۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۰

سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری اوراکل در عربستان

ایتنا - ​​​​​​​شرکت اوراکل قصد دارد ظرف چند سال‌ آینده، ۱.۵ میلیارد دلار در عربستان سعودی سرمایه‌گذاری کرده و سومین منطقه ابری عمومی خود را در ریاض دایر کند.
سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری اوراکل در عربستان

تقاضای رو به رشد برای رایانش ابری، شرکت‌های فناوری نظیر اوراکل، مایکروسافت، آمازون و گوگل را بر آن داشته تا دیتاسنترهایی را در سراسر جهان ایجاد کرده و به انتقال دیتا، سرعت ببخشند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، مقامات سعودی شرکت‌های  بین‌المللی را برای سرمایه‌گذاری در این کشور و انتقال دفاتر مرکزی خود به ریاض، تحت فشار گذاشته و اعطای قراردادهای دولتی را به این اقدامات منوط کرده اند.

نیک رِدشاو، نائب رئیس ارشد اوراکل در مصاحبه‌ای در دوبی گفت: ما در حال نهایی کردن طرح‌های گشایش منطقه ابری ریاض و سرگرم کار با تامین کنندگان هستیم تا تاریخ گشایش این مرکز را اعلام کنیم. این سرمایه‌گذاری طی مدت چند سال انجام خواهد شد و اوراکل، ظرفیت منطقه ابری خود در جده که این شرکت برای نخستین بار در سال ۲۰۲۰ گشود را توسعه خواهد داد.

این خبر از سوی اوراکل همزمان با گردهمایی شرکت‌های فناوری جهانی در یک کنفرانس فناوری بزرگ در پایتخت عربستان سعودی، اعلام شد.
اگرچه اوراکل، در بازار رایانش ابری، از رقیبان بزرگترش عقب مانده است اما یکی از نخستین شرکت‌های  فناوری بزرگی بود که در عربستان سعودی، دیتاسنتر گشود.

این کشور صدها میلیارد دلار برای برنامه تحول اقتصادی معروف به افق ۲۰۳۰ اختصاص داده است. اما برای جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی که یکی از ارکان اصلی برنامه افق ۲۰۳۰ است، موفق نبوده است. سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در نیمه نخست سال ۲۰۲۲، به حدود ۴.۱ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با ۱۰۰ میلیارد دلار هدف گذاری شده تا پایان دهه جاری، رقم ناچیزی است.

همزمان با همکاری اوراکل با دولت عربستان سعودی، این کشور تلاش کرده است شرکت‌های خارجی را تشویق کند دفاتر خود را در عربستان ایجاد کنند، در غیر این صورت قراردادهای دولتی را از دست خواهند داد و شرکت‌ها تا پایان سال ۲۰۲۳ برای عمل به این الزام، فرصت دارند.

بر اساس گزارش رویترز، اوراکل برنده قراردادهایی از پروژه ۵۰۰ میلیارد دلاری ابرشهر آینده‌گرا و منطقه اقتصادی نئوم شده است که در کرانه دریای سرخ ساخته می‌شود.
کد مطلب: 71821
برچسب ها: اوراکل
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام