۰
plusresetminus
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۷

بینگ مجهز به جدیدترین هوش مصنوعی می‌شود

ایتنا - مایکروسافت نسخه جدیدی از موتور جستجوی خود «بینگ» را معرفی کرده است که جدیدترین هوش مصنوعی را در خود جای داده است.
تحولی عظیم در موتور جستجوی بینگ مایکروسافت


این اقدام تا کنون بزرگترین تهدیدی است که گوگل در مسیر تسلط خود در جستجوی وب با آن روبرو شده و به عبارتی نشان دهنده آغاز مسابقه‌ای در استفاده از هوش مصنوعی بین شرکت‌ها است. در همین رابطه ساتیا نادلا، مدیر عامل اجرایی مایکروسافت، گفت است که «مسابقه امروز آغاز می شود.»

به گزارش ایتنا و به نقل از بی‌بی‌سی، به فناوری جدید موسم به «چت جی پی تی» (ChatGPT) که تحت حمایت اوپن ای آی مایکروسافت (Open AI) توسعه یافته است، از تکنیک های یادگیری عمیق برای ایجاد پاسخ های انسان گونه به درخواست های جستجو استفاده می‌کند. این شرکت می‌گوید بینگ جدید می‌تواند به‌طورمستقیم پاسخ سؤالات شما را بدهد و کمک کند تا خلاق‌تر باشید.

ساتیا نادلا می گوید که فکر می‌کند ماهیت جستجوی آنلاین و تعامل با بسیاری از نرم‌افزارهای دیگر را تغییر می‌دهد. او گفت: «این فناوری تقریباً هر دسته نرم افزاری را که می شناسیم تغییر شکل می دهد».
 

برخی از ویژگی‌های جدید در نسخه تازه بینگ مایکروسافت


بینگ اکنون به سؤالات جستجو با پاسخ های دقیق تر پاسخ می‌دهد، نه فقط با پیوند دادن به وب سایت‌ها.
کاربران همچنین می توانند با ربات چت کنند تا سوالات خود را بهتر تنظیم کنند. پاسخ های متنی بیشتری در سمت راست صفحه جستجو اضافه می شود. موتورجستجوی جدید بینگ فورا فعال خواهد شد اما با تعداد جستجو برای هر فرد محدود است.

 
 

امکانات تازه در مرورگر اج مایکروسافت

این اعلامیه مایکروسافت یک روز پس از آن منتشر شد که گوگل جزئیات چت ربات جدید خود، «برد» را فاش کرد.
هر دو شرکت در تلاش برای عرضه محصولات خود به بازار هستند. دن ایوز، تحلیلگر ودبوش سکیوریتی، در یادداشتی به سرمایه گذاران گفته است که فکر می کند سرمایه گذاری مایکروسافت به شدت توانایی شرکت را برای رقابت افزایش می دهد.

مایکروسافت یکی از حامیان اولیه اوپن ای آی مستقر در سانفرانسیسکو، میلیاردها دلار در هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرده است.
ماه گذشته، این شرکت اعلام کرد که همکاری خود را با اوپن ای آی در یک «سرمایه گذاری چند ساله و چند میلیارد دلاری تمدید می کند». از آن زمان به بعد، یک سطح برتر جدید از مایکروسافت تیمز(نرم افزار پیام رسانی متعلق به این شرکت)، اعلام کرده است که این نرم افزار، از چت جی پی تی (از جمله ویژگی ای که به طور خودکار یادداشت ها و نکات برجسته جلسات را ایجاد می کند)، برخوردار می‌شود.

مایکروسافت گفته است که بینگ از فناوری جدید اوپن ای آی استفاده خواهد کرد که حتی از چت جی پی تی که سال گذشته رونمایی شد، پیشرفته‌تر است. این قدرت ها همچنین در مرورگر «وب اج» گنجانده می شود. تحلیلگران می گویند چت جی پی تی که توسط دانش آموزان برای قبولی در امتحانات و آزمون ها استفاده می شود، این پتانسیل را دارد که به طور باورنکردنی برای چندین حرفه از جمله روزنامه نگاری اختلال ایجاد کند.

اما به دلیل اینکه با اطمینان پاسخ‌هایی اشتباه می دهد مورد انتقاد قرار گرفته است. همچنین پاسخ‌ها بر اساس مجموعه داده‌های است که معمولاً از سال ۲۰۲۱ یا قبل از آن حذف شده‌اند. بنابراین بسیاری از پاسخ‌های آن ممکن است قدیمی به نظر برسند.
کد مطلب: 71877
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام