۰
plusresetminus
جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۸

برگزاری اختتامیه نهمین دوره المپیاد هندسه با حمایت آکادمی همراه اول

اختتامیه نهمین دوره المپیاد هندسه که مهرماه سالجاری آغاز شده بود فردا با حمایت آکادمی همراه اول برگزار می‌شود.
برگزاری اختتامیه نهمین دوره المپیاد هندسه با حمایت آکادمی همراه اول

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، آیین اختتامیه نهمین دوره المپیاد هندسه با حمایت آکادمی همراه اول و سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان روز جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱، در دبیرستان علامه حلی تهران برگزار می شود.
 
این رویداد از ۲۲ مهر سالجاری به شکل مجازی در 60 کشور جهان و با حضور بیش از 8000 دانش آموز دختر و پسر آغاز شد که از این تعداد، بالغ بر 1700 نفر از ایران و باقی از سایر کشورها بودند.
 
با توجه به اینکه آموزش هندسه به عنوان یکی از شاخه های مهم ریاضیات از اهمیت ویژه ای برخوردار است، در نظام آموزشی ایران نیز «هندسه» جایگاه منحصر به فردی دارد که کسب نتایج درخشان دانش آموزان کشورمان در مسابقات بین المللی مانند المپیاد جهانی ریاضی (IMO) گواهی بر این مدعا است. 
 
این موارد، مزیت پرداختن به موضوع هندسه را به عنوان فرصتی در جهت شناسایی استعدادهای رشته ریاضی و هدایت تحصیلی آنها در مقاطع بالاتر نشان می دهد.
 
در سال ۱۳۹۳ جمعی از معلمان و علاقه مندان این حوزه با هدف ترویج هندسه در سطح کشور و ایجاد بستری مناسب برای ارتباط بین علاقه مندان در سرتاسر جهان، اقدام به راه اندازی المپیاد هندسه ایران (IGO) کردند.  
 
المپیاد هندسه ایران یکی از معدود مسابقات دانش آموزی در سطح بین المللی است که جمهوری اسلامی ایران مبدع و آغازگر آن بوده است.
 
در اختتامیه این دوره از رویداد، از برگزیدگان تقدیر می شود و در حاشیه آن نیز کارگاه ها و سمینارهای آموزشی برای معلمان و دانش آموزان علاقه مند برپا است.
کد مطلب: 71940
برچسب ها: همراه اول
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام