کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هدست «واقعیت ترکیبی» اپل با قابلیت تایپ در هوا ساخته می‌شود

11 اسفند 1401 ساعت 7:00

ایتنا - انتظار می‌رود هدست جدید اپل در اواخر سال ۲۰۲۳ با قیمتی در حدود سه هزار دلار ارائه شود.



خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که نمونه‌های اولیه هدست «واقعیت ترکیبی» (mixed-reality) آینده اپل دارای قابلیت تایپ در هوا است.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، قابلیتی که در جدیدترین نمونه‌های اولیه دستگاه «واقعیت حرفه‌ای» (Reality Pro) به کار گرفته می‌شود، به کاربران این امکان را می‌دهد که با استفاده از حرکت‌‌ دست و چشم، بتوانند متن مورد نظرشان را تایپ کنند.

پیش‌بینی می‌شود که جدیدترین نسخه از هدست «واقعیت حرفه‌ای» اپل اواخر سال ۲۰۲۳ و با قیمت حدود سه هزار دلار به فروش برسد.

به گفته کارشناسان فناوری، برخلاف ساعت‌های مچی شرکت اپل (اپل واچ) هدست واقعیت حرفه‌ای احتمالا نیازی به جفت شدن با آیفون نخواهد داشت.

این هدست نشان‌دهنده ورود اپل به فناوری متاورس است و با هدست‌هایی مانند «هولولنز» (HoloLens) و «متاکوئست پرو» (Meta's Quest Pro) مایکروسافت رقابت می‌کند.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، پیش‌تر به یک رسانه هلندی گفته بود که اپل از به کار بردن کلمه متاورس اجتناب می‌کند، اما ابزاری برای این فضا خواهد ساخت. او در توضیح اجتناب از به کار بردن واژه متاورس افزوده بود: «من واقعا مطمئن نیستم که یک فرد معمولی بتواند به شما بگوید متاورس چیست.»

 




در سال ۲۰۲۱، افرادی که با پروژه «واقعیت حرفه‌ای» اپل آشنا بودند گفتند که این پروژه شامل نمایشگرهایی با وضوح بالا و ۱۲ دوربین با فناوری ردیابی چشم است.

سپس در آگوست ۲۰۲۲، شرکت‌های مرتبط با اپل، علائم تجاری را برای دستگاه‌هایی با نام‌های «واقعیت یک» (Reality One)، «واقعیت حرفه‌ای» (Reality Pro) و «پردازشگر واقعیت» (Reality Processor) ثبت کردند. سه ماه بعد، اپل به ‌دنبال مهندسانی بود که در زمینه توسعه دنیای سه‌بعدی واقعیت ترکیبی تخصص داشته باشند.

واقعیت ترکیبی یا واقعیت مختلط، یک محیط کاربری است که در آن زندگی فیزیکی و محتوای دیجیتال به گونه‌ای ترکیب می‌شوند که تعامل بین اشیای دنیای واقعی و مجازی ممکن می‌شود.

برخلاف واقعیت مجازی که کاربر را در یک محیط کاملا دیجیتالی فرو می‌برد، یا واقعیت افزوده که محتوای دیجیتال را صرفا روی محیط فیزیکی نمایش می‌دهد، واقعیت ترکیبی، دنیای فناوری و دنیای واقعی را به صورت تعاملی با هم ترکیب می‌کند. هدست واقعیت ترکیبی می‌تواند نگاه کاربر را دنبال کرده و محیط فیزیکی را ترسیم کند، سپس از الگوریتم‌های یادگیری عمیق برای تطبیق محتوای دیجیتال با دنیای واقعی استفاده می‌کند.


کد مطلب: 72099

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/72099/هدست-واقعیت-ترکیبی-اپل-قابلیت-تایپ-هوا-ساخته-می-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir