کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اندروید 15 با طعم بستنی وانیلی!

16 اسفند 1401 ساعت 23:26

ایتنا - ​​​​​​​در حالی که همه منتظرند اندروید ۱۴ سرانجام وارد کانال ثبات شود، به نظر می‌رسد گوگل کار روی اندروید ۱۵ را شروع کرده و اکنون نام کد این به‌روزرسانی بزرگ معلوم شده است.




گوگل عادت دارد از اسم دسرها برای نسخه‌های مختلف اندروید استفاده کند که قبلا شناخته شده بودند. این غول اینترنتی پس از اندروید ۸ یا ۹، این کار را متوقف کرد اما اسم دسرها همچنان به صورت داخلی استفاده می‌شود. به عنوان مثال، اندروید ۱۳، "تیرامیسو" و اندروید ۱۴، "کیک وارونه" است. حالا نام کد نسخه بعدی اندروید، معلوم شده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، میشال رحمان، خبرنگار حوزه اندروید در توییتر اعلام کرد اندروید ۱۵ که هنوز معرفی نشده است، "بستنی وانیلی" نامیده خواهد شد. با در نظر گرفتن این که گوگل، اسم دسرها را به ترتیب حروف الفبای انگلیسی استفاده می‌کند، "بستنی وانیلی"، گزینه کاملا بی‌عیب و نقصی محسوب می‌شود.

به گفته رحمان، اگرچه هنوز خیلی زود است زیرا همچنان منتظر رسیدن اندروید ۱۴ به مرحله آزمایشی بتا هستیم اما دیدن این که گوگل سخت کار می‌کند، خوشایند است. البته گفتن چنین حرفی هنوز زود است اما گوگل ممکن است از این ایده، به کلی صرفنظر کند. برای همین، باید منتظر ماند و دید.

بر اساس گزارش وب سایت سام‌موبایل، هر نامی که گوگل برای اندروید ۱۵ در نظر بگیرد، این موضوع مسلم است که اسم دسرها دیگری به اندازه سابق محبوب نیست. اگر زمانی اندروید ۷ را با نام کد "نوقا"، به جای نام واقعی آن می شناختیم، اکنون که اندروید ۱۳ را در گوشی خود داریم، شاید به خاطر نداشته باشیم که نام کد آن از نام کدام دسر گرفته شده است.


کد مطلب: 72188

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/72188/اندروید-15-طعم-بستنی-وانیلی

ايتنا
  https://www.itna.ir