۰
plusresetminus
سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۷

آلایندگی غیرمستقیم رایانشی، پیامد منفی محیط‌زیستی خودروهای خودران

ایتنا - ۱ میلیارد وسیله نقلیه خودران، که هر یک به مدت یک ساعت در روز با رایانه‌ای که ۸۴۰ وات مصرف می‌کند حرکت می‌کنند، انرژی کافی برای تولید گازهای گلخانه‌ای به اندازه دیتاسنترهای فعال کنونی مصرف خواهند کرد.
آلایندگی غیرمستقیم رایانشی، پیامد منفی محیط‌زیستی خودروهای خودران
تحقیقات انجام شده توسط MIT نشان می‌دهد که وسایل نقلیه خودران، به دلیل نیاز بالا به انرژی برای پردازنده‌های داخلیشان به منظور امور رایانشی خودران، ممکن است چشم‌انداز خودروهای الکتریکی به عنوان کاهش‌دهنده آلاینده‌ها را مخدوش کنند..
 
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، مطالعه جدیدی که توسط محققان MIT انجام شده انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از رایانش مورد نیاز برای وسایل نقلیه خودران را با آلایندگی ناشی از فعالیت دیتاسنترها مقایسه کرده است. اگر هرگز به انتشار گازهای گلخانه‌ای منتشر شده توسط دیتاسنترها توجه نکرده‌اید، ممکن است از آمارهای مرتبط با آن کمی نگران شوید. بنا بر اعلام وبسایت Climatiq، تماشای تنها 30 دقیقه نتفلیکس می‌تواند منجر به انتشار CO2 شود که معادل 3.7 مایل رانندگی در یک خودروی بنزینی است.
 


وسایل نقلیه کم‌آلاینده با کامپیوترهایی با آلایندگی بالا

 
این مطالعه MIT، که از مدل‌های آماری برای پیش‌بینی نتایج استفاده کرد، نشان داد که در 90 درصد مواقع، در صورتی که مصرف توان محاسباتی کمتر از 1.2 کیلو وات نگه داشته نشود، انتشار آلاینده‌های ناشی از حرکت خودران‌ها به طور چشمگیری از دیتاسنترها فراتر می‌رود. این محققان دریافتند که «۱ میلیارد وسیله نقلیه خودران، که هر یک به مدت یک ساعت در روز با رایانه‌ای که ۸۴۰ وات مصرف می‌کند حرکت می‌کنند، انرژی کافی برای تولید گازهای گلخانه‌ای به اندازه دیتاسنترهای فعال کنونی مصرف خواهند کرد».
 
طبق گزارش EPA، در حال حاضر وسایل نقلیه عامل حدود 27 درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای ایالات متحده به شمار می‌روند.
 
بنا بر اعلام مرکز داده‌های سوخت‌های جایگزین، یک وسیله نقلیه الکتریکی حدود 22 درصد از آلاینده‌های سالانه یک خودروی بنزینی همرده خود را تولید می‌کند، به این معنی که افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از محاسبات خودران همچنان باید مثبت باشد زیرا خودروهای برقی به تدریج سهم بیشتری را از بازار به خود اختصاص می‌دهند. با این حال، تولید خودروهای خودران کارآمدتر – و در نتیجه با برد بیشتر و کاهش آلودگی - باید اولویتی برای خودروسازان باشد.
 
کد مطلب: 72007
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام