کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

طرز تهیه کمپوت سیب

16 بهمن 1401 ساعت 14:00

سیب ها را پوست گرفته، هسته و تقریباً به قطعات تقریباً 1/2 اینچی خرد کنید. سیب های خرد شده را به یک کاسه همزن اضافه کنید و روی دارچین، زنجبیل و جوز هندی بپاشید. هم بزنید تا مطمئن شوید که سیب ها به خوبی پوشش داده شده اند و به یک طرف بگذارید.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------


سیب ها را پوست گرفته، هسته و تقریباً به قطعات تقریباً 1/2 اینچی خرد کنید. سیب های خرد شده را به یک کاسه همزن اضافه کنید و روی دارچین، زنجبیل و جوز هندی بپاشید. هم بزنید تا مطمئن شوید که سیب ها به خوبی پوشش داده شده اند و به یک طرف بگذارید. بهتر است از مراکز فروش سیب عمده این محصول را در حجم زیاد خریداری کرده و درست کنید.

کره، شکر قهوه ای و عصاره وانیل را در قابلمه ای بریزید و روی حرارت متوسط ​​آب کنید. حرارت را کمی زیاد کنید تا کره و شکر کمی حباب بزنند. به مدت 5 دقیقه بپزید تا مخلوط کمی کاراملی شود. به آن دقت کنید و اگر شروع به تیره شدن کرد بلافاصله آن را از روی حرارت بردارید.

سیب های ادویه دار را به تابه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مطمئن شوید که سیب ها به خوبی با کره و شکر آغشته شده باشند. روی حرارت متوسط ​​به مدت 10 دقیقه یا تا زمانی که سیب ها نرم شوند اما نشکند بپزید. بسته به نوع سیب شما، این ممکن است زمان کم و بیش طول بکشد، بنابراین آنها را با دقت تماشا کنید. اگر احساس کردید که کمپوت به اندازه کافی غلیظ نیست، شاید کمی آبریزش داشته باشد، سپس به آرامی بپزید تا مقداری از مایع آن کم شود، اما نجوشد یا به جای غلیظ شدن، سیب ها را به صورت ماس ​​در می آورید.

ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود. گرم یا سرد سرو کنید. کمپوت را برای نگهداری در یک کاسه یا شیشه بریزید.

 

از کمپوت سیب در چه مواردی استفاده می شود؟


روش های بسیار خوشمزه ای برای لذت بردن از کمپوت سیب وجود دارد و طعم آن چه گرم و چه سرد شگفت انگیز است. با توجه به قیمت گلابی امروز، از این محصول نیز جهت درست کردن گلابی می توانید استفاده کنید.
بیشتر مردم روی پنکیک ، وافل، نان تست فرانسوی، کیک پنیر یا بستنی می‌خورند. همچنین، این کمپوت روی کیک پوند، اسکون، بلغور جو دوسر، ماست یا نان تست با پنیر خامه ای طعم شگفت انگیزی دارد. علاوه بر این، در طول تعطیلات، چند کاسه کوچک از کمپوت اضافه شده به یک هیئت غذاخوری ، برای برخی از افراد بسیار خوشحال است.
 


 

ذخیره سازی و گرم کردن مجدد کمپوت سیب


اگر خوش شانس هستید که در نزدیکی باغ های سیب زندگی می کنید، تهیه کمپوت سیب یک راه فوق العاده برای استفاده از محصول زیاد میوه است. پس از تهیه و خنک شدن به دمای اتاق، تا 5 روز در یخچال یا در ظرف در بسته در فریزر به مدت 2 تا 3 ماه نگهداری کنید. لیست قیمت کنسرو 1401 صنعتی این محصول گران می باشد به همین دلیل تهیه ی آن در خانه مقرون به صرفه تر می باشد.
برای یخ زدایی کمپوت سیب، اجازه دهید آن را یک شب در یخچال بماند و سپس در ظرفی با حرارت ملایم یا در مایکروویو با افزایش 30 ثانیه در سطح توان 8 گرم کنید تا به دمای دلخواه برسد.
 
 
 
 
 
  


کد مطلب: 71814

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/71814/طرز-تهیه-کمپوت-سیب

ايتنا
  https://www.itna.ir