کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در مورد گیربکس برلیانس بیشتر بدانید

16 اسفند 1401 ساعت 14:31

اگر به فکر خرید یکی از مدل های برلیانس هستید یا می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد انواع برلیانس کسب کنید، با ما همراه باشید.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



انواع خودروهای برلیانس پارس خودرو موجود در بازار کشور را در این سری مقاله از سری مقالات مجله خودرو سحاب مکانیک بررسی کرده ایم و قصد داریم شما را با مزایا و معایب تیپ های برلیانس آشنا کنیم؛ پس اگر به فکر خرید یکی از مدل های برلیانس هستید یا می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد انواع برلیانس کسب کنید، با ما همراه باشید.

برلیانس یکی از خودروسازان چینی است که فعالیت خود را از سال 1371 آغاز کرد. شرکت پارس خودرو در سال 1392 با موفقیت همکاری خود را با شرکت خودروسازی برلیانس آغاز کرد. در این سال ها انواع خودروهای برلیانس در نسخه های مختلف مانند سدان، هاچ بک و کراس اوور در بازار کشور معرفی و در اختیار خریداران ایرانی قرار گرفت.
تنوع محصولات، کیفیت بالا، طراحی جذاب و امکانات گسترده انواع برلیانس از یک سو و از سوی دیگر ضعف جدی خودروهای تولید شده در کشور چه از نظر طراحی و چه از نظر ایمنی باعث شده است. که خودروهای برلیانس سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده اند. بازار خرید و فروش خودرو کشور اختصاص دهد.

گیربکس اتوماتیک جیغ: کمبود روغن گیربکس، خشک شدن و یاتاقان های آسیب دیده که منجر به جیغ زدن خودکار می شود. وجود سایش، یکنواختی، شکستگی یا بریده شدن چرخ دنده های گیربکس، شل شفت و چرخ دنده. تعیین علت زوزه گیربکس ات
گاز: از بین رفتن گیربکس، کمبود روغن گیربکس، نبود روغن پشت کلاچ، سایش دیسک کلاچ.
ترک خوردگی گیربکس اتوماتیک: علت اصلی این مشکل می تواند خطای الکتریکی یا کمبود فشار روغن باشد که به دلیل خرابی یا پارگی موتور یا موتور گیربکس رخ می دهد، خرابی ساعت ماشین.
ندانسته از دست گیربکس خلاص شوید: دنده پمپ روغن بریده شده، پروانه خراب است، پمپ کثیف است، روغن گیربکس خالی است و دنده های داخل دنده های گیربکس معیوب هستند.
صدای زمزمه گیربکس را بشنوید: ممکن است پینیون آسیب دیده باشد یا ماشین به یاتاقان برخورد کرده باشد.
تاخیر در گیربکس: گیربکس های اتوماتیک برای تعویض دنده در کسری از ثانیه طراحی شده اند، اما اگر با تاخیر مواجه شدید، ممکن است به دلیل نشت روغن گیربکس باشد.
کاهش قدرت خودرو: در صورت پایین بودن سطح روغن در گیربکس و یا نشتی، می توان قدرت خودروهای اتوماتیکی مانند برلیانس را کاهش داد. در صورت مشاهده چنین مشکلی حتما روغن گیربکس را تعویض کنید.
روشن شدن چراغ چک موتور: یکی از دلایل روشن شدن چراغ چک موتور، شکل گیربکس اتوماتیک است. سنسورهای داخل خودرو به رایانه اطلاع می دهند که مشکلی وجود دارد.
لرزش ماشین: اگر ماشین تکان بخورد یا تکان بخورد، ممکن است نشان دهنده مشکل در گیربکس باشد. در ماشین های اتوماتیک اگر شتاب زیاد باشد ماشین لرزش دارد.
صدای خودرو در هنگام دور آرام: اگر در هنگام دور آرام صداهای غیرعادی می شنوید، مشکل این است که سطح روغن در گیربکس پایین است یا قطعاتی مانند بلبرینگ زنجیر یا دنده عقب فرسوده شده اند.
مکث: اگر ماشین شما در تعویض دنده مکث می کند، علت آن مربوط به کلاچ است، اما اگر تعویض دنده سخت باشد، نشانه خرابی گیربکس است.
بوی سوختن روغن دنده: اگر بوی سوختن روغن دنده را حس کردید، باید فورا آن را شناسایی کرده و رفع کنید. علت بوی سوختگی روغن انتقال بیش از حد گرم شده است. روغن گیربکس که کثیف است یا بوی سوختگی دارد، کارایی روغنکاری در سیستم انتقال قدرت را کاهش می دهد و به گیربکس آسیب می رساند.
نشتی روغن گیربکس: یکی دیگر از دلایل مشکل گیربکس اتوماتیک نشتی است که باید آن را تعمیر کنید زیرا در صورت تداوم نشتی به سیستم گیربکس خودرو شما آسیب جدی وارد می کند. رنگ روغن موتور قرمز و شفاف است. اگر تاریک است، باید باشد.
تعویض خود به خودی: در صورت تعویض ناگهانی و ناخواسته دنده ها، باید در اسرع وقت به تعمیرگاه مراجعه کنید.
لرزش گیربکس: گیربکس های اتوماتیک برلیانس H230 در هنگام تعویض دنده صاف و روان هستند، بنابراین در هنگام تعویض دنده نباید لرزش یا لغزش احساس کنید. در صورت بروز مشکل در تعویض دنده به مرور زمان این مشکل بدتر می شود و گیربکس و قطعات داخلی آن به شدت آسیب می بینند.
https://digicarshop.com/brilliance/
 


کد مطلب: 72182

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/72182/مورد-گیربکس-برلیانس-بیشتر-بدانید

ايتنا
  https://www.itna.ir