۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۴

ولخرجی ایلان ماسک برای امور خیریه!

ایتنا - بر اساس یک پرونده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده (SEC) در روز سه‌شنبه، ایلان ماسک، مدیر اجرایی شرکت خودروسازی تسلا، سهامی به ارزش ۱.۹۵ میلیارد دلار از با ارزش‌ترین خودروساز جهان را به خیریه اهدا کرد.
ولخرجی ایلان ماسک برای امور خیریه!


به گزارش ایتنا از ایسنا، بر اساس این پرونده، ماسک حدود ۱۱.۶ میلیون سهم را بین ماه اگوست تا دسامبر سال گذشته اهدا کرده است که مشخص نیست چه سازمان یا سازمان‌هایی دریافت‌کنندگان این پرونده بوده‌اند. دومین فرد ثروتمند جهان اکنون حدود ۱۳ درصد از سهام تسلا را در اختیار دارد.

تسلا بلافاصله به ایمیلی که به دنبال جزئیات این بود که کدام موسسه خیریه یا خیریه کمک‌های مالی را دریافت کرده است، پاسخ نداد. ماسک در سال ۲۰۲۱ حدود ۵.۷۴ میلیارد دلار کمک مالی کرد.

تحلیلگران اظهار کردند که اگر ماسک سهام تسلا را به خیریه اهدا کند، ممکن است از هدیه‌دادن سهام تسلا منتفع شود زیرا سهام اهدایی به موسسات خیریه به پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه نیازی ندارد.

بر اساس گزارش رویترز، ماسک در سال ۲۰۱۲ پیمان سخاوت(Giving Pledge) را امضا کرد که این تعهد شامل این است که برخی میلیاردرها حداقل نیمی از ثروت خود را در زندگی یا پس از مرگشان به امور بشردوستانه اختصاص دهند.
کد مطلب: 71931
برچسب ها: ایلان ماسک
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام