۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۶

ساخت مدرسه در سیستان بلوچستان

در چند سال اخیر شاهد ساخت مدارس زیادی از طرف مؤسسات و افراد خیر مانند آدام مرادی، مؤسسۀ خیریۀ بنیاد رشد، مؤسسه قلم چی و... در این منطقه بوده‌ایم.
ساخت مدرسه در سیستان بلوچستان
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



ساخت مدرسه در سیستان بلوچستان
سیستان و بلوچستان یکی از محروم‌ترین مناطق جنوبی کشور است و مردم این شهر از امکانات رفاهی بسیار کمی برخوردار می باشند. شایان ذکر است که در این شهر باندازه کافی مدرسه برای تحصیل دانش آموزان وجود ندارد؛ مگر می شود در عصر ارتباطات و تکنولوژی کسی سواد خواندن و نوشتن نداشته باشد. امروزه توانایی نوشتن و خواندن برای هر انسانی یکی از نیازهای اولیه او تلقی می‌شود. در بسیاری از کشورهای جهان و حتی خود ایران، دانش آموزان علاوه بر اینکه از امکانات رفاهی مناسب برای تحصیل برخوردارند، به کارگیری IT در مدارس موجب تحول در سیاست های سنتی، مفاهیم سواد آموزی و روش های تدریس شده است. این در حالی است در یک سری از مناطق مانند سیستان بلوچستان، اهالی ش حتی به اندازه کافی مدرسه برای تحصیل فرزانشان ندارند.

خوشبختانه در چند سال اخیر افراد خیری من جمله آدام مرادی و سایر موسسات خیریه اقدام به ساخت چندین مدرسه در این مناطق محروم کرده اند. مدرسه ای با امکانات رفاهی مانند سیستم گرمایشی و سرمایشی، میز و صندلی، کلاس‌های درس با فضای مناسب، محوطه بزرگ، سرویس بهداشتی و آبدارخانه، که امیدواریم به مشکلات تعلیم و تعلم دانش آموزان این مناطق محروم کمک کند.
 مسلماً در چنین مدرسه ای با امکانات رفاهی خوب، دانش‌آموزان ترغیب می شوند بیشتر تلاش کنند و آینده بهتری برای خود و کشورشان بسازند. باید از افراد خیری مانند آدام مرادی که در این دنیای پر از دغدغه، به فکر ساخت مدرسه برای دانش‌آموزان بی بضاعت هستند، قدردانی کنیم.
در ادامۀ این مقاله قصد داریم در مورد ضروریات و نیاز مردم سیستان و بلوچستان به ساخت مدرسه و  و کمک های انسان دوستانه افراد خیر به این مناطق اشاره کنیم.
 

ضرورت ساخت مدرسه در سیستان و بلوچستان


همان‌طور که می‌دانید در اکثر شهرهای این استان، مدارس از امکاناتی مانند سیستم‌های کامپیوتری که یکی از نیازهای اساسی عصر امروز است، محروم هستند. همچنین بیشتر مدارس این منطقه سیستم گرمایشی و سرمایشی و حتی فضای مناسبی ندارند و به همین دلیل دانش‌آموزان در شرایط بسیار نامطلوبی در حال تحصیل اند.
تعداد بسیار زیادی از روستاهای این استان یا مدرسه ندارند یا مدارس آن‌ها بسیار قدیمی و ناامن می باشد و دانش آموزان به ناچار در ساختمان هایی با سقف و دیوارهای ترک خورده ادامه تحصیل می دهند. حتی در برخی از روستاها، محلی به نام مدرسه برای دانش‌آموزان وجود ندارد و آن‌ها مجبورند در فضای باز و بر روی زمین خاکی درس بخوانند.
 
در چند سال اخیر افراد خیری همچون آدام مرادی و سایر مؤسسات خیریه متوجه این کاستی‌ها شده و اقدام به ساخت مدرسه در این مناطق نموده اند. آن ها با احداث مدرسه در این شهرهای محروم باعث افزایش امید خانواده ها به آیندۀ فرزندانشان شده اند و توانسته اند بذر امید و شادی را در دل صدها دانش‌آموز بکارند و به آن‌ها در داشتن آینده‌ای زیباتر و بهتر کمک کنند.
 

بیوگرافی  آدام مرادی تریدر و مدرس موفق ارزهای دیجیتال

 
آدام مرادی یکی از تریدرهای موفق در بازارهای ارز دیجیتال و فارکس است؛ به گفتۀ خودش قبل از وارد شدن به این حوزه، شکست های زیادی را در زمینه فعالیت های کاری تجربه کرده است.  او در حال حاضر علاوه برمعامله گری، یکی از معروف‌ترین مدرسان حوزۀ ارز دیجیتال می باشد و در شبکه‌های مجازی نیز بسیار محبوب است.
 
آقای آدام مرادی می‌گوید: ” من در سال‌های اخیر، با سرمایه‌گذاری جهت راه‌اندازی کافی‌نت، بازار طلا و بورس شکست‌های زیادی خورده‌ام، تا زمانی که با ارزهای دیجیتال آشنا شدم”.  به گفته خودش اگر در معامله ای سود و یا حتی ضرر کند حتما دلایل موفقیت و یا اشتباهاتش که منجر به ضرر شده را یادداشت می کند و همین امر از او یک تریدر موفق ساخته است.

 


آدام فارغ التحصیل کارشناسی ادبیات زبان انگلیسی از دانشگاه آزاد اسلامی ملارد و فارغ التحصیل ارشد مدیریت کسب و کار از دانشگاه UPM مالزی است. علاوه بر این در حوزه ترید ارز دیجیتال و ژورنال نویسی مدرک بین‌المللی دارد. ایشان ثروت و موفقیت خود را از راه سرمایه‌گذاری و فعالیت در بازارهای مالی جهانی به‌دست آورده است و از آنجایی که همیشه آرزو داشت در کارهای خیر و فعالیت های انسان دوستانه شرکت کند، اکنون این موفقیت و کسب سود زیاد، مسیر او را در محقق کردن اهداف خیرخواهانه اش هموار کرده است.
 
 ازجمله فعالیت‌های انسان‌دوستانه او می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
   - ساخت مدرسه در شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان؛
   - به فرزندخواندگی قبول کردن صد نفر که باعث شده‌است لقب پدر صد و یک فرزند بگیرد.
 
این شخص همیشه برای چالش آماده است و هر روز  یک روش جدید برای ترید را تست می کند تا بهترین و سوده ترین روش های انجام معاملات را پیدا کند. ادام همیشه در دوره ها به شاگردانش تاکید می کند مهم ترین ترفند موفقیت در ترید، داشتن آمادگی ذهنی و به چالش کشیدن خودشان است.
اگر ترید تازه کار هستید، پیشنهاد می کنم تو کانال تلگرامی  VIP آدام جوین شوید. تو این کانال یاد می گیرید که چطور ایده خودتان را اجرا کنید و به دنبال کپی کردن از دیگر تردیدرها نباشید. به گفته آدام انقدر باید تجربه کسب کنید و آموزش ببینید تا یک روزی بتوانید استراتژی خودتان را بسازید.
 

امضای قرارداد ساخت چندین مدرسۀ جدید در استان سیستان و بلوچستان

 

خوشبختانه افراد زیادی مانند آدام مرادی وجود دارند که علاقه مندند بخشی از ثروت خود را صرف مردم بی بضاعت کنند. قلم‌ چی یکی دیگر از مؤسسات خیریه است که در چند سال اخیر فعالیت‌های زیادی در حوزۀ کمک‌ رسانی به مردم مناطق محروم کشورانجام داده است. در حال حاضر این مؤسسه تصمیم به ساخت مدرسه در استان سیستان و بلوچستان دارد. در اوایل سال ۱۴۰۱، قرارداد ساخت مدارس جدید در این استان توسط مؤسسۀ قلم‌ چی به امضا رسید و امیدواریم هرچه زودتر فرایند ساخت این مدارس شروع شود.
 
طبق قراردادی که این مؤسسه با اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان به امضا رسانده است، قرار است پنج مدرسه جدیدی در آنجا ساخته شود. این مدارس در مناطقی مانند روستای بیر شهرستان کنارک، روستاهای سولدان و سبز آباد در شهرستان دشتیار احداث می‌شوند.
البته سازمان های دیگری نیز حمایت خود را برای ساخت این مدارس اعلام کرده اند؛ این سازمان ها به شرح زیر متعهد به ساخت مدارس 3 کلاسه، 4 کلاسه و  6 کلاسه با امکانات رفاهی کامل هستند.
   - یک مدرسۀ شش‌کلاسه توسط مؤسسۀ قلم چی
   - دو مدرسۀ سه‌کلاسه توسط بنیاد نیکوکاری شاه حسینی
   - دو مدرسۀ شش‌کلاسه توسط اداره کل نوسازی سیستان و بلوچستان
 
سایر مدارس در حال ساخت در  روستا های استان سیستان و بلوچستان
 

●      ساخت مدرسۀ چهارکلاسه در روستای زیارت توسط امور خیریه بنیاد رشد

 

●      ساخت مدرسۀ نُه‌کلاسه در سیستان و بلوچستان در روستای عباس آباد

 

یکی از روستاهای محروم سیستان و بلوچستان که نیاز جدی به مدرسه دارد، روستای زیارت است. در این روستا با 95 دانش آموز، به دلیل نبودن یک مدرسۀ ایمن، بیش از نیمی از سال تحصیلی، کلاس ها برگزار نمی شود.
بنا به شرایط موجود امور خیریه بنیاد رشد قرارداد ساخت یک مدرسۀ چهارکلاسه را در این روستا به امضا رساند.  مدرسۀ قبلی این روستا شرایط بسیار نامطلوبی داشت؛ این مدرسه در مجموع سه کلاس با سقف و دیوارهای ترک خورده داشت.
یکی دیگر از روستاهای استان سیستان و بلوچستان که نیاز به مدرسه دارد، روستای عباس آباد در شهرستان مهرستان است. اخیراً کلنگ ساخت مدرسۀ نُه‌ کلاسه در این روستا زده شده‌ و مدیر کل نوسازی این استان اظهار داشت که مدرسه جدید در زمینی به مساحت یک هزار و ۶۶ متر مربع در حال ساخت می باشد. به گفته وی سرمایه‌ای که برای این مدرسه در نظر گرفته شده‌ 55 میلیارد ریال است. با ساخت این مدرسه، امکانات رفاهی خوبی برای دانش‌آموزان این روستا فراهم خواهد شد که باعث افزایش بازدۀ یادگیری آن‌ها خواهد شد.
 

حرف آخر


وضعیت نامناسب مدارس استان سیستان و بلوچستان بر یادگیری و تعلیم و تربیت دانش‌آموزان تأثیر بسیار نامطلوبی گذاشته است. علاوه‌ بر روستاهایی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، روستاها و مناطق محروم دیگری نیز در این استان وجود دارند که نیاز مبرم به مدرسه و امکانات رفاهی برای دانش‌آموزان دارند.
 
در چند سال اخیر شاهد ساخت مدارس زیادی از طرف مؤسسات و افراد خیر مانند آدام مرادی، مؤسسۀ خیریۀ بنیاد رشد، مؤسسه قلم چی و... در این منطقه بوده‌ایم. فراموش نکنید ساختن مدرسه در این روستاها باعث می‌شود که امید به آینده در دل کودکان و نوجوانان این مناطق افزایش پیدا کند.
 
 
کد مطلب: 71739
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام