کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اپ‌های از قبل نصب شده، قابل حذف می‌شوند

23 اسفند 1401 ساعت 14:35

ایتنا - ​​​​​​​هند تحت مقررات امنیتی جدیدی که پیشنهاد کرده است، قصد دارد سازندگان تلفن هوشمند را مجبور کند به کاربران اجازه دهند اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده در گوشی‌ها را حذف کنند و چک به‌روزرسانی‌های بزرگ سیستم عامل را اجباری می‌کند.



هند تحت مقررات امنیتی جدیدی که پیشنهاد کرده است، قصد دارد سازندگان تلفن هوشمند را مجبور کند به کاربران اجازه دهند اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده در گوشی‌ها را حذف کنند و چک به‌روزرسانی‌های بزرگ سیستم عامل را اجباری می‌کند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، مقررات جدید که جزئیات آن تاکنون منتشر نشده بود، ممکن است زمان‌بندی عرضه در هند را طولانی کرده و باعث شود بازیگرانی نظیر سامسونگ، شیائومی، ویوو و اپل در کسب و کار اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده، زیان کنند.

یک مقام دولتی بلندپایه به رویترز گفت: وزارت فناوری اطلاعات هند در بحبوحه نگرانیها نسبت به جاسوسی و سوءاستفاده از داده کاربران، مقررات جدید را بررسی می‌کند. اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده ممکن است نقطه ضعف امنیتی باشند و می‌خواهیم مطمئن شویم که هیچ کشور خارجی از جمله چین، از آنها سوءاستفاده نمی‌کند. این مسئله، مربوط به امنیت ملی می‌شود.

هند از زمان درگیری مرزی ۲۰۲۰ با همسایه خود، تفحص از شرکت‌های چینی را افزایش داده و بیش از ۳۰۰ اپلیکیشن چینی از جمله تیک تاک را ممنوع کرده است. همچنین نظارت بر سرمایه گذاری از سوی شرکت‌های چینی را تشدید کرده است.

در سطح جهانی هم کشورهای زیادی، به دلیل نگرانی از جاسوسی شرکت‌های چینی از شهروندان خارجی، محدودیت‌هایی را برای استفاده از فناوری شرکت‌های چینی نظیر هواوی و هایک‌ویژن اعمال کرده‌اند اما چین همه این ادعاها را رد کرده است.

در حال حاضر، اکثر تلفن‌های هوشمند با اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده‌ای عرضه می‌شوند که کاربران نمی‌توانند آنها را حذف کنند. به طور مثال، گوشی شیائومی با اپلیکیشن فروشگاه "گِت اپس"، گوشی سامسونگ با اپلیکیشن "سامسونگ پی" و آیفون با مرورگر سافاری عرضه می‌شوند.

تحت مقررات جدید، سازندگان تلفن هوشمند باید گزینه حذف را برای اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده، اضافه کنند و مدلهای جدید گوشیها برای بررسی رعایت این قانون، چک خواهند شد.

به گفته یکی از منابع آگاه، دولت همچنین قصد دارد به‌روزرسانی عمده سیستم عامل را پس از عرضه شدن به مصرف کنندگان، چک کند.

بر اساس گزارش رویترز، دولت هند تصمیم گرفته است به سازندگان تلفن هوشمند یک سال فرصت دهند تا پس از اجرایی شدن این مقررات، به آنها عمل کنند اما هنوز تاریخی مشخص نشده است.


کد مطلب: 72253

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/72253/اپ-های-قبل-نصب-شده-قابل-حذف-می-شوند

ايتنا
  https://www.itna.ir