کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دردسر اسنپ‌چت در انگلیس

14 اسفند 1401 ساعت 9:55

ایتنا - ​​​​​​​اطلاعاتی که در اختیار رگولاتور رسانه انگلیس قرار گرفته است، نشان می‌دهد اسنپ‌چت هر ماه تنها ده‌ها کودک را از پلتفرم خود بیرون می‌کند، در حالی که این رقم در تیک تاک، به ده‌ها هزار نفر می‌رسد.




پلتفرم‌های شبکه اجتماعی نظیر اینستاگرام شرکت متا، تیک تاک شرکت بایت‌دنس و اسنپ‌چت شرکت اسنپ، داشتن حداقل ۱۳ سن را برای کاربران خود الزامی کرده اند. هدف از این محدودیت، حمایت از حریم خصوصی و ایمنی خردسالان است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، در آستانه لایحه ایمنی آنلاین که هدف آن حمایت از کاربران شبکه اجتماعی در برابر محتواهایی نظیر هرزنگاری کودکان است، رگولاتور رسانه انگلیس (افکام) از تیک‌تاک و اسنپ‌چت درباره تعداد کاربران خردسال پایین ۱۳ سال که هر سال از پلتفرم‌های خود حذف می‌کنند، پرسیده است.

طبق آماری که توسط رویترز مشاهده شده است، تیک‌تاک به افکام اعلام کرده که در فاصله آوریل ۲۰۲۱ تا آوریل ۲۰۲۲، به طور میانگین هر ماه حدود ۱۸۰ هزار حساب یا حدود دو میلیون حساب در مدت ۱۲ ماه را مسدود کرده که تصور می‌رفته است کاربران آن کمتر از سن قانونی بوده است.

در همین مدت، اسنپ‌چت فاش کرد که ماهانه ۶۰ حساب یا تنها ۷۰۰ حساب را در مدت ۱۲ ماه مسدود کرده است.

سخنگوی شرکت اسنپ‌ به رویترز گفت: این آمار، ابعاد کاری که این شرکت برای دور نگه داشتن کودکان پایین ۱۳ سال از این پلتفرم انجام داده را به درستی نشان نداده است. با این حال، این سخنگو حاضر نشد به جزئیات خاص یا اطلاعات بیشتر درباره تدابیر مسدودکننده که اسنپ بکار گرفته است، اشاره کند.

سخنگوی اسنپ اظهار کرد که این شرکت تعهداتش را بسیار جدی گرفته و هر ماه، ده‌ها هزار درخواست از سوی کودکان خردسال برای ایجاد حساب اسنپ‌چت را حذف می‌کند.

تحقیقات اخیر افکام نشان داد هر دو اپلیکیشن در میان کاربران خردسال محبوبیت دارد. کودکان همچنین احتمال بیشتری دارد که به جای استفاده از حساب کاربری والدین خود، حساب خصوصی در اسنپ‌چت ایجاد کنند.

یک منبع آگاه در اسنپ‌چت گفت: با عقل جور در نمی‌آید که اسنپ‌چت تنها دسترسی تعداد اندکی از کودکان را در مقایسه با تیک تاک، مسدود کند.

اسنپ‌چت به کاربرانی که تاریخ تولدشان نشان می‌دهد کمتر از ۱۳ سال سن دارند اجازه نمی‌دهد ثبت نام کنند اما معلوم نیست این اپلیکیشن چه پروتکل‌هایی را به کار بسته تا کاربران خردسالی که به این پلتفرم دسترسی پیدا کرده اند را حذف کند.

در حال حاضر، شرکت‌های شبکه اجتماعی مسئول تعیین محدودیت سنی در پلتفرم خود هستند. اما تحت لایحه ایمنی آنلاین، از لحاظ قانونی، مستلزم خواهند شد این محدودیت‌ها را اعلام کنند و نشان دهند چطور این کار (به عنوان مثال از طریق فناوری احراز هویت) را انجام می‌دهند.

شرکت‌هایی که در اعمال شرایط استفاده از سرویس خود کوتاهی کنند، حداکثر برابر ۱۰ درصد از گردش مالی سالانه خود جریمه می‌شوند.

بنا بر یافته‌های تحقیقات افکام، در سال ۲۰۲۲ حدود ۶۰ درصد از کودکان بین هشت تا ۱۱ سال، حداقل یک حساب شبکه اجتماعی داشتند که با دادن یک تاریخ تولد جعلی، ایجاد شده بود. این رگولاتور همچنین دریافت که اسنپ‌چت، محبوب‌ترین اپلیکیشن در میان کاربران خردسال است.

به گفته مدافعان ایمنی کودک، شبکه اجتماعی، ریسک‌های جدی برای کودکان خردسال ایجاد می‌کند. طبق آمار انجمن ملی جلوگیری از ظلم به کودکان، اسنپ‌چت سهم ۴۳ درصدی در مواردی داشته که شبکه اجتماعی برای توزیع تصاویر نامناسب کودکان، استفاده شده است.

بر اساس گزارش رویترز، انگلیس مانند اتحادیه اروپا و کشورهای دیگر به دنبال راه‌هایی برای حمایت از کاربران شبکه اجتماعی به خصوص کودکان در برابر محتوای نامطلوب است. اعمال محدودیت سنی، بخش مهمی از لایحه ایمنی آنلاین خواهد بود.


کد مطلب: 72149

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/72149/دردسر-اسنپ-چت-انگلیس

ايتنا
  https://www.itna.ir