کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سامسونگ تراشه 5 نانومتری آمارلا برای استفاده در خودران‌ها را تولید می‌کند

سايت خبری ايتنا , 6 اسفند 1401 ساعت 6:39

ایتنا - سامسونگ اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2027 محصولات غیر موبایلی بیش از 50 درصد از درآمد این شرکت را تشکیل دهند، که حاصل از فعالیت در حوزه قالب‌بندی، یا تولید تراشه قراردادی، خواهد بود.



سامسونگ روز سه‌شنبه اعلام کرد که از گره (نود) 5 نانومتری خود برای تولید جدیدترین SoC شرکت آمریکایی تراشه‌های هوش مصنوعی Amarella، که از حرکت خودران توسط خودروها پشتیبانی می‌کند، استفاده خواهد کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از زددی‌نت، تراشه CV3-AD685 آمارلا از آخرین موتور هوش مصنوعی این شرکت به نام Cvflow بهره می‌برد و سیستم‌های پیشرفته دستیار راننده (ADAS) وسایل نقلیه را هدف خود قرار داده است.
 
این غول فناوری کره‎جنوبی اعلام کرد که این تراشه می‌تواند از داده‌های دریافتی از دوربین ها و رادارها برای تعیین سناریوهای رانندگی استفاده کند.
 
سامسونگ گفته است که از IP‌های خودرو، آخرین فرآیندها و فناوری‌های بسته‌بندی خود برای این گره 5 نانومتری استفاده خواهد کرد تا این تراشه را با کارایی بالا و کم‌مصرف بسازد.
 


این شرکت اعلام کرد که عملکرد CV3-AD685 بیش از 20 برابر افزایش یافته است. سامسونگ استفاده از گره 5 نانومتری خود را مدیون این جهش عملکردی دانست. این شرکت همچنین اعلام کرد که قصد دارد در آینده نود 4 نانومتری خود را برای کاربردهای خودرویی عرضه کند.
 
سامسونگ اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2027 محصولات غیر موبایلی بیش از 50 درصد از درآمد این شرکت را تشکیل دهند، که حاصل از فعالیت در حوزه قالب‌بندی، یا تولید تراشه قراردادی، خواهد بود.
 
 
این شرکت برای اولین بار در سال 2019 فناوری 5 نانومتری خود را توسعه داد و سال بعد تولید انبوه خود را آغاز کرد.
 
در حال حاضر، بخش عمده‌ای از درآمد واحد Foundry شرکت سامسونگ از تولید قراردادی پردازنده‌های اپلیکیشن موبایل برای گوشی‌های هوشمند طراحی شده توسط سامسونگ و کوالکام به دست می‌آید.
 
Samsung Foundry در دوره کمبود تراشه ناشی از محدودیت‌های همه‌گیری کووید-19 رشد بالایی را ثبت کرد، به طوری که این واحد تجاری بالاترین درآمد سالانه خود را تا به امروز در سال 2022 به ثبت رساند. اما احتمالاً در سال 2023 اینطور نخواهد بود، زیرا رکود اقتصادی جهانی باعث کاهش تقاضا برای تراشه‌ها شده است.
 


کد مطلب: 72009

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/72009/سامسونگ-تراشه-5-نانومتری-آمارلا-استفاده-خودران-ها-تولید-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir