کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انتخاب بذر مناسب برای نارنگی

13 بهمن 1401 ساعت 8:00

دانه‌های نارنگی زمانی که تازه هستند بهتر جوانه می‌زنند، بنابراین آنها را در اواخر زمستان یا اوایل بهار که میوه رسیده و در فصل است جمع کنید. هر نارنگی حاوی یک مشت دانه کوچک به شکل قطره است که باید قبل از کاشت آن ها را چیده و تمیز کرد.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------


دانه‌های نارنگی زمانی که تازه هستند بهتر جوانه می‌زنند، بنابراین آنها را در اواخر زمستان یا اوایل بهار که میوه رسیده و در فصل است جمع کنید. هر نارنگی حاوی یک مشت دانه کوچک به شکل قطره است که باید قبل از کاشت آن ها را چیده و تمیز کرد. دانه های تغییر رنگ یا چروکیده را دور بریزید زیرا ممکن است جوانه نزنند. نکته ی مهم این می باشد که فروش نارنگی عمده بر سر مزارع اتفاق می افتد.

 دانه های رنگ پریده و سالم را باید در آب تمیز و خنک بشویید تا بقایای قندی از بین برود، سپس بلافاصله قبل از خشک شدن بکارید. اگر کاشت فوری امکان پذیر نیست، بذرها را یک شبه بین دو ورق حوله کاغذی خشک کنید و در کیسه ای از پیت ماس ​​مرطوب شده در یخچال نگهداری کنید تا آماده استفاده شود.

 

نکات مهم در زمینه ی کاشت نارنگی

زهکشی خوب و محیط رشد تمیز و استریل هر دو هنگام کاشت بذر نارنگی حیاتی هستند. یک گلدان سفالی یا پلاستیکی 3 اینچی در حال تخلیه را در محلول ضدعفونی کننده 9 قسمت آب و 1 قسمت سفید کننده تمیز کنید. آن را خوب مالش دهید و به مدت پنج دقیقه در محلول خیس کنید، آن را کاملا بشویید و با یک پارچه تمیز خشک کنید. نارنگی از خانواده ی پرتقال می باشد و به همین دلیل قیمت روز پرتقال با نارنگی نزدیک به هم می باشد.

گلدان را با محیط شروع بذر مرطوب شده مانند ذغال سنگ نارس آسیاب شده یا گشنیز پر کنید. اگر از ذغال سنگ نارس استفاده می کنید، قبل از اضافه کردن آن به قابلمه، آن را در آب خیس کنید تا پف کند. یک دانه نارنگی را در عمق 1/4 اینچ در مرکز محیط بکارید.
 

مراقبت های لازم جهت رشد نارنگی


حالا که کار گلدان را تمام کردید، وقت آن است که در مورد نحوه مراقبت از درخت نارنگی صحبت کنید. درختان نارنگی که در گلدان رشد می کنند باید حداقل دو بار در سال کوددهی شوند و به محض مشاهده رشد جدید، زمان شروع است. گلدان خود را در مکانی آفتابی قرار دهید و اجازه دهید طبیعت مسیر خود را طی کند. این مراقبت ها برای لیمو نیز انجام می شود، فروش عمده لیمو مانند نارنگی بسیار پر طرفدار می باشد.

هنگامی که هوا به طور مداوم بالای 40 درجه فارنهایت (4 درجه سانتیگراد) است، انتقال درخت به بیرون از خانه بی خطر است - اگرچه، مانند بسیاری از گیاهان آپارتمانی، انتقال تدریجی نارنگی به آب و هوای جدید از شوک و از بین رفتن برگ ها جلوگیری می کند. در پاییز که دما شروع به کاهش می کند، همین روند را دنبال کنید.

هنگامی که درخت نارنگی شما در داخل خانه است، زمانی که فقط بالای خاک خشک شده باشد، باید آبیاری شود. در طول زمانی که درخت نارنگی گلدانی شما در فضای باز است، باید روزانه آبیاری شود.

هنگامی که در مورد نحوه مراقبت از درخت نارنگی صحبت می کنیم، نادیده گرفته می شویم که به آینده اشاره نکنیم. درختان نارنگی برخلاف برخی میوه های دیگر نیازی به هرس ندارند.

همانطور که رشد می کند، درخت شما باید هر سه تا چهار سال یکبار گلدان شود. مانند سایر گیاهان آپارتمانی، یک سایز بالاتر در سایز گلدان باید کافی باشد. همچنین سه تا چهار سال طول می کشد تا نارنگی شما به ثمر برسد. پس صبور باشید و در این بین از زیبایی آن لذت ببرید. هنگامی که اولین ثمره کار خود را بچشید، خوشحال خواهید شد که چگونه نارنگی پرورش دهید.

 
 
 
 


کد مطلب: 71747

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/71747/انتخاب-بذر-مناسب-نارنگی

ايتنا
  https://www.itna.ir