کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خرید خانه در مونترال همراه با مشاور املاک ایرانی

13 اسفند 1401 ساعت 11:51

هزینه زندگی در مونترال به طور کلی مقرون به صرفه‌تر از سایر شهرهای بزرگ کانادا است. شاید به همین خاطر است که بسیاری از ایرانیان این شهر را برای زندگی و خرید خانه و سرمایه گذاری انتخاب می‌کنند.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



بنا به گزارش IranianRealtor.org، مونترال در جنوب غربی استان کبک، در 70 کیلومتری (43 مایل) مرز آمریکا واقع شده است. این شهر در جزیره مونترال و در محل تلاقی رودخانه‌های سنت لارنس و اتاوا واقع شده است. مونترال دومین شهر بزرگ کانادا و دومین شهر بزرگ عمدتا فرانسوی زبان در جهان غرب پس از پاریس است. زبان، بارزترین تفاوت بین این شهر و استان و سایر نقاط کانادا است.
مونترال به دلیل زنده بودن‌اش در شب و همچنین پر جنب‌وجوش بودن مشهور است. به همین دلیل، این شهر در رده شهرهای شلوغ جهان قرار می‌گیرد. این شهر نسبت به یک شهر معمولی آمریکای شمالی حس و حال اروپایی‌تری دارد، اما بسیاری از ویژگی‌های یک شهر بزرگ آمریکای شمالی مانند آسمان‌خراش‌ها را نیز دارد. علاوه بر این، هزینه زندگی در مونترال به طور کلی مقرون به صرفه‌تر از سایر شهرهای بزرگ کانادا است. شاید به همین خاطر است که بسیاری از ایرانیان این شهر را برای زندگی و خرید خانه و سرمایه گذاری انتخاب می‌کنند.
 

خرید خانه در مونترال


مشابه سایر بازارهای املاک و مستغلات در کانادا، بازار مسکن مونترال در مقایسه با سال‌های قبل، شروع سال بسیار کندتری داشت. بازار مسکن در مونترال در ماه ژانویه 2023 شاهد کاهش قیمت مسکن و کاهش قابل توجه فعالیت‌های فروش نسبت به ژانویه 2022 بود. میانگین قیمت فروش خانه در ژانویه 529,020 دلار، 5.4 درصد کاهش نسبت به سال گذشته و 3.6 درصد کاهش نسبت به ماه گذشته دارد.
میزان فروش در ژانویه امسال کمترین میزان در ماه از سال 2009 بود. 1791 خانه در بازار مسکن مونترال در ماه ژانویه 2023 فروخته شدند. این نشان دهنده کاهش 36.8 درصدی فروش نسبت به 2836 فروش در ژانویه سال گذشته است. افزایش نرخ وام مسکن بسیاری از خریداران را بر آن داشته است تا برای خرید منتظر بمانند.
البته مشاوره با مشاور املاک در مونترال و مشورت گرفتن از او در مورد زمان خرید، می‌تواند به شما کمک کند تا سرمایه خود را در بهترین زمان ممکن و بهترین مکان خرج کنید.
بهترین مشاوران املاک در مونترال در کنار شما هستند تا کمک کنند بهترین انتخاب را داشته باشید و پول خود را پس انداز و سرمایه خود را افزایش دهید. فرآیند خرید یا فروش خانه در مونترال مانند سایر مکان‌ها برای فردی که اطلاعات و آشنایی او با آن منطقه محدود است، هم زمان‌بر است و هم انرژی می‌گیرد. تمام مراحل به ظاهر دشوار را می‌توان به راحتی توسط شخصی انجام داد که استراتژی‌هایش بر اساس سال‌ها تجربه عینی است.
 

چگونگی خرید خانه در مونترال

 
Figure 2چگونگی خرید خانه در مونترال
 

آیا خانه‌ای با حیاط بزرگ و استخر می‌خواهید یا آپارتمانی کوچک با چشم انداز خیره کننده از شهر؟ مهم نیست در لیست آرزوهای شما چه چیزی وجود دارد، چیزی که مهم است این است که بدانید خرید خانه در مونترال را باید از کجا شروع کنید. در اینجا مراحلی را نام خواهیم برد که باید برای رسیدن به این هدف و با آرامش خاطر انجام دهید.
   - گام اول: ظرفیت وام گرفتن خود را ارزیابی کنید
   - گام دوم: پیش پرداخت خود را مشخص کنید
   - گام سوم: برای پیش تایید وام مسکن درخواست بدهید
   - گام چهارم: برای هزینه‌های اضافی برنامه ریزی کنید
   - گام پنجم: خانه خود را پیدا کنید
   - گام ششم: پیشنهاد خود را ارائه دهید
   - گام هفتم: وام مسکن بگیرید
   - گام هشتم: کارهای قرارداد را انجام دهید
   - گام نهم: خانه خود را تحویل بگیرید
 

هزینه‌های خرید و اجاره ملک در مونترال


میانگین قیمت فروش خانه در مونترال در ژانویه 2023 برابر با 630469 دلار بوده که نسبت به ژانویه سال گذشته 1 درصد کاهش داشته است. از سوی دیگر، اطلاعات بازار املاک در این شهر نشان دهنده کاهش 39 درصدی فروش نسبت به سال گذشته است.
با نگاهی به انواع املاک مونترال، میانگین قیمت یک خانه تک‌خانواری در مونترال در ژانویه 2023 مبلغ 500000  دلار بود که 7.6 درصد نسبت به سال گذشته و 2 درصد نسبت به ماه گذشته کاهش داشت. در ژانویه 2023، 31.4 درصد کمتر از سال گذشته خانه‌های تک‌خانواری در مونترال فروخته شد.
قیمت متوسط آپارتمان‌ها با 2.9 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 370000 دلار در ژانویه 2023 رسید که 1.3 درصد نسبت به ماه گذشته کاهش داشت. فروش آپارتمان در ژانویه 2023 نشان دهنده کاهش 38.6 درصدی فروش نسبت به سال گذشته است.
قیمت خانه در مونترال کمی پایین‌تر از بازار مسکن همیلتون و بازار مسکن اتاوا است، در حالی که بازار مسکن در این شهرها در مقایسه با مونترال کوچک‌تر است.
با مقایسه تغییرات اخیر قیمت در مونترال با سایر شهرها، میانگین قیمت خانه در مونترال در ژانویه 2023 نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.4 درصد کاهش یافته است، در حالی که میانگین قیمت مسکن در تورنتو و ونکوور به ترتیب 16 درصد و 9 درصد کاهش یافته است.
قیمت مسکن در بازار مسکن مونترال به دنبال افزایش نرخ بهره بانک مرکزی کانادا به عنوان یک اقدام عملی برای مهار نرخ تورم بالا، کاهش یافته است و قیمت‌ها اکنون مشابه دو سال پیش است. افزایش نرخ وام مسکن مونترال و نرخ وام مسکن شهر کبک نیز مقرون به صرفه نبودن خرید خانه در این شهر را تشدید کرده و تقاضای خریداران خانه در کبک را محدود کرده است. قبل از هر اقدامی، حتما با مشاوران املاک ایرانی مشورت کنید تا بتوانید سرمایه گذاری موفقی داشته باشید.
 

بهترین محله‌های مونترال برای زندگی

 
Figure 3بهترین محله‌های مونترال برای زندگی
 
در مونترال، برای هر سبک زندگی محله‌ای وجود دارد. مونترال یک شهر بزرگ با حس و حال شهرهای کوچک است که در آن هر منطقه هویت منحصر به فرد خود را دارد، از معماری و سبک‌های محوطه سازی گرفته تا رستوران‌ها و محله‌های پرجنب‌وجوش. برای اینکه بدانید کدام محله‌ها را می‌توانید برای زندگی در این شهر انتخاب کنید، به لیست زیر نگاهی بیندازید:
   - Plateau-Mont-Royal
   - Mile End
   - Gay Village
   - Old Montreal
   - Saint-Henri
   - Outremont
   - Rosemont
   - West Island
   - Ville Mount Royal

چهار مورد آخر را می‌توان جزء محله‌هایی در نظر گرفت که برای خانواده‌ها بهترین گزینه هستند. اگر می‌خواهید در این شهر خانه بخرید، خوب است که با مشاوران املاک ایرانی مشورت کنید و از آنها راهنمایی بخواهید تا بتوانید روند کار را مطمئن پیش ببرید.
منبع: www.IranianRealtor.org
 


کد مطلب: 72130

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/72130/خرید-خانه-مونترال-همراه-مشاور-املاک-ایرانی

ايتنا
  https://www.itna.ir