کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کاهش حقوق مدیران و کارمندان اینتل

12 بهمن 1401 ساعت 23:04

ایتنا - ​​​​​​​شرکت اینتل در مواجهه با کاهش سریع فروش و درآمد، حقوق مدیران و کارمندانش را کاهش داد.




رویترز به نقل از یک منبع آگاه نوشت: این کاهش از پنج درصد حقوق پایه برای کارمندان متوسط تا ۲۵ درصد برای پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل را دربرمی‌گیرد. دستمزد کارکنان ساعتی کاهش پیدا نخواهد کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، سخنگوی اینتل در بیانیه‌ای اعلام کرد: این تغییرات، روی مدیران تاثیر بسیار بیشتری خواهد داشت و به حمایت از سرمایه گذاری و کارکنان این شرکت، کمک می‌کند.

اینتل هفته گذشته اعلام کرد حاشیه سود این شرکت پس از چند سال رکود در دوران پاندمی کووید، در پی رکود بازار رایانه شخصی، سقوط کرده است. اینتل که قصد دارد امسال سه میلیارد دلار از هزینه‌هایش را کاهش دهد، در سه ماهه چهارم سال میلادی گذشته ۷.۷ میلیارد دلار نقدینگی از فعالیتهایش تولید کرد و ۱.۵ میلیارد دلار سود نقدی پرداخت کرد.

گلسینگر تصدیق کرد: اینتل سهم بازارش را به رقیبانی نظیر AMD که روز سه شنبه، فروش بالاتر از انتظار وال استریت را گزارش کردواگذار کرده است.

این منبع آگاه گفت: کاهش حقوق در اینتل، علاوه بر کاهش پنج درصدی برای کارمندان متوسط و کاهش ۱۰ درصدی برای کارمندان در سطح معاون رئیس و کاهش ۱۵ درصدی برای مدیران ارشد بجز مدیرعامل است. اینتل همچنین برنامه پاداش عملکرد سه ماهه و افزایش حقوق بر مبنای شایستگی را به حال تعلیق درآورد.

بر اساس گزارش رویترز، پاداش عملکرد سالانه بر مبنای عملکرد مالی اینتل به قوت خود باقی خواهد ماند اما این پاداشها در سالهای اخیر که این شرکت از رقیبانش عقب افتاده است، کوچکتر شده اند.


کد مطلب: 71755

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/71755/کاهش-حقوق-مدیران-کارمندان-اینتل

ايتنا
  https://www.itna.ir