۰
plusresetminus
جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۵

ایلان ماسک برای بیشتر دیده شدن توییت‌هایش الگوریتم توییتر را دستکاری کرد؟

ایتنا - مهندسان توییتر پس از دیدار با ماسک شب تا صبح کار کردند تا اطمینان حاصل کنند که توییت‌های رئیس شرکت به صورت مصنوعی «تا ۱۰۰۰ برابر» نسبت به سایر کاربران تقویت می‌شود.
ایلان ماسک برای بیشتر دیده شدن توییت‌هایش الگوریتم توییتر را دستکاری کرد؟

گویا ایلان ماسک پس از اینکه توییت‌هایش در جریان مسابقه سوپر بال از جو بایدن، رئیس‌ جمهوری آمریکا، بازدید کمتری جلب کرد، مهندسان توییتر را تهدید به اخراج کرد.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، در جریان این مسابقه که روز یکشنبه برگزار شد و تیم فیلادلفیا ایگلز در برابر تیم چیفز کانزاس قرار گرفت، بایدن ویدیویی از جیل بایدن، بانوی اول این کشور، را در حال تشویق تیم ایگلز در توییتر منتشر کرد، و در همین حال ماسک نیز در توییتی که اکنون حذف شده است، همان تیم را تشویق کرد.

به گفته زویی شیفر و کیسی نیوتن از «پلتفرمر» (Platformer)، در حالیکه توییت رئیس‌ جمهوری ایالات متحده نزدیک به ۲۹ میلیون بازدید داشت، پیام ماسک فقط حدود ۹ میلیون بازدید داشت.

گویا به دنبال این رویداد رئیس توییتر به باقیمانده مهندسان این شرکت دستور داده است که تغییراتی در این پلتفرم پدید آورند تا اطمینان حاصل شود که توییت‌هایش بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

پلتفرمر به نقل از منابع آگاه از این ماجرا گزارش داد که ماسک به «Bay Area»، محل دفتر مرکزی توییتر در سانفرانسیسکو، پرواز کرد تا شخصا با تیم خود گفت‌وگو کند.

بر پایه این گزارش، دستیاران ماسک به باقیمانده اعضای گروه مهندسی گفته‌اند که اگر مشکل جذب بازدید «رفع» نشود، همه آن‌ها از کار بیکار خواهند شد.
 


بر پایه گزارش‌ها، توییتر تا روز دوشنبه تغییراتی در «چراغ‌سبز» دادن به توییت‌های ماسک پدید آورد، به این معنی که توییت‌های او فیلترهای طراحی‌شده در این نرم‌افزار را که به منظور رساندن بهترین محتوای ممکن به دست کاربران تنظیم شده‌اند دور می‌زنند.

به گزارش پلتفرمر، مهندسان توییتر پس از دیدار با  ماسک شب تا صبح کار کردند تا اطمینان حاصل کنند که توییت‌های رئیس شرکت به صورت مصنوعی «تا ۱۰۰۰ برابر» نسبت به سایر کاربران تقویت می‌شود.

این گزارش جدید با ادعاهای اخیر کاربران مبنی بر اینکه بخش «فید» آن‌ها پر شده است از مطالب منتشره رئیس تسلا، همخوانی دارد.

حتی ماسک هم در آغاز درباره این مشکل شوخی کرد و تصویری را توییت کرد که تحمیل پست‌هایش را به کاربران مسخره می‌کرد.

او همچنین بعدا افزود که توییتر در حال رفع مشکلی است که باعث می‌شود ۹۵ درصد از توییت‌های او «اصلا ارسال نشود».

بر پایه گزارش‌ها، مهندسان این پلتفرم مخصوص وب‌نوشت‌های کوتاه، این احتمال را مطرح کردند که بازدید از مطالب ماسک احتمالا به این دلیل کاهش یافته که در ماه‌های اخیر، بسیاری صفحه او را مسدود و خاموش کرده‌اند.

پلتفرمر در گزارش پیشین خود در ۱۰ فوریه گفته بود که ماسک یک مهندس توییتر را اخراج کرده است، چون به او گفته بود مردم دارند علاقه‌شان را به توییت‌های او از دست می‌دهند.

بر پایه این گزارش، رئیس تسلا گفت: «مسخره است... بیش از ۱۰۰ میلیون دنبال‌کننده دارم و فقط ده‌ها هزار بازدید دارم.»

از قرار معلوم ماسک به این مهندس گفته: «اخراجی، اخراج».

به گفته پلتفرمر، حالا ضریب تقویت این شرکت رسانه اجتماعی برای ماسک کمتر از ۱۰۰۰ است.

توییتر به درخواست ارسالی ایندیپندنت برای اظهارنظر پاسخ فوری نداد.
کد مطلب: 71944
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام