کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

درخواست سناتور آمریکایی برای حذف تیک‌تاک از گوگل‌پلی و اپ‌استور

15 بهمن 1401 ساعت 20:49

ایتنا - سناتور مایکل بنت از حزب دموکرات در آمریکا معتقد است تیک تاک باید از فروشگاه های اپلیکیشن گوگل و اپل حذف شود زیرا ریسکی برای امنیت ملی کشور به حساب می آید.




این اپلیکیشن که هم اکنون در دستگاه های دولت فدرال ممنوع شده، به دلیل نگرانی های مربوط به احتمال سواستفاده دولت چین از اطلاعات کاربران آمریکایی با انتقادات شدیدی روبرو است.

به گزارش ایتنا از مهر، در همین راستا بنت در نامه ای به ساندار پیچای( مدیر ارشد اجرایی گوگل) و تیم کوک( مدیر ارشد اجرایی اپل) نوشت: هیچ شرکتی که تابع دستورات حزب کمونیست چین است، نباید این قدرت را داشته باشد که چنین داده‌های گسترده‌ای را در مورد مردم آمریکا جمع‌آوری کند یا برای نزدیک به یک سوم جمعیت ما محتوا ارائه کند. با توجه به این ریسک ها از شما تقاضا دارم تیک تاک را به سرعت از فروشگاه های اپلیکیشن خود پاک کنید.

قبل از نامه بنت، بیشتر نمایندگان جمهوری خواه به نگرانی های امنیت ملی علیه تیک تاک اشاره کرده بودند. هرچند سناتور دیک دوربین از حزب دموکرات نیز قبلا از مردم آمریکا خواسته بود از این اپ استفاده نکنند.

در این میان در مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت آن به جمهوریخواهان تعلق دارد، کمیته امور خارجه تصمیم دارد در ماه جاری میلادی درباره تصویب لایحه ای رای گیری کند که استفاده از تیک تاک در آمریکا را منع خواهد کرد.

«شو زی» مدیر ارشد اجرایی تیک تاک قرار است در ماه مارس در مقابل اعضای کمیته انرژی و بازرگانی آمریکا حاضر شود.


کد مطلب: 71789

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/71789/درخواست-سناتور-آمریکایی-حذف-تیک-تاک-گوگل-پلی-اپ-استور

ايتنا
  https://www.itna.ir