر ارتباطات یادآور شد: قطعی در اینترنت نداشتیم، افت ترافیک بود که در حال حل شدن است. ما به دنبال این هستیم که سرعت اینترنت را در استان‌های مختلف ۳۰ تا ۴۰ برابر بیشتر کنیم.

زارع پور درباره علت کندی سرعت اینترنت اظهار کرد: طبیعی است که وضع موجود باید ارتقاء یابد، اما زمان می‌برد. هرچند اگر به آمار مراجع بین‌المللی در یک سال اخیر نگاه کنیم نشان از افزایش سرعت اینترنت دارد. آنچه که مردم به آن شاکی هستند به دلیل محدودیت‌های وضع‌شده برای برخی از فیلترشکن‌هایی است که استفاده می‌کردند که طبیعتاً سرعت را به مراتب کاهش می‌دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اینترنت موبایلش بدون فیلتر است یا نه، گفت: خیر. خط من هم مثل مردم است. وضعیت پلتفرم‌های داخلی باید بسیار بهتر شود، اما همین الان هم دست‌کمی از پلتفرم‌های خارجی ندارند. من با قطعیت می‌گویم برخی پلتفرم‌های داخلی حتی قابلیت‌های بیشتری از پیام‌رسان‌های خارجی دارند.

زارع‌پور تصریح کرد: در نسخه جدید واتساپ ویرایش پیام اضافه شد، اما در برخی پیام‌رسان‌های داخلی این امکان وجود دارد، استتوس (وضعیت) وجود دارد، تماس تصویری باکیفیت وجود دارد. پس خودمان، خودمان را تحقیر نکنیم. ممکن است اختلالی پیش آید، دوهفته پیش واتساپ هم اختلال داشت، اما روند کلی رو به رشد است.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: اینکه پیام‌رسان‌های داخلی در روز چند ده میلیون نفر را در روز میزبانی کنند اتفاق بزرگی است. تجربه چنین میزبانی از میلیون‌ها کاربر را نداشتیم و همین مدت اخیر به وجود آمده و باید تلاش کنیم که این مسیر بهبود یابد.

زارع‌پور ادامه داد: در پیام‌رسان‌های داخلی مشکل خاصی نداریم و اگر یک روز یا ساعتی اختلالی پیش آید طبیعی است، اما روند کلی این است که پشت این پلتفرم‌ها جوانان خودمان هستند تا بهترین‌ها را ارائه کنند.
کد مطلب: 72271
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
بزرگوار ، برادر عزیز ، کار از این حرف ها گذشته ، شبکه ملی امروز آنچنان افت سرعت و قطعی مکرر داشت ، که فرزندان نتوانستند از کلاس های مجازی به شکل مطلوب استفاده کنند ، برخی دوستان هم در بازار بورس دچار زیان شدند ، می گفتند نه نرخ ها بروز و صحیح نشان داده میشد و نه امکان مشاهده نمودارهای لحظه ای ، خوب ، انگاری فیلترینگ به نوعی شامل شبکه ملی هم شده ، البته ممکن است شما انکار کنید و بگویید نه افت سرعت بوده و نه قطعی ، اما بزرگوار ، گمان می کنید کسی باور می کند؟ سلامت باشید و موفق .
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام