کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ناسا ماه آینده نام فضانوردان برنامه آرتمیس را اعلام می‌کند

22 اسفند 1401 ساعت 23:58

ایتنا - ناسا امیدوار است با ماموریت‌های آرتمیس راه را برای حضور پایدار انسان در ماه هموار کند.




سازمان فضایی آمریکا به منظور انجام یک ماموریت پرواز از نزدیک (فلای‌بای) ۱۰ روزه به ماه، در حال برنامه‌ریزی برای پرتاب یک فضاپیما در نوامبر ۲۰۲۴ است.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، این ماموریت فضایی سرنشینان انسانی را به نزدیکی‌های ماه می‌رساند و در ماموریت بعدی آرتمیس ۳، انسان‌ها برای نخستین بار از دهه ۱۹۷۰ به این سو، دوباره روی ماه فرود خواهند آمد.

آقای نلسون گفت: «در سوم آوریل، ما پس از نیم قرن، اسامی سرنشینان را برای انجام نخستین ماموریت بازگشت به ماه اعلام خواهیم کرد.» او افزود که این سرنشینان شامل سه فضانورد از آمریکا و یک فضانورد از کانادا خواهد بود.

ناسا سال گذشته، فضاپیمای بدون سرنشین اوریون را به‌عنوان بخشی از برنامه آرتمیس ۱، برای آزمایش موشک سامانه پرتاب فضایی (اس‌ال‌اس) خود طی یک ماموریت ۲۵ روزه به مدار ماه پرتاب کرد و بازگرداند.

موشک اس‌ال‌اس با ارتفاع نزدیک به ۱۰۰ متر (۳۲۳ فوت) و ۸.۸ میلیون پوند نیروی پیش‌رانشی که ایجاد می‌کند، تا کنون قدرتمندترین موشکی است که پرواز کرده است. 

در دسامبر، کپسول اوریون پس از سفر خود به دور ماه، بازگشت تا دوباره وارد جو زمین شود و در اقیانوس آرام در سواحل مکزیک در آب فرود آمد که موجب پایانی تماشایی برای ماموریت آرتمیس ۱ شد.
 


آقای نلسون گفت: «این مهم و سرنوشت‌ساز است چرا که ما اکنون با نسلی جدید به فضا، به اعماق فضا برمی‌گردیم... این نسلی است که مظهر فناوری جدید است، نسلی به کلی جدید از فضانوردان.»

آرتمیس ۲، جمع ۴ نفره سرنشینان را بدون اینکه بر روی ماه فرود بیایند، به اطراف ماه خواهد برد.

اگر ماموریت آرتمیس ۲ که برای نوامبر ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است به خوبی انجام شود، ناسا سپس سرنشینان را روی ماه فرود خواهد آورد که شامل نخستین زن و نخستین فرد رنگین‌پوستی می‌شود که قدم بر روی سطح ماه می‌گذارد.

ناسا امیدوار است با ماموریت‌های آرتمیس، راه را برای حضور پایدار انسان در ماه هموار کند و به ایجاد پایگاهی برای اکتشاف‌های فضایی بیشتر، از جمله ماموریت‌های سرنشین‌دار به مریخ کمک کند.

آقای نلسون گفت که ناسا از نمونه اولیه لباس فضایی پیشرفته که فضانوردان در ماه در ۱۵ مارس خواهند پوشید، رونمایی خواهد کرد.

او افزود: «فناوری جدید برای ما برای کشف اعماق فضا مهم است و رئیس‌جمهوری، تحقیقات فناوری فضایی ناسا را تا ۱.۴ میلیارد دلار افزایش داده است.»


کد مطلب: 72247

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/72247/ناسا-ماه-آینده-نام-فضانوردان-برنامه-آرتمیس-اعلام-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir