۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۳۲

متا دست‌به‌کار شد؛ رقیب توییتر در راه است

ایتنا - متا می‌خواهد از شرایط نامتعادل توییتر بهره گیرد و رسانه اجتماعی جدیدی راه بیاندازد.
متاپلتفرمز از آب گل‌آلود توییتر ماهی می‌گیرد!

یک اپلیکیشن مشابه توییتر به متا اجازه خواهد داد از هرج‌ومرج فعلی در توییتر به رهبری ایلان ماسک سود ببرد؛ جایی که در ماه‌های اخیر به‌شدت درگیر کاهش هزینه‌ها بوده است.

به گزارش ایتنا از ایندیپندنت،شرکت پلتفرم‌های متا (Meta Platforms Inc) در حال بررسی برنامه‌هایی برای راه‌اندازی یک اپلیکیشن رسانه اجتماعی جدید برای جایگزینی توییتر یا همان «میدان شهر دیجیتال» جهانی است.

به گزارش رویترز، سخنگوی متا در بیانیه‌ای گفت: «ما در حال بررسی یک رسانه اجتماعی غیرمتمرکز مستقل برای به اشتراک‌گذاری مداوم به صورت متنی‌ایم. ما معتقدیم برای فضای جداگانه‌ای که در آن سازندگان و شخصیت‌های عمومی بتوانند به‌روزرسانی‌های به‌موقع درباره علائق خود را به اشتراک بگذارند، فرصتی وجود دارد.»

متا برای اپلیکیشن خود به دنبال چارچوبی مشابه ماستودون (Mastodon) است؛ یک سرویس مشابه توییتر که در سال ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد.

 


توییتر از زمانی که ماسک اواخر سال ۲۰۲۲ این پلتفرم انتشار اطلاعات را تصاحب کرد، در تلاش برای حفظ پایگاه تبلیغاتی خود بوده است. بسیاری از شرکت‌ها پس از اقدام توییتر برای بازگرداندن حساب‌های تعلیق‌شده و تایید اعتبار حساب‌های کاربری با دریافت پول که به جعل هویت شرکت‌ها از سوی کلاهبرداران منجر شد، همکاری‌های مالی خود با توییتر را متوقف کردند.

برنامه‌های متا برای راه‌اندازی این سرویس در زمانی انجام می‌شوند که بزرگ‌ترین پلتفرم اشتراک‌گذاری این شرکت، فیس‌بوک، در تلاش است توجه مخاطبان جوان‌تر را به خود جلب کند؛ در حالی‌ که سرمایه‌گذاری‌های هنگفت متا در متاورس، دنیای مجازی که کاربران در آن کار و تعامل می‌کنند، نشانه‌های کمی از بازدهی، حداقل در کوتاه‌مدت، نشان می‌دهد.

پلتفرم اشتراک‌گذاری عکس/ویدیو متا، اینستاگرام، نیز درگیر رقابت سختی است چرا که سازندگان محتوا یا ستاره‌های موفق مدام این اپلیکیشن را کنار می‌گذارند و به تیک‌تاک کوچ می‌کنند.
کد مطلب: 72264
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام