۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۲۰

هوش مصنوعی به‌زودی در مدارس امارات تدریس می‌کند

ایتنا - احمد الفلاسی، وزیر آموزش امارات متحده عربی، گفت در این زمینه با مایکروسافت و اوپن ای‌آی همکاری خواهند کرد.
هوش مصنوعی به‌زودی در مدارس امارات تدریس می‌کند

به‌زودی در کلاس‌های درس امارات متحده عربی از هوش مصنوعی برای تدریس استفاده خواهد شد.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، وزیر آموزش امارات متحده عربی در یک نشست آموزشی گفت: «ما در وزارت آموزش به استفاده از فناوری‌های پیشگام متعهدیم و با شرکایمان همکاری می‌کنیم تا با کاربرد جی‌پی‌تی، از هوش مصنوعی برای تدریس استفاده کنیم، فناوری آموزش را متحول کنیم و نظام آموزشی امارات متحده عربی را ارتقا بدهیم.»

احمد الفلاسی در ادامه افزود: «همان‌طور که پیشرفت‌ها در حوزه علم و فناوری آموزش در سراسر جهان سرعت گرفته است، روش‌های سنتی آموزش نیز متحول شده، و ابزارهای نوآورانه از طریق آموزش تعاملی و از راه دور، کلاس‌های درس را دگرگون کرده‌اند.»

فلاسی که در این نشست در مورد آخرین تحولات در حوزه هوش مصنوعی صحبت می‌کرد، تاکید کرد تلاش بر این است که از «فناوری‌های هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت آموزش و یادگیری استفاده شود»، نه اینکه جای معلم‌ را بگیرند. او همچنین گفت در این زمینه با مایکروسافت و اوپن ای‌آی همکاری خواهند کرد.

 


به عقیده فلاسی، این فناوری سبب می‌شود معلمان، استادان و دانشگاهیان سراسر جهان نه تنها شیوه تدریس بلکه شیوه سنجش را ارزیابی مجدد کنند.

امارات متحده عربی اولین بار در دوران شیوع کووید‌ که تمام بخش‌های آموزشی به‌صورت آنلاین برگزار شد، بر فواید استفاده از فناوری در آموزش تمرکز کرد.

به گزارش نشنال نیوز، فلاسی با اشاره به استفاده از فناوری در آموزش در دوران همه‌گیری کرونا، گفت: «به‌جای اینکه فناوری را ابزاری برای غلبه بر بحران در نظر بگیریم، باید فناوری را ابزاری بدانیم که به ما کمک می‌کند آموزش را متحول کنیم.»
کد مطلب: 72185
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام