کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آماده سازی پسته برای بو دادن

12 بهمن 1401 ساعت 7:00

برای صرفه جویی در هزینه، پسته را به صورت عمده بخرید. پسته یک آجیل گران قیمت است و اگر به مقدار کم خریداری شود می تواند گران باشد. تهیه فله آنها ممکن است در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه شما شود، به خصوص اگر دوست دارید پسته زیادی بخورید.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------


پسته ساده بگیرید. پسته هایی را بخرید که خام هستند و هیچ طعمی روی آن ندارند. پسته خام را می توانید در خواربار فروشی یا بازار کشاورزان محلی خود پیدا کنید. قیمت پسته عمده ارزان تر می باشد به همین علت بهتر است از خرید جزئی آن پرهیز کنید. برای صرفه جویی در هزینه، پسته را به صورت عمده بخرید. پسته یک آجیل گران قیمت است و اگر به مقدار کم خریداری شود می تواند گران باشد. تهیه فله آنها ممکن است در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه شما شود، به خصوص اگر دوست دارید پسته زیادی بخورید.

پوست پسته ها را جدا کنید. با پیدا کردن دهانه روی پوسته، پوسته ها را جدا کنید. پوسته باید در یک انتها باز شود. پسته را بین انگشتان شست خود نگه دارید و پوسته آن را از هم جدا کنید تا جدا شود. برداشتن پوسته، برشته کردن کل آجیل را آسان‌تر می‌کند.

در صورتی که دهانه آن خیلی بزرگ نباشد، می توانید پوست پسته را بین دندان های عقب خود ترک کنید. مراقب باشید که پوسته را خیلی محکم گاز نگیرید، زیرا می توانید به دندان های خود آسیب برسانید.

پوسته ها را بگذارید تا طعم لطیف تری پیدا کند. اگر ترجیح می‌دهید پسته‌ها طعم بو داده‌ای با شدت کمتری داشته باشند، می‌توانید پوسته‌ها را بگذارید. با این حال، اگر پوسته‌ها را کنار هم نگه دارید، پسته‌ها ممکن است به طور یکنواخت یا تا آخر برشته نشوند.

اگر از روش ماهیتابه برای تفت دادن پسته استفاده می کنید، باید پوست آن را جدا کنید تا به درستی در ماهیتابه برشته شوند.


 

نحوه ی بو دادن پسته در فر

 

فر را با دمای 375 درجه فارنهایت گرم کنید. پسته‌ها را در یک ورقه پخت پهن کنید .پسته ها را روی یک ورقه فر لبه دار پهن کنید. لازم به ذکر است شما با خرید بادام عمده نیز می توانید این مراحل را طی کرده و بادام هایتان را بو بدهید. آنها را در یک لایه یکنواخت روی ورقه پخت قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که هیچ یک از پسته ها روی یکدیگر را نپوشانند، زیرا این کار باعث می شود که آنها به درستی برشته شوند. می ‌توانید روی ورقه پخت را با کاغذ روغنی بپوشانید تا وقتی پسته‌ها تمام شد، راحت‌تر آن‌ها را از روی ورقه بردارید.

بسته به تعداد پسته ای که تفت می دهید می توانید در صورت نیاز از دو ورقه پخت استفاده کنید.
آنها را به مدت 6 تا 8 دقیقه یا تا زمانی که معطر شوند تفت دهید. آنها را در فر از قبل گرم شده قرار دهید و در حال کباب شدن آنها را تماشا کنید. آنها را در نیمه راه با قاشق هم بزنید تا یکنواخت برشته شوند. تفت دادن کامل آنها نباید بیش از 8 دقیقه طول بکشد.

اگر به رنگ قهوه ای روشن در بیایند و شروع به پخش بوی تند و معطر کنند، آنها تمام شده اند.
همچنین می توانید با نصف کردن یک یا دو عدد پسته بررسی کنید که آنها برشته شده اند. رنگ آنها باید یکنواخت قهوه ای کم رنگ باشد. بگذارید خنک شوند. پسته های برشته حدود 15 تا 20 دقیقه طول می کشد تا روی پیشخوان خنک شوند. پس از اینکه دیگر داغ نشدند، آنها را در ظرف دربسته نگهداری کنید. آنها باید 1 تا 2 هفته نگهداری شوند.
 

استفاده از ماهیتابه جهت بو دادن پسته


اگر مقدار کمی پسته برای تفت دارید از ماهیتابه استفاده کنید. اگر در حال تفت دادن یک مشت پسته هستید، یک ماهی تابه ایده آل است. تابه مقدار کمی پسته را به سرعت تفت می دهد. بسیاری از افراد با خرید فندق عمده در کنار پسته آن را در ماهیتابه بو می دهند.

یک تابه نچسب را روی اجاق گاز با حرارت متوسط ​​قرار دهید. از ماهیتابه ای استفاده کنید که گشاد و کناره های آن برآمده باشد تا پسته ها از ماهیتابه نیفتند. مطمئن شوید که روکش نچسب داشته باشد تا آجیل ها به تابه نچسبند.

نیازی به ریختن اسپری یا کره در ماهیتابه ندارید. تفت دادن آجیل در ماهیتابه خشک موثرتر است. پسته ها را در ماهیتابه بریزید. آنها را به صورت یک لایه روی ماهیتابه قرار دهید. بررسی کنید که پسته ها روی ماهیتابه قرار بگیرند و روی هم نباشند.

آنها را مدام هم بزنید تا نسوزند. وقتی شروع به برشته شدن کردند، بالای اجاق گاز بایستید و با قاشق یا کفگیر آنها را هم بزنید. همچنین می توانید با گرفتن دسته و چرخاندن ماهیتابه به اطراف، ماهیتابه را به آرامی تکان دهید. این کار باعث می شود آجیل ها به درستی برشته شوند و خیلی داغ نشوند.
 

 


کد مطلب: 71728

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/71728/آماده-سازی-پسته-بو-دادن

ايتنا
  https://www.itna.ir