۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۴۶
پس از موفقیت در تولید سدان خورشیدی

شرکت لایت‌یر بر روی تولید شاسی‌بلندهای خورشیدی متمرکز می‌شود

لایت‌یر ادعا کر‌د که مدل 0 می‌تواند 6000 تا 11000 کیلومتر را بدون انتشار آلاینده‌ها و فقط با استفاده از نور خورشید، بسته به شرایط آب و هوایی، طی کند.
شرکت لایت‌یر بر روی تولید شاسی‌بلندهای خورشیدی متمرکز می‌شود
لایت‌یر، سازنده خودروهای خورشیدی، به تازگی تغییر عمده ای را در برنامه تولید خود اعلام کرده است. از 23 ژانویه 2023، این شرکت دیگر بر تولید خودروهای برقی خورشیدی Lightyear 0 تمرکز نخواهد کرد و تمرکز خود را به شاسی‌بلندهای خورشیدی Lightyear 2 تغییر خواهد داد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، خودروی لایت‌یر 0 اثبات چشمگیری بر توانمندی‌های شرکت تولیدکننده خودروهای خورشیدی بود. به گفته سازنده، طراحی نوآورانه این سدان خورشیدی چهار نفره برای این خودرو امکان شارژ شدن در حین حرکت را فراهم می‌آورد که به معنای روزانه تا 70 کیلومتر برد اضافی برای آن بود. لایت‌یر ادعا کر‌د که مدل 0 می‌تواند 6000 تا 11000 کیلومتر را بدون انتشار آلاینده‌ها و فقط با استفاده از نور خورشید، بسته به شرایط آب و هوایی، طی کند.
 
خودرو 0 می‌توانست با یک شب شارژ با یک سوکت دیواری استاندارد مسافت تا 300 کیلومتر را طی کند، و 474 لیتر فضای بار و ارتفاع 188 میلی‌متری شاسی آن از جاده این خودرو را برای همه چیز، از خواربارفروشی هفتگی گرفته تا آفرودهای سبک، آماده می‌کند.
 

پس چرا لایت‌یر تصمیم به ارائه جایگزینی برای این خودرو کارآمد گرفت؟
پاسخ کوتاه در مورد اینکه چرا لایت‌یر مدل 2 را جایگزین 0 می‌کند این است که «بازار چنین خواسته است». Lightyear 0 و Lightyear 1 رکوردشکنی کردند و به بازار ثابت کنند که وسایل نقلیه خورشیدی مانند Lightyear 1 برای استفاده در دنیای واقعی آماده هستند. و اکنون تعداد کافی مشتریان برای خرید مدل 2 آمادگی دارند.
 
در اعلامیه لایت‌یر آمده است که لایت‌یر 2 تاکنون 40000 پیش‌سفارش از سوی افراد، به‌علاوه 20000 سفارش از شرکت‌هایی که به دنبال به‌روزرسانی ناوگان موتوری خود هستند، دریافت کرده است.
 
بر اساس عملکرد Lightyear 1، دلیل خوبی برای خوشبینی به Lightyear 2 آینده وجود دارد. گفته می‌شود که لایت‌یر 2 دارای برد 500 مایل با یک بار شارژ و MSRP کمتر از 40000 دلار است.
 
کد مطلب: 71611
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام