۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۱۰

ترفندهای آیفون؛ ١+۷ نکته شگفت انگیز که نمی دانستید!

در کنار قابلیت‌های محبوب آیفون، ترفندهای عجیبی وجود دارد که فقط مخصوص این مدل گوشی است. شناخت این ترفندها، لذت استفاده از گوشی را برایتان بیشتر خواهد کرد.
ترفندهای آیفون؛ ١+۷ نکته شگفت انگیز که نمی دانستید!
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



از سال ۲۰۰۷ تا به‌ امروز، کمپانی اپل حدود ۲۹ مدل مختلف گوشی آیفون به بازار عرضه کرده است. گوشی‌ آیفون، یکی پس از دیگری با ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود، کاربران اپل را شگفت‌زده کرده است. در کنار قابلیت‌های محبوب آیفون، ترفندهای عجیبی وجود دارد که فقط مخصوص این مدل گوشی است. شناخت این ترفندها، لذت استفاده از گوشی را برایتان بیشتر خواهد کرد. خواندن این مطلب، در شناختن ترفندهای خاص و جذاب آیفون به شما کمک می‌کند. در این مطلب، ۸ نمونه کاربردی از ترفند های آیفون را معرفی خواهیم کرد.
 

١-تایید خودکار captcha با ثبت اپل‌آیدی؛ یکی از بهترین ترفند های آیفون


با وجود نوسان قیمت گوشی ایفون و هزینه‌ای که برای خرید آن می‌پردازید، بهتر است که از همه قابلیت‌های آن استفاده کنید. یکی از این قابلیت‌ها در IOS 16، امکان عبور از مرحله captcha با گوشی‌های آیفون است. احتمالا برایتان پیش آمده باشد پس از جستجوی مداوم در گوگل، برای ادامه کارتان نیاز است با وارد کردن کد کپچا، ربات نبودنتان را به گوگل اثبات کنید. این مرحله گاهی به‌علت واضح نبودن تصویر عکس، فرایند زمان‌بری می‌شود. درعوض، گوشی آیفون به کمکتان آمده و با ثبت اپل‌آیدی شما، هر زمان نیاز به تایید کد کپچا باشد، به‌صورت خودکار آن را تایید می‌کند.
برای استفاده از این قابلیت، به قسمت setting رفته و از بخش Apple ID به قسمت password & security بروید. با فعال کردن گزینه automatic verification، اپل به‌صورت خودکار حساب شما را تایید می‌کند؛ درنتیجه نیازی به وارد کردن captcha نخواهید داشت.

 
 

۲- بدون لمس گوشی عکاسی‌ کنید؛ یکی از ایده‌های مخفی آیفون


کمک‌های سیری siri در اپل را نمی‌توان نادیده گرفت؛ این قضیه حتی در عکاسی نیز صدق می‌کند. برای گرفتن عکس، کافی است به بخش setting گوشی رفته و از قسمت accessibility، فرمان صوتی گوشی را فعال کنید. سپس هر زمان که قصد عکاسی دارید، با فرمان به سیری و بدون نیاز به لمس صفحه می‌توانید عکاسی کنید. همچنین درصورتی‌که اپل واچ دارید، با فشردن دکمه شاتر در برنامه camera اپل واچ، می‌توانید عکستان را بدون نیاز به لمس صفحه یا دکمه روی گوشی بیندازید.
 

۳با لمس پشت گوشی، به‌راحتی اسکرین‌شات بگیرید؛ محبوب‌ترین راهکار آیفون


تا قبل از وجود قابلیت گرفتن اسکرین شات با لمس پشت گوشی، گرفتن تصویر از صفحه آیفون به‌راحتی انجام نمی‌گرفت. زیرا باید به‌طور همزمان چند دکمه را باهم فشار می‌دادیم. یکی از مواردی که موجب افزایش قیمت آیفون ۱۴ نسبت‌به سری‌های قبلی گوشی آیفون شد، قابلیت راحت آن برای اسکرین‌شات گرفتن است. شما می‌توانید با دو یا سه ضربه آرام به پشت گوشی، به‌راحتی اسکرین شات بگیرید.
برای تنظیم این قابلیت، از بخش accessibility، گزینه لمس را انتخاب کنید. در انتهای صفحه گزینه back tap را خواهید دید. از این قسمت یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید و پس از تنظیم screenshot، از لذت گرفتن عکس از صفحه بهره‌مند شوید.
 

۴- تنظیم ساعت خواب و بیداری با قابلیت bedtime؛ از ترفندهای کاربردی در گوشی‌های آیفون


با تنظیم ویژگی بد تایم گوشی قادر خواهید بود ساعات خوابتان را برنامه‌ریزی کنید. به‌این‌ترتیب، آیفون محبوبتان حتی ساعت خوابتان را در انتهای روز نیز یادآوری می‌کند. ضمن اینکه امکان کنترل خوابتان به‌ کمک Apple health وجود دارد.
برای تنظیم این ویژگی اپلیکیشن clock را باز کرده و حالت bedtime در انتهای صفحه را انتخاب کنید. در اینجا می‌توانید مقدار خواب و روزهای موردنظرتان برای آلارم را تنظیم کنید. گزینه option در گوشه سمت چپ بالای این صفحه به شما امکان تنظیم موسیقی آلارم را می‌دهد؛ درنتیجه می‌توانید زنگ آلارم را با موسیقی دلخواهتان تنظیم کنید.
 

۵- راه‌حل کاربردی گوشی آیفون برای شارژ کردن گوشی؛ شارژ گوشی بدون نیاز به کابل


یکی از ترفندهایی که در گوشی‌های آیفون مشاهده خواهید کرد، پشتیبانی از استاندارد شارژ QI است. به کمک هر صفحه شارژر می‌توانید باتری گوشی‌تان را شارژ کنید. اگرچه سرعت شارژ با این صفحات به‌اندازه سرعت شارژ با کابل مخصوص آیفون نیست، اما شارژ کردن باتری را راحت‌تر خواهد کرد.
 

۶-استفاده از قابلیت night shift؛ ترفند جذاب آیفون برای تنظیم زنگ صفحه نمایش


همان‌طور که از اسم قابلیت night shift پیدا است، تنظیم رنگ‌های صفحه نمایش به شما کمک می‌کند تا خواب بهتری داشته باشید. با استفاده از ساعت و مکان جغرافیایی، گوشی آیفون زمان غروب و طلوع آفتاب را در مکان شما تشخیص می‌دهد. سپس طیف گرم‌تری از رنگ‌ها را روی صفحه نمایش به شما نشان خواهد داد. برای تنظیم این ویژگی به بخش setting گوشی رفته و از قسمت display brightness، گزینه night shift را انتخاب کنید.
 

۷-اشتراک‌گذاری بخش notes با کاربران گوشی آیفون؛ ترفندی مفید و جذاب


در نسخه جدید notes در گوشی آیفون ۱۳، شاهد قابلیت share notes هستیم. به کمک این قابلیت قادر خواهید بود تا یادداشت‌هایتان در قسمت note گوشی را با سایر کاربران آیفون به اشتراک بگذارید. همچنین امکان ویرایش متون توسط کاربران دیگر نیز وجود دارد. درواقع، یک اشتراک‌گذاری با امکان ویرایش و ادیت فایل‌ها مخصوص کاربران IOS در اختیار دارید. قیمت ایفون ۱۳ پرو در برابر چنین قابلیت‌های جالب کاملا منطقی به نظر می‌رسد!
 

۸- اندازه‌گیری دقیق و واقعی اجسام با قابلیت measure در گوشی آیفون


در گوشی‌های آیفون سنسوری وجود دارد که علاوه‌بر ثبت عکس‌های باکیفیت در شب، می‌تواند اجسام را نیز اندازه‌گیری کند. برای مثال، اگر قصد اندازه‌گیری فضای اتاق یا قد فردی را دارید، به‌راحتی با برنامه اندازه‌گیری measure در IOS ۱۲ یا بالاتر، می‌توانید اندازه‌گیری‌تان را انجام دهید.

 
 

با خرید آیفون‌های جدید از آمیتیس از ترفندهای به‌روز لذت ببرید


در این مطلب به معرفی ترفندهای کاربردی و جذاب گوشی‌های آیفون پرداختیم. ترفندهایی که باعث می‌شود بازدهی استفاده از آیفون را بالا ببرید. این محصول اپل، رازهای مخفی جذابی دارد که دانستن آن‌ها، لذت استفاده از گوشی را برایتان افزایش خواهد داد.
 اگر قصد دارید استفاده پربارتری از گوشی موبایلتان داشته باشید یا به‌تازگی به جمع کاربران آیفون اضافه شدید، با راهنمایی کارشناسان آمیتیس، می‌توانید بهترین ترفند های آیفون را بشناسید. همچنین فروشگاه اینترنتی آمیتیس، با ارائه محصولات دیجیتال از جمله لپ‌تاپ، مک‌بوک و ساعت‌های هوشمند، اصالت و کیفیت کالاهای دیجیتال را تضمین می‌کند. برای آشنایی بیشتر می‌توانید از سایت آمیتیس بازدید کنید.
 
کد مطلب: 72171
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام