کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اپل قیمت آیفون را افزایش می‌دهد؟

25 بهمن 1401 ساعت 23:08

ایتنا - شرکت اپل در مسیر افزایش تولید محصولات خود در هند به چالش‌هایی در بخش لجستیک، تعرفه و زیر ساخت برخورده است.



شرکت اپل در تلاش برای افزایش تولید محصولات خود در هند با چالش‌هایی بزرگی مواجه است.

اپل که در کوپرتینو واقع در ایالت کالیفرنیا مستقر است، پس از اینکه محدودیت‌های سختگیرانه مرتبط با کووید در چین، زنجیره‌های تامین در سراسر صنایع را کاهش داد و این اتفاق همزمان شد با تشدید تنش‌های تجاری و ژئوپلیتیکی بین پکن و واشنگتن، تولید محصولات خود را در چین متوقف کرد و هند را به عنوان مقصد بعدی تولید محصولات خود برگزید.

به گزارش ایتنا از همشهری آنلاین، اپل در ابتدا خط تولید یک کارخانه روکش لوله که توسط گروه «تاتا» اداره می‌شود، را برای ساخت محصولات خود در هند انتخاب کرد. اما فاینانشال تایمز به نقل از یک فرد آشنا با مباحث تولیدی و اقتصادی کمپانی اپل گزارش داد که در این کارخانه، تنها حدود نیمی از اجزای خط تولید در وضعیت مناسبی قرار دارند و شاید تنها ۵۰ درصد بازده تولید داشته باشد.

در ادامه گزارش فاینانشال تایمز آمده که   بازده ۵۰ درصدی اجزای خط تولید این کارخانه و برخی از کارخانه‌های منتخب دیگر در هند، هدف اپل را در جهت تولید محصولات بی نقص در در این کشور، برآورده نمی‌کند. در واقع روند توسعه شرکت اپل در هند تا حدودی به دلیل چالش‌ها در بخش لجستیک، تعرفه‌ها و زیرساخت‌ها کند بوده است. در پی انتشار این گزارش، تماس‌هایی با مسئولان اپل و گروه تاتا بر قرار شد، اما هیچ مقام مسئولی در این دو کمپانی تاکنون حاضر به پاسخگویی در این زمینه نشده است.

اپل از زمانی که مونتاژ  گوشی‌های آیفون در هند را در سال ۲۰۱۷ از طریق شرکت ویسترون و بعدتر «فاکسکان» آغاز کرد، به تلاش‌های دولت این کشور برای ارتقای تولید محلی نیز توجه ویژه‌ای داشت، همین امر دلیلی شد تا کمپانی اپل در جهت تولید محصولات خود در هند وارد قمار بزرگی شود.  

ماه گذشته، وزیر بازرگانی هند گفت که اپل می‌خواهد این کشور ۲۵ درصد از تولیدات جهانی اپل را به خود اختصاص دهد. در حال حاضر ۵ تا ۷ درصد از محصولات اپل در هند تولید می‌شود.


کد مطلب: 71927

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/71927/اپل-قیمت-آیفون-افزایش-می-دهد

ايتنا
  https://www.itna.ir