۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۴

سرمایه‌گذاری دو میلیارد یوروی دولت در تلکام ایتالیا

ایتنا - ​​​​​​​دولت ایتالیا ممکن است حداکثر دو میلیارد یورو (۲.۱۲ میلیارد دلار) در واحد شبکه شرکت "تلکام ایتالیا" سرمایه‌گذاری کند تا کنترلش بر این دارایی حفظ شود.
سرمایه‌گذاری دو میلیارد یوروی دولت در  تلکام ایتالیا


روزنامه اقتصادی سوله ۲۴ در گزارشی نوشت: وزارت دارایی ایتالیا درصدد است ۲۰ درصد سهم در شبکه این شرکت مخابراتی خریداری کند. تصمیم در این باره هنوز گرفته نشده و این سرمایه‌گذاری، تنها یک گزینه است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، پی‌ترو لابریولا، مدیرعامل "تلکام ایتالیا" می‌خواهد این شبکه را برای کاهش بدهی بیش از ۳۰ میلیارد یورویی این شرکت بفروشد اما ماه‌هاست مذاکره درباره ساختار این قرارداد، ادامه دارد.

شرکت "کی‌کی‌آر اند کو" اوایل ماه میلادی جاری پیشنهاد خرید غیرالزام آوری برای این دارایی داد اما "تلکام ایتالیا" اعلام کرد آماده دریافت پیشنهادهای دیگر برای واحد شبکه خود است.

دولت ایتالیا به نخست وزیری جورجیا ملونی، شبکه "تلکام ایتالیا" را یک دارایی استراتژیک می‌داند و اعلام کرده است می‌خواهد کنترل بر این دارایی را حفظ کند اما هنوز دیدگاهش نسبت به این قرارداد را تشریح نکرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، "تلکام ایتالیا" ماه‌هاست با بانک "کاسا دپوسیتی پرستیتی" درباره فروش که احتمالا شامل ادغام این شبکه با رقیب دولتی کوچکتر "اوپن فیبر" است، مشغول مذاکره است. کاسا دپوسیتی حدود ۱۰ درصد در "تلکام ایتالیا" سهم داشته و شرکت "اوپن فیبر" را تحت کنترل دارد.
کد مطلب: 71898
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام