۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۰۷

هوش مصنوعی چگونه به ارتقاء امنیت کمک خواهد کرد؟

تشخیص پلاک خودروها در دوربین های بهره مند از هوش مصنوعی با استفاده از تبدیل اعداد و پلاک ها به داده های دیجیتال انجام می شود. فناوری هایی مانند DeepInsights انواع تکنولوژی هایی هستند که با بهره گیری از هوش مصنوعی به این دوربین ها کمک می کنند.
هوش مصنوعی چگونه به ارتقاء امنیت کمک خواهد کرد؟
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



هوش مصنوعی بخشی از علم کامپیوتر است که این روزها بیش از پیش در زمینه های مختلفی از زندگی انسان ورود پیدا کرده است و به بهبود کیفیت عملکرد ماشین آلات در بخش های مختلف کمک می کند. هوش مصنوعی در واقع یک قابلیت همه کاره است که از لوازم خانگی گرفته تا پیشرفته ترین تجهیزات امنیتی، حضور پررنگی دارد و عملکردهای خاصی که برای انسان ها ممکن است دشوار باشد را ممکن می کند. یکی از این حوزه های مهم که با حضور هوش مصنوعی، در حال طی کردن مسیر پیشرفت و ترقی می باشد، صنعت امنیت و دوربین های مداربسته می باشد.
دوربین خودرو و نیز دوربین مدار بسته پلاک خوان یکی از انواع این دوربین ها هستند که از هوش مصنوعی برای تحلیل اطلاعات در جهت بالا بردن امنیت بهره می برند. تشخیص پلاک خودروها در دوربین های بهره مند از هوش مصنوعی با استفاده از تبدیل اعداد و پلاک ها به داده های دیجیتال انجام می شود. فناوری هایی مانند DeepInsights انواع تکنولوژی هایی هستند که با بهره گیری از هوش مصنوعی به این دوربین ها کمک می کنند. اگر شما هم از علاقه مندان به تکنولوژی هوش مصنوعی و نیز دوربین های امنیتی هستید، در ادامه این مقاله با آشنایی با این فناوری با ما همراه باشید. هم چنین برترین دوربین های پلاک خوان را می توانید در سایت دوربین مارکت مشاهده کنید.
 

هوش مصنوعی چیست؟


هوش مصنوعی یا AI که مخفف عبارت Artificial Intelligence می باشد، فناوری ای مرتبط با کامپیوتر است که بر ساخت دسته ای از ماشین های هوشمند تمرکز دارد؛ این ماشین ها برای انجام وظایف خاصی در حیطه های مختلف طراحی شده اند و از این طریق دقت و سرعت در عملکرد های متنوع را بهبود می بخشند. هوش مصنوعی در رقابت با هوش انسانی، در موارد زیادی جایگزین انسان شده است و به نظر می رسد در آینده نزدیک حتی بیش از این هم این فناوری زندگی انسان را احاطه کند. Machine Learning (ML) یا "یادگیری ماشین"، که در آن برنامه های کامپیوتری به طور خودکار تحلیل یک سری از داده ها را یاد گرفته و بدون کمک انسان تطبیق می دهند و هم چنین Deep Learning یا "یادگیری عمیق" که نوعی از یادگیری ماشین با داده های عظیم می باشد، انواع پرکاربرد هوش مصنوعی در زمینه های مختلف و مهم تر از همه در بهبود امنیت انسان ها هستند. پیش از پرداختن به کاربردهای هوش مصنوعی در دوربین های پلاک خوان، ابتدا بهتر است کمی با این دوربین ها آشنا شویم.
 

دوربین پلاک خوان


امنیت انسان ها در گشت و گذار های شهری و جاده ای تا حد زیادی به تامین ایمنی تردد خودروها بستگی دارد. دوربین های پلاک خوان و نیز دوربین های ثبت وقایع خودرو، راه حل های تکنولوژی برای تامین امنیت رانندگان، سرنشینان و خودروها می باشند. دوربین پلاک خوان یا دوربین های LPR دسته ای از دوربین های امنیتی مداربسته هستند که برای شناسایی و خواندن پلاک خودروها به کار می روند.
چه خودرو با سرعت زیاد در حال حرکت باشد و چه در حال توقف، این دوربین ها با تشخیص اعداد پلاک و انتقال این تصاویر برای تجزیه و تحلیل اطلاعات در موارد زیادی به امنیت در سطح شهر و یا کلیه فضاهای تردد خودرو کمک می کنند. برای خرید دوربین ثبت وقایع خودرو و نیز دوربین پلاک خوان می توانید مدل های متنوعی از این دوربین ها را در سایت دوربین مارکت مشاهده کرده و ثبت سفارش خود را انجام دهید.

 
دوربین تشخیص پلاک
 

دوربین پلاک خوان چگونه از هوش مصنوعی استفاده می کند؟


همان طور که اشاره کردیم هوش مصنوعی، کاربرد گسترده ای در دوربین های امنیتی از جمله دوربین پلاک خوان دارد. به طور کلی این دوربین ها برای شناسایی دقیق پلاک خودروها و نیز تحلیل بعدی اطلاعات توسط نرم افزارهای خاص به هوش مصنوعی متکی هستند. دوربین های LPR با استفاده از هوش مصنوعی، اعداد و حروف پلاک ها را استخراج می کنند؛ به این صورت که این دوربین ها علاوه بر شناسایی و ثبت تصاویر، به افراد و مراجع امنیتی در جست و جو میان فیلم و عکس ها و تبدیل آن به خروجی داده های دیجیتال کمک می کنند.
هنگامی که این دوربین ها به فناوری های پیشرفته تری مانند DeepInsights مجهز شوند، حتی می توانند از روی پلاک، تمامی مشخصات خودرو مانند مدل، سال و حتی رنگ خودرو را ثبت کنند. سازمان ها و نهادهای امنیتی از این فناوری های دوربین پلاک خوان برای برقراری نظم و امنیت، شناسایی و دستگیری مجرمان و متخلفان و نیز حل معضلات ترافیکی بهره می برند. به طور کلی الگوریتم های هوش مصنوعی در بسیاری از موارد کوچک و بزرگ به دوربین های پلاک خوان برای عملکرد بهتر کمک می کنند که در ادامه برخی از این مزایای مهم را نام می بریم.
 

قابلیت های انعطاف پذیر


تطبیق پذیری و انعطاف یکی از ویژگی های اصلی هوش مصنوعی در ماشین آلات و دستگاه های مختلف است؛ زیرا راه حل های یکسان برای کاربردهای مختلف پاسخگو نخواهند بود و نیاز به تغییر فاکتورها برای رسیدن به راه حل هر چالش دارند. شرکت های معتبر جهانی با طراحی فناوری های هوش مصنوعی به صورتی انعطاف پذیر و برنامه پذیر کردن آن بر اساس شرایط مختلف، به نیازهای گسترده تری برای طیف بیشتری از افراد و نیز موقعیت ها پاسخ داده اند. این قابلیت های منعطف باعث شده است که محبوبیت دوربین هایی که از فناوری هوش مصنوعی بهره می برند، بیش از پیش در میان مردم افزایش پیدا کند.

 
دوربین خودرو
 

حل معضلات ترافیکی


چه یک بزرگراه پر تردد در یک شهر شلوغ باشد و چه یک جاده کم عبور بین دو شهر دورافتاده، نیاز به امنیت یکسان است و هر دو این محیط ها به برقراری ایمنی و نظم نیاز دارند. دوربین های پلاک خوان بزرگ ترین مرجع پلیس و دیگر نهادهای امنیتی برای کنترل تردد و ایجاد نظم هستند که با بهره گیری از فناوری های به روزی مانند هوش مصنوعی، به صورتی دقیق تر و هدفندتر به حل معضلات ترافیکی کمک می کنند.
 

انتخاب بهترین مدل های دوربین پلاک خوان در ایران


حال که فناوری های نوین و نیز کاربردهای هوش مصنوعی در دوربین های پلاک خوان را شناختیم، به موضوع انتخاب این دوربین ها برای نیازهای امنیتی خود برخورد می کنیم. برای انتخاب این دوربین های پیشرفته، نکته مهم و اساسی، انتخاب این دوربین ها از یک فروشگاه حضوری و یا اینترنتی معتبر تجهیزات امنیتی می باشد؛ این مجموعه ها که دوربین مارکت یکی از آنهاست، برندهای اورجینال و با کیفیت دوربین پلاک خوان را با مناسب ترین قیمت های موجود در بازار و هم چنین گارانتی معتبر به مشتریان ارائه می کنند.
یکی از بهترین مدل های دوربین پلاک خوان که با شرایط امنیتی در کشور ما منطبق می باشد، دوربین مدار بسته پلاک خوان AT می باشد که برای عملیات پلاک خوانی طراحی شده است و قادر است در شرایط آب و هوایی مختلف (آفتابی ،ابری ،بارانی، برفی، مه و ..) و تا سرعت 100 کیلومتر در ساعت حتی در تاریکی شب پلاک خودرو را به صورت واضح ثبت کند. برای مشاهده این دوربین و انواع دیگری از دوربین های مرتبط با امنیت خودرو و مسیرهای تردد آن، می توانید سایت دوربین مارکت به آدرس www.Doorbinmarket.com را ملاحظه نمایید.








 
کد مطلب: 72233
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام