کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برگزاری موفقیت‌آمیز مسابقات ورزش‌های الکترونیک روی شبکه همراه اول

20 اسفند 1401 ساعت 22:35

نخستین تجربه همراه اول در اجرای مسابقات ورزش‌های الکترونیک با هدف انتخابی تیم ملی برای بازی‌های جهانی و آسیایی، به شکل موفقیت‌آمیز رقم خورد.



به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، مسابقات انتخابی تیم ملی ورزش های الکترونیک و نخستین دوره مسابقات ورزش های الکترونیک همراه اول سرانجام پس از جدالی پرهیجان بین تیم های حاضر در این دوره از رویداد، شب گذشته جمعه 19 اسفند 1401 به کار خود پایان داد.
 
ورزش های الکترونیکی که در سالیان اخیر توانسته مخاطبان بسیاری را مجذوب خود کند، به مسابقات بازی های ویدیویی رقابتی یا مسابقات بین بازیکنان یا تیم های حرفه ای اطلاق می شود.
 
این رویداد ملی با برگزاری 3 مسابقه با محوریت بازی های Efootball ،Fifa 2023 و PUBG mobile بر بستر تکنولوژی 5G همراه اول همراه بود که برای نخستین بار قدرت شبکه ارتباطی کشور که توسط نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور توسعه یافته است را در عرصه بازی های رایانه ای به نمایش گذاشت.
 
تیم ها و بازیکنان شرکت کننده در این دوره از رویداد توانستند برای نخستین بار به صورت جمعی به رقابت با یکدیگر در حضور تماشاچیان و علاقه مندان به ورزش های الکترونیک بپردازند و از بالاترین نرخ سرعت دسترسی به شبکه با کمترین زمان تأخیر (Ping) که یکی از کلیدی ترین فاکتورهای بازی های آنلاین است، بهره مند شوند.
 
رقابت آنلاین تیم ها با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه روی شبکه همراه اول و با بالاترین کیفیت ارتباطی مبتنی بر شبکه ارتباطات سیار، بیش از پیش ماهیت فناوری نسل پنجم و ضرورت توسعه یوزکیس های مبتنی بر 5G را به نمایش گذاشت.
 
لازم به ذکر است همراه اول پیش از این نیز زیرساخت اختصاصی شده برای حمایت از ورزش های الکترونیک را در اختیار انجمن ورزش های الکترونیک ایران قرار داده بود که از آن در برگزاری مسابقات آنلاین بین المللی بازی  DOTA2 در مهر ماه سال جاری استفاده و منجر به صعود تیم ملی به مراحل بالاتر شد.
 
از آن جهت که مخاطبان بازی های ویدیویی بسته به نوع ژانر تیراندازی اول شخص، استراتژیک، مبارزه و بازی های ورزشی هم به صورت حضوری و هم آنلاین هستند، همراه اول برای این دوره از مسابقات امکان تماشای رقابت ها به صورت زنده از طریق لینک روبیکا به آدرس rubika.ir/strium را فراهم آورد که از ابتدای برگزاری دوره های مقدماتی تا اختتامیه که در روزهای 18 و 19 اسفند 1401 برگزار شد، قابل دسترسی بود.
 
نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور پس از اجرای پروژه های کلیدی فناوری 5G در ابعاد ملی، نظیر «جراحی از راه دور مبتنی بر تکنولوژی نسل پنجم» که برای نخستین بار در نمایشگاه ایران تلکام 1397 رونمایی و در تیر 1400 نیز به صورت واقعی برای جراحی یک حیوان به کار گرفته شد، این بار نیز ثابت کرد که دستیابی به مقولات کلانی چون «شهر هوشمند» که به اتصالات سریع و مطمئن نیاز دارد، امکانپذیر است.
 
همراه اول با در اختیار داشتن بیشترین تعداد سایت های فیزیکی نسل های نوین ارتباطی و با اجرای موفقیت آمیز مسابقات انتخابی تیم ملی ورزش های الکترونیک، گامی در راستای تصویرسازی تحول نحوه برقراری ارتباط، کار و زندگی در آینده برداشت.


کد مطلب: 72222

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/72222/برگزاری-موفقیت-آمیز-مسابقات-ورزش-های-الکترونیک-روی-شبکه-همراه-اول

ايتنا
  https://www.itna.ir