۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۴

خرید و فروش تتر در ایران به چه صورت انجام می شود ؟

در این مقاله با بررسی و معرفی رمز ارز تتر و برشمردن ویژگی های آن می خواهیم راهنمایی های لازم را جهت پیدا کردن سایت خرید تتر مطمعن در ایران انجام دهیم.
خرید و فروش تتر در ایران به چه صورت انجام می شود ؟
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



خرید و فروش تتر در ایران با توجه به بالا رفتن قیمت دلار و همینطور به طبع آن قیمت تتر دغدغه خیلی از کاربران فعال در حوزه ارز دیجیتال و کریپتو است.
ازین رو در این مقاله با بررسی و معرفی رمز ارز تتر و برشمردن ویژگی های آن می خواهیم راهنمایی های لازم را جهت پیدا کردن سایت خرید تتر مطمعن در ایران انجام دهیم.
ابتدا مقداری بیشتر با ارز دیجیتال تتر آشنا می شویم.
 

تتر Tether چیست ؟


تتر (USDT) یا آنگونه که رایج‌ تر است، Tether، یک دروازه بین دنیای ارزهای دیجیتال و دنیای پول‌ های فیات است.
طبق گفته وب سایت شرکت تتر (Tether) این ارز یک استیبل کوین است که به ارزش دلار آمریکا متصل شده است و به صورت کامل با ذخایر تتر که در بانک‌ ها و موسسات رگـولاتوری گرو گذاشته شده است، پشتیبانی می‌ شود.
استیبل کوین‌ ها هدفشان گره زدن ارزش یک توکن با یک دارایی رایج در خارج از بازار کریپتو مانند طلا یا دلار است. پایداری استیبل کوین‌ ها آن‌ ها را برای مبادله رایج پولی بسیار مناسب می‌ کند. با تتر دیگر شما نگران نیستید که ارزش داراییتان افت کند.

تتر در حقیقت در بازار ارزهای دیجیتال وظیفه سنگین انتقال ارزش از دنیای ارزهای فیات به دنیای ارزهای دیجیتال را به دوش می‌ کشد. محبوب‌ ترین مقایسه ارزهای دیجیتال، مقایسه آن‌ ها با دلار است؛ به عنوان مثال، زمانی که گفته می‌ شود امروز اتریوم به 2,000 دلار رسید منظور جفت ارز اتریوم به تتر (ETH/USDT) است که به عدد 2,000 رسیده است.
تتر در سال 2014 با نام کوین واقعی (RealCoin) و توسط براک پیرس (Brock Pierce) به بازار معرفی شد و در همان سال نام آن به تتر تغییر کرد.
تتر متعلق به شرکت ای‌ فِنیکس (iFinex) است، شرکت ثبت شده در هنگ کنگ که همچنین مالک صرافی BitFinex نیز می‌ باشد. شرکت تتر همواره گزارشی از ذخایر تتر را در وبسایت خود به‌ روز می‌ کند. این ذخایر در ماه مه 2022 چیزی نزدیک به 81 میلیارد دلار بوده است.

شرکت تتر استیبل خود را تنها محدود به ارز دلار نکرده است و برای ارزها و دارایی‌ هایی مثل پوند، یوان چین، طلا و یورو هم استیبل کوین منتشر کرده است؛ به عنوان مثال؛ نماد استیبل کوین یوروی این کمپانی EURt است که معادل یک یورو می‌ باشد.
 

ویژگی و مزایای تتر


تتر تنها استیبل کوین بازار ارزهای دیجیتال نیست، اما محبوب‌ ترین آن‌ هاست. دلایل زیادی برای محبوبیت تتر وجود دارد، مثلاً تتر توسط بزرگترین پروژه‌ های بلاکچینی در دنیا را پشتیبانی می‌ شود.
تتر که در اصل بر مبنای بلاک چین بیت کوین به وجود آمده است، امروز نسخه‌ های مختلفی از تتر را در شبکه‌ های معروف دیگری مانند اتریوم (ETHEREUM)، ترون (TRON), بایننس (BNB)، پالیگان (Polygon)، سولانا (Solana)، ایاس (EOS) و غیره به وجود آورده است.
متاسفانه در ایران به علت تحریم‌ ها، تبادل ارزی و گره‌ زدن دارایی‌ ها به ارزهای جهانی همیشه با مشکل همراه بوده است.
شما از تتر می‌ توانید در مقابل کاهش ارزش ریال استفاده کنید، همچنین امروزه می‌ توانید با تتر مبادلات برون مرزی خود را به راحتی انجام دهید.
برخی از مهم‌ ترین ویژگی‌ های این استیبل کوین که شما را برای خرید تتر مجاب می‌ کند عبارتند از:
   - عرضه تتر در شبکه‌ های مختلف
   - گره خوردن با دلار و پوشش ریسک بازار
   - مقبولیت بیشتر در تبادلات مالی
   - کمترین هزینه انتقال نسبت به ارزهای فیات
   - نقدشوندگی بالا در تمامی صرافی‌ های ارز دیجیتال دنیا
   - عملکرد قوی تیم تتر
 

چگونه تتر نسبت یک‌ به‌ یک را با دلار حفظ می‌ کند؟


ارز دیجیتال USDT پشتوانه دلاری دارد. این یعنی به ازای هر واحد تتر تولید شده، یک دلار آمریکا در ذخایر بانکی نگهداری می‌ شود. به همین دلیل تتر یکی از استیبل کوین‌ هایی است که ریسک ضرر و زیان کمتری دارد و بیشتر به سلامت دارایی‌ های دیجیتال کمک می‌ کند. همچنین برای حفظ ارزش یک USDT برابر با یک دلار، باید با یک دلار ارز فیات قابل مبادله باشد.
به‌ این‌ ترتیب، حفظ ذخیره دلار و تثبیت قیمت USDT بر عهده تتر و همچنین صرافی‌ ها است. شرکت‌ سازنده نیز می‌ تواند با نوسانات قیمت تتر لحظه ای را که در بازار موجود هستند کم‌ و زیاد کند؛ بنابراین نسبت یک‌ به‌ یک تتر با دلار حفظ می‌ شود.
 
 

تتر چگونه تولید می‌ شود؟


توکن‌ های تتر (USDT) با داشتن چندین کلید مجوز خصوصی Tether، تراکنش‌ های ایجاد شده روی بلاکچین خاص را امضا و پخش می‌ کنند. این توکن‌ های جدید «مجاز هستند اما صادر نمی‌ شوند»، به این معنی که این USDT در خزانه تتر ذخیره می‌ شود و تا زمانی که در پاسخ به تقاضای بازار منتشر نشود، در گردش نیست.
مدل چند امضایی (چند علامتی) Tether از صدور این توکن به‌ تنهایی توسط یک شخص جلوگیری می‌ کند که نشان‌ دهنده یک نقطه شکست و یک خطر امنیتی است.
 

تفاوت تتر با بیت کوین چیست


تتر با بیت کوین متفاوت است. برای مثال بیت کوین بلاکچین‌ اختصاصی دارد اما تتر بر روی بلاکچین‌ های متعددی در دسترس است. کارمزد تراکنش USDT کمتر از بیت کوین است و برخلاف بیت کوین نیز قیمت ثابتی دارد. بیت کوین در فرآیند ماینینگ تولید می‌ شود، اما ارز دیجیتال تتر نیازی به طی‌ کردن این فرآیند ندارد. همچنین عرضه آن نامحدود است؛ درحالی‌که بیت کوین با عرضه‌ ای محدود رو به‌ روست.
 

خرید و فروش تتر در ایران


خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران از سال 98 به رسمیت شناخته شد. بنابراین خرید و فروش ارز دیجیتال همچنین نگهداری آن کاملا قانونی است و صرافی های زیادی در این زمینه در ایران فعالیت دارند. علاوه بر قانونی بودن خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران، استخراج ارزهای دیجیتال یا به اصطلاح ماینینگ نیز در ایران قانونی است اما قبل از آن مستلزم به دریافت مجوزهای لازم و گذراندن مراحل قانونی دارید.
بنابراین شما برای خرید تتر و همچنین فروش تتر در ایران به راحتی می توانید از طریق صرافی های فعال در ایران اقدام کنید که سایت تترفا یکی از معتبر ترین و امن ترین سایت های فعال در این زمینه است.
 

امنیت تتر


استیبل کوین ها جزو معدود دارایی‌ های دیجیتال پشتوانه‌ دار در اینترنت هستند. در ازای هر تتری که شما می‌ خرید، یک دلار در خزانه بیتفینکس ذخیره می‌ شود. این پشتوانه یعنی قیمت تتر هیچوقت از یک دلار کم‌ تر نخواهد شد و این به معنای امنیت این دارایی دیجیتال است.
 
 

جمع بندی


در این مقاله به بررسی تتر و خرید و فروش آن پرداختیم و همچنین باید گفت که منطق خرید و فروش تتر به خریدار آن بستگی دارد.
خرید این ارز دیجیتال برای افرادی که به دنبال به دست آوردن سود زیاد از بازار ارزهای دیجیتال و ترید هستند، منطقی است. همچنین خرید تتر برای افرادی که می‌ خواهند از دارایی‌ هایشان در برابر نوسان‌ های بازار و روند نزولی آن پیشگیری کنند، یک کار کاملا منطقی است. منطق خرید تتر به استراتژی های معاملاتی و سرمایه‌ گذاری شما بستگی دارد. پس باید با توجه به برنامه‌ ای که برای سرمایه‌ گذاری دارید، برای خرید این ارز دیجیتال از سایت های مطمعن مثل تترفا اقدام کنید.
 
کد مطلب: 72078
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما


مریم
feedback
United States
خیلی مطلب کامل و آموزنده ای بود
ممنون
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام