۰
plusresetminus
پنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۸

آِیا سرقت خودروی پژو 206 با بیمه بدنه قابل جبران است؟

بیمه بدنه شرایط فوق العاده‌ای برای تحت پوشش قراردادن خطرات ایجاد شده در حادثه رانندگی دارد و بهتر است که با پرداخت حق بیمه خودرو بیشتر از پوشش‌های اضافی هم بهره‌مند شد. در این مطلب سعی داریم درباره پوشش‌ها و اهمیت خرید بیمه  بدنه توضیحاتی ارائه کنیم.
آِیا سرقت خودروی پژو 206 با بیمه بدنه قابل جبران است؟
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



بیمه بدنه پژو 206 برای این خودرو به صورت اختیاری ارائه می‌شود و صاحبان پژو 206 می‌توانند با در نظر گرفتن پوشش‌ها و مزیت‌هایی که این بیمه نامه ارائه می‌کند، برای خرید بیمه اقدام کنند. بیمه بدنه شرایط فوق العاده‌ای برای تحت پوشش قراردادن خطرات ایجاد شده در حادثه رانندگی دارد و بهتر است که با پرداخت حق بیمه خودرو بیشتر از پوشش‌های اضافی هم بهره‌مند شد. در این مطلب سعی داریم درباره پوشش‌ها و اهمیت خرید بیمه  بدنه توضیحاتی ارائه کنیم با ما تا انتهای متن همراه باشید.
 

بیمه بدنه پژو 206 چیست؟


اگر برای خرید بیمه بدنه پژو 206 (https://bimeh.com/carbody/peugeot206)هم مانند بیمه ثالث بیشتر اطلاع رسانی و فرهنگسازی می‌شد، به طور حتم سهم فروش این بیمه نامه بیشتر بود. با توجه به آمارها، بیمه ثالث یکی از پرفروش‌ترین بیمه نامه‌ها است که به علت طرح اجباری این بیمه نامه مورد استقابل است اما هر راننده‌ای که یکبار تصادف کرده باشد می‌داند که لزوم خرید بیمه بدنه برای جبران هزینه‌های مالی بسیار اهمیت دارد. درست است که این بیمه نامه اجباری نبوده اما با توجه به بالا رفتن قیمت قطعات و تعویض پژو 206 بهتر است که از بیمه بدنه پژو 206 استفاده کرد تا نگرانی برای جبران هزینه‌های ایجاد شده وجود نداشته باشد. به طور کلی صاحب خودروی پژو 206 با توجه به پوشش‌ها و مزیت‌های مختلف، این بیمه نامه را تهیه می‌کنند.
همانطور که از نام این بیمه نامه مشخص است، بیمه بدنه برای جبران خسارت‌ها و هزینه‌های وارد شده به وسایل نقلیه زمینی طراحی شده است. در حقیقت بیمه ثالث خسارت‌های وارد شده به فرد زیان دیده در حادثه رانندگی را پرداخت می‌کند و در برابر راننده مقصر هیچ تعهدی ندارد. از این رو خرید بیمه بدنه می‌تواند هزینه‌های وارد شده به اموال راننده مقصر را تا سقف تعهدات شرکت بیمه جبران کند.
 

بیمه بدنه پژو 206 چه پوشش‌هایی دارد؟


بیمه بدنه پژو 206 پوشش‌های اصلی و اضافی دارد که با توجه به درخواست بیمه‌گزار قابل خریداری است. این بیمه نامه را می‌توان از تمام شرکت‌های بیمه خریداری کرد و متناسب با تعداد پوشش‌های انتخابی، حق بیمه پرداخت کرد. اما خب برخی از افراد هستند که از مزیت‌ها و پوشش‌های بیمه بدنه پژو 206 اطلاعی ندارند و سوالی که دارند این است، چرا باید بیمه بدنه را خریداری کنند؟ یا چه مزیت‌هایی از طریق خرید این بیمه نامه برای آن‌ها فراهم می‌شود؟ حتی بر این گمان هستند که اگر این بیمه نامه مزیت‌های خوبی داشت به طور حتم مانند بیمه ثالث اجباری می‌شد! اما خب برای پاسخ به این سوال‌ها باید درباره پوشش‌ها و خطراتی که تحت پوشش این بیمه نامه است اطلاعات بیشتری داشت.
اما اگر این بیمه نامه را خریداری نکنید، تمام هزینه‌های سنگین جبران خسارت‌های رانندگی بر عهده خودتان خواهد بود. نکته مهم در بیمه بدنه پژو 206 این است که جبران هزینه‌های مالی بر عهده بیمه‌گر خواهد بود و بیمه‌گزار نگرانی برای هزینه‌های ایجاد شده نخواهند داشت. با تمام این توضیحات، بیمه بدنه ماشین دارای دو نوع پوشش اصلی و اضافی است که به شرح زیر هستند.

پوشش‌های اصلی:
   - آذرخش یا انفجار خودرو یا لوازم یدکی
   - پرداخت خسارت نجات خودرو در حین انتقال تا 50 درصد
   - خسارت وارد شده به لاستیک‌ها و باتری تا میزان 50 درصد قیمت نو
   - هزینه‌های متعادف برای نجات یا انتقال خودرو به تعمیرگاه تا میزان 20 درصد
   - سرقت کلی خودرو
   - واژگونی و سقوط خودرو
   - آتش سوزی خودرو یا لوازم یدکی
   - برخورد با یک جسم متحرک یا ثابت
 
پوشش‌های اضافی:
در کنار پوشش‌های اصلی که شرکت‌های بیمه‌ای ارائه می‌کنند، پوشش‌ها اضافی هم با پرداخت حق بیمه بیشتر قابل خریداری است. این پوشش‌ها عبارتند از:
   - افزایش یا کاهش قیمت خودرو که همان نوسانات خودرو نام دارد.
   - سرقت لوازم یدکی و قطعات خودرو بدون اینکه سرقت کلی رخ دهد.
   - هزینه رفت و آمد، هنگامی‌‌که خودرو در دسترس نیست یا در تعمیرگاه است.
   - پرداخت خسارت‌هایی که بر اثر پاشیدن رنگ، اسید و مواد شیمیایی بر خوردو ایجاد می‌شود.
   - شکست شیشه خودرو بر اثر تراکم هوای داخل خودرو رخ دهد.
 
استثنائات پوشش های بیمه بدنه پژو 206
خسارات زیر با بیمه بدنه 206  به گزارش بیمه دات کام جبران نمی‌شوند:
 
- خسارت‌های ناشی از جنگ، شورش، اعتصاب و یا تهاجم
- خسارت‌های ناشی از انفجارهای هسته‌ای
- خسارت وارد شده به صورت عمدی
- خسارت‌های ناشی از گریز از مأموران نیروی انتظامی
- خسارت‌های ناشی از حوادث به دلیل مست بودن یا مصرف مواد توسط راننده
- خسارت‌های ناشی از بکسل کردن
- خسارت‌های ناشی از وسایل الکترونیکی به بدنه
- خسارت‌های ناشی از حمل بار غیرمجاز
همچنین زمانی که راننده گواهینامه نداشته یا گواهینامه وی باطل شده باشد (به جز اتمام تاریخ انقضا)، بیمه‌گر تعهدی در قبال پرداخت خسارت نخواهد داشت.

 
خسارات بر بدنه از موارد تحت پوشش بیمه بدنه است
خسارات بر بدنه از موارد تحت پوشش بیمه بدنه است
 
 

محاسبه قیمت بیمه بدنه


شرکت‌های بیمه برای تعیین قیمت نرخ بیمه نامه بدنه عوامل مختلفی را بررسی خواهند کرد. فاکتورهایی مانند: نوع خودرو، سال ساخت، صفر کیلومتر بودن خودرو، تخفیف‌های بیمه و ارزش خودرو همگی بر قیمت بیمه بدنه تاثر خواهند گذاشت. همچنین انتخاب پوشش‌های اضافی بیشتر از مهم‌ترین عوامل تغییر قیمت بیمه نامه بدنه خواهند بود. بدین صورت که بیمه‌گزار هرچه پوشش بیشتری را انتخاب کند باید حق بیمه بیشتر را هم پرداخت کند، خب با این توضیح، قیمت بیمه بدنه تحت تاثیر خواهد بود و علت تفاوت قیمت بیمه بدنه در برخی از شرکت‌های بیمه‌ای به همین دلایل است.

 
بیمه بدنه با توجه به افزایش قیمت خودرو ضروری است
بیمه بدنه با توجه به افزایش قیمت خودرو ضروری است
 

ارزش خودرو یکی دیگر از عوامل تاثیر گزار در قیمت بیمه بدنه است و نباید آن را فراموش کرد. اینکه شما چه خودرویی دارید یا حتی مدل یا نوع کاربری آن چیست، باعث تغییر قیمت بیمه نامه خواهد شد.
 

مدارک لازم برای دریافت خسارت بیمه بدنه


برای جبران خسارت‌های ایجاد شده تنها 5 روز کاری فرصت دارید که به یکی از شعب پرداخت خسارت شرکت بیمه خود مراجعه کنید. از طرفی هم باید مدارکی را به بیمه‌گر خود تحویل دهید تا بعد از بررسی‌های لازم خسارت‌های ایجاد شده را تعیین کرده و جبران خسارت کند. این مدارک عبارتند از:
   - اصل و کپی بیمه بدنه
   - اصل و تصویر گواهینامه راننده مقصر
   - اصل و کپی بیمه شخص ثالث
   - کپی سند مالکیت خودرو
   - اصل و کپی کارت ملی بیمه‌گزار و مالک خودرو
   - اصل فاکتورهای اقلام خریداری ‌شده
 

اهمیت خرید بیمه بدنه پژو 206 از بیمه دات کام


به طور کلی با خرید بیمه بدنه می‌توان خسارت‌های مالی که برای خودرو ایجاد شده را تا سقف تعهدات بیمه‌گر جبران خسارت کرد و نگرانی برای تعمیرات و خرید قطعات تعویضی نداشت. با پرداخت کم‌ترین حق بیمه می‌توان این بیمه نامه اختیاری را خریداری کرده و از پوشش‌های آن استفاده کرد. دقت کنید که اگر در حادثه رانندگی شما به عنوان راننده مقصر شناخته شوید، نمی‌توانید هیچگونه خسارتی از بیمه ثالث دریافت کنید و در این شرایط بهترین گزینه استفاده از تعهدات بیمه بدنه و بیمه بدنه پژو 206 خواهد بود.
همانطور که در ابتدای متن اشاره شد، بیمه بدنه اختیاری است و بیشتر افراد نمی‌دانند که برای خرید بیمه نامه بدنه چه خطراتی را خریداری کنند تا پوشش‌های مناسب را انتخاب کرده باشند. بنابراین سامانه آنلاین بیمه دات کام شرایطی را فراهم کرده تا همه افراد بتوانند قبل از خرید بیمه بدنه یا بیمه بدنه پژو 206، مقایسه و استعلام شرکت‌های بیمه‌ای را داشته باشند تا با خیالی راحت بهترین بیمه نامه را انتخاب کنند.
کافی است که به وب سایت بیمه دات کام وارد شوید و در صفحه اصلی و بخش لیست محصولات، نوع بیمه نامه و بیمه بدنه خود را انتخاب کرده و با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز بیمه‌ای، در کوتاه‌ترین زمان بیمه نامه مورد نظر را خریداری کنید. همچنین این سامانه با دریافت اطلاعات بیمه‌ای شما، آن‌ها را بررسی و ثبت می‌کند تا بیمه نامه را به محلی که آدرس آن را ثبت کرده‌اید، ارسال کند. توصیه می‌کنیم برای اینکه بهترین بیمه را با قیمت ارزان خریداری کنید از کارگزاری آنلاین بیمه دات کام استفاده کنید تا بدون محدودیت مکانی و زمانی و تنها با اتصال به اینترنت، خرید لذت بخشی را تجربه کنید.
 
کد مطلب: 72024
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام