۱
۰
plusresetminus
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۸

زارع پور: پوشش ۲.۵ میلیون فیبرنوری را در یک سال محقق کردیم

ایتنا - بنا به ادعای وزیر ارتباطات، پروژه ایجاد ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری در سراسر کشور نیاز به زمان ۱۰ ساله دارد، اما دولت سیزدهم این کار را تا پایان دولت سیزدهم عملی می‌کند.
زارع پور: پوشش ۲.۵ میلیون فیبرنوری را در یک سال محقق کردیم
با گذشت یک سال از آغاز پروژه ملی فیبرنوری در دولت سیزدهم، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پوشش ۲ و نیم میلیونی این فناوری در کشور خبر داد.

به گزارش ایتنا ۲۵ بهمن سال گذشته بود که پروژه ملی فیبرنوری با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونان وی رونمایی شد. این پروژه از وعده‌های وزیر ارتباطات برای افزایش سرعت و کیفیت اینترنت کاربران بود.
پروژه ایجاد ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری در سراسر کشور پروژه‌ای است که اجرایی کردن آن نیاز به زمان ۱۰ ساله دارد، اما با همت دولت سیزدهم، تلاش وزارت ارتباطات و نیز همراهی دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط برای پیوستن به این پروژه مهم تا پایان دولت سیزدهم ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری برای خانه و محل کسب و کار ایجاد خواهد شد تا به این واسطه شبکه پایدار، پر سرعت و ایمن را برای کاربران تامین کند.
«عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم روز فناوری فضایی اعلام کرد: پروژه فیبرنوری اکنون پوشش ۲ و نیم میلیونی ایجاد کرده است و حداکثر تا پایان دولت سیزدهم وعده‌ای که در این خصوص داده، محقق خواهد شد.

     در این باره بخوانید:
     - وزیر ارتباطات: با پروژه فیبر نوری سرعت اینترنت چند صد برابر خواهد شد
     - وزیر ارتباطات از تست سرعت یک گیگابایتی بر بستر فیبر نوری خبر داد



آخرین وضعیت اجرای پروژه فیبرنوری
صادق عباسی شاهکوه مجری طرح توسعه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه‌ اکنون نحوه اجرای پوشش فیبرنوری در ۱۲ استان کشور تعیین تکلیف شده است، اعلام کرد: می‌توان تا پایان ۱۴۰۱ به ایجاد پنج میلیون پوشش امیدوار بود.
برنامه وزارت ارتباطات این است که بتواند فیبرنوری را تا ۳۰۰ متری خانوارها برساند و مدت زمان درخواست متقاضی برای دریافت این سرویس تا زمان اتصال آن حداکثر یک ماه باشد. این اتفاق اکنون در استان «ایلام» انجام شده و کاربر به راحتی می‌تواند به اینترنت پرسرعت از طریق اتصال به فیبرنوری دست پیدا کند.

یکی از اتفاقات مهمی که برای پیشبرد این پروژه رقم خورد، مصوبه هیئت وزیران بود.
به واسطه این مصوبه که اواخر سال گذشته ابلاغ شد، از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان ۱۴۰۸ مبلغ تسهیم درآمد ارائه خدمات دسترسی مبتنی بر این فناوری به کاربران دارای درگاه فعال و به شرط تفکیک درآمد خدمات، یک‌دهم درصد تعیین شد. علاوه بر آن ۸ درصد از حق‌السهمی که اپراتورها به دولت می‌پردازند نیز به اپراتورها بخشیده شد تا آن را در محل توسعه فیبرنوری هزینه کنند.

فیبرنوری پروژه‌ای راهگشا
گام دیگری که دولت برای سرعت گرفتن این پروژه انجام خواهد داد، این است که اگر اپراتوری اتصال فیبرنوری فراهم کند، ۲ میلیون تومان بابت هر اتصال مشوق دریافت می‌کند و این کمک دولت باعث می‌شود، این سرویس با قیمت مناسب‌تر به دست مصرف‌کننده برسد و متقاضیان استفاده از این فناوری افزایش یابند.
فیبرنوری پروژه‌ای است که نتیجه و حاصل آن در سال‌های آینده مشاهده خواهد شد. زمانی که نسل پنجم اینترنت و استفاده کاربردی از هوش مصنوعی در زندگی روزمره به یک نیاز مهم بدل می‌شود، فیبرنوری می‌تواند راهگشا باشد.
 
کد مطلب: 71887
برچسب ها: فیبر نوری
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
بزرگوار با نزدیکی به پایان سال ، هزینه اشتراک اینترنت افزایش صد در صدی یافته ، همان سرعت قراردادها هم نصیب مشترک نمی شود ، با هر بار مراجعه هم در نهایت علت افت سرعت را سیم کشی داخلی می دانید ، حال فیبر نوری هم توسعه دادید که جای تشکر دارد ، اما برادر عزیز ، آن سرعتی که در انتها نصیب مشترک میشود چقدر است ؟ گفتار شما متین ، اما کاربران در نهایت سرعت های طبق قرارداد را دریافت نمی کنند. امید که راهکار عملی سرعت بالا اجرایی شود. انشااله.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام