کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واتس‌اپ در انگلیس ممنوع می‌شود؟

21 اسفند 1401 ساعت 12:26

ایتنا - رمزنگاری سر به سر، امنیت پیام‌ها و خوانده شدن آنها توسط گیرنده پیام را تضمین می‌کند. با این ویژگی، خود واتس‌اپ هم نمی‌تواند پیامهایی که در این سرویس ارسال می شوند را بخواند و به درخواست مقامات اجرایی برای ارائه آنها برای اهداف ضد تروریستی یا شناسایی و حذف کودک آزاران، عمل کند.



سرویس پیام رسان واتس‌اپ به دلیل امتناع از ضعیف کردن رمزنگاری خود به منظور عمل به قانون پیشنهادی ایمنی آنلاین، ممکن است به زودی در انگلیس، غیرقانونی شود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، ویل کت‌کارت، مدیر شرکت واتس‌اپ هشدار داد این پیام‌رسان ترجیح می‌دهد در انگلیس ممنوع شود تا این که بخواهد در راستای قانون اینترنتی جدید دولت این کشور، امنیت خود را ضعیف کند.

مدیر شرکت واتس‌اپ اعلام کرد این شرکت حاضر نخواهد بود به لایحه ایمنی آنلاین انگلیس که تحت آن، رمزنگاری سر به سر غیرقانونی می‌شود، عمل کند.
وی در آستانه جلسه قانونگذاران انگلیس برای بحث درباره قانون پیشنهادی، این لایحه را نگران کننده‌ترین قانونی توصیف کرد که در حال حاضر در دنیای غرب، در دست بحث و بررسی قرار دارد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری میل آنلاین، رمزنگاری سر به سر، امنیت پیام‌ها و خوانده شدن آنها توسط گیرنده پیام را تضمین می‌کند. با این ویژگی، خود واتس‌اپ هم نمی‌تواند پیامهایی که در این سرویس ارسال می شوند را بخواند و به درخواست مقامات اجرایی برای ارائه آنها برای اهداف ضد تروریستی یا شناسایی و حذف کودک آزاران، عمل کند.


کد مطلب: 72229

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/72229/واتس-اپ-انگلیس-ممنوع-می-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir