۲
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۱

هزینه اینترنت همراه با نرخ آزاد چقدر است؟

ایتنا - ​​​​​​​تعرفه بالای اینترنت آزاد در مقایسه با بسته‌های اینترنتی، کاربران را به غیرفعال کردن آن تشویق می‌کند تا بتوانند از دریافت قبوض بالای ناخواسته جلوگیری کنند.
هزینه اینترنت همراه با نرخ آزاد چقدر است؟

روزانه کاربران با استفاده از اینترنت همراه به فعالیت های روزانه خود مشغول هستند و از بسته‌های اینترنتی استفاده می‌کنند اما زمانی که این بسته‌های اینترنتی برای کاربر تمام می‌شود و بسته ای جایگزین آن ذخیره نباشد، اینترنت با نرخ آزاد محاسبه خواهد شد که مبالغی بالاتر در مقایسه با بسته‌های اینترنتی ندارد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، سقف تعرفه خدمات داده تلفن همراه برای سیم‌کارت‌های دائمی به ازای هر کیلوبایت، ۰.۴ ریال و برای سیم‌کارت‌های اعتباری ۰.۶ ریال است. این به این معناست که در سیم‌کارت دایمی، هزینه هر گیگابایت اینترنت آزاد حدود ۴۲ هزار تومان و در سیم‌کارت اعتباری هر گیگابایت اینترنت آزاد حدود ۶۳ هزار تومان محاسبه می‌شود که هزینه‌های بالایی در مقایسه با بسته‌های اینترنتی است. بنابراین اکنون بیشتر کاربران از دیتای موبایل و خصوصا بسته‌های ارائه‌شده توسط اپراتورها استفاده می‌کنند.  با وجود این، با تمام شدن بسته‌های اینترنتی، تعرفه آزاد اپراتورها فعال می‌شود.

اما یکی از مشکلاتی که به کاربران تلفن‌های همراه بار مالی زیادی به آنها تحمیل می‌کند، احتمال قطع نشدن اینترنت همراه بعد از اتمام بسته‌های اینترنتی و مصرف اینترنت به نرخ آزاد است، در حالی که کابران می‌توانند با استفاده از کدهای دستوری، اینترنت آزاد را غیرفعال کنند.

به دنبال شکایت‌های کاربران از اپراتورهای تلفن همراه در این زمینه، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی امکانی را فراهم کرده تا مشترکان اپراتورها بتوانند مصرف اینترنت با تعرفه آزاد را غیرفعال کنند. نحوه غیرفعال کردن مصرف اینترنت آزاد پس از اتمام بسته اینترنت هم به این گونه است که مشترکان اپراتور اول تلفن همراه (همراه اول) با شماره‌گیری کد دستوری #۱۱۳*۱۰۰* و مشترکان اپراتور دوم تلفن همراه (ایرانسل) می توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۳*۲*۳*۵۵۵* این امکان را غیر فعال کنند.
کد مطلب: 72265
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
عزیزان ، هزینه اینترنت بر روی کاغذ بسیار متفاوت است با آنچه کاربر استفاده می کند ، به عنوان نمونه کاربر یک حجم ماهانه به مبلغ بیست هزار تومان خریداری می کند ، اما به دلیل قطعی یا کندی سرعت حداکثر پنجاه درصد حجم را می تواند استفاده کند ، به عبارتی افزایش قیمت دوبرابری به روش نوین .
محمدی
feedback
Iran, Islamic Republic of
اینترنت آزاد رایتل گیگی ۴هزار تومن هست نه ۴۲هزار تومن که نوشتید. من بدون بسته استفاده می کنم
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام